Ovulatie na verwijderen Mirena

<p>Beste allemaal, Maandag 27/09 is mijn spiraaltje verwijderd ivm een zwangerschapswens. Het weekend daarvoor leek ik licht ongesteld, terwijl ik dit normaal eigenlijk nooit was met spiraal. Ik heb hem wel bijna 5 jaar gehad, dus wellicht dat deze uitgewerkt raakte en de bloedingen langzaamaan terug komen? Afgelopen weken heb ik steeds wat menstruatie achtige klachten gehad en afgelopen dinsdag en woensdag heel erg. Sinds 06-10 begonnen met<span style="-webkit-tap-highlight-color: rgba(0, 0, 0, 0);"> </span>ovulatietesten, omdat ik ongeduldig ben en wil weten hoe of waar ik ergens in mijn cyclus ben. Als ik uitga van een cyclus van 28 dagen, zou ik rond 6 oktober een eisprong gehad kunnen hebben en zouden de klachten ook daarbij kunnen passen. Ik weet alleen niet wat mijn cyclus nu is en of ik die überhaupt al heb.  Echter lijkt mijn ovulatietest van vanochtend positief en zou mijn eisprong misschien nog moeten komen?! Wat denken jullie? En wat is jullie ervaring na het verwijderen van Mirena en daarna weer ongesteld worden/cyclus krijgen? Ik probeer een foto toe te voegen van de tests, maar volgens mij lukt dat niet.    </p>
 
Hoi,
Ik heb 19 augustus mijn mirena spiraaltje laten verwijderen. 2 dagen daarna begon bij mij een bloeding waarvan ik niet zeker wist of dit mijn menstruatie al was.
Blijkbaar is de cyclus bij mij gelijk begonnen want inmiddels ben ik bijna 7 weken zwanger.
Je kan dus gelijk zwanger worden na het verwijderen van je mirena spiraaltje. 21 oktober hebben we onze eerste echo.
Hopelijk is het bij jou ook snel raak!
 
Wauw, dat is snel gegaan! Gefeliciteerd! Was jij tijdens de Mirena gewoon ongesteld of bleef dat weg?
Ik ben dus nog niet ongesteld geweest, maar ik denk wel net het weekend voordat de spiraal er die maandag uit ging. 
Nu twijfel ik dus erg of mijn klachten komen van het ontwennen of dat er wel degelijk een cyclus gaande is. 
Geduld is een schone zaak helaas?
 
Dankje! Dat is zeker snel gegaan.
Ik was tijdens mijn mirena helemaal niet ongesteld. Dus ik had ook geen idee hoe mijn cyclus liep. Nu gebasseerd op de bloeding ben ik bijna 7 weken zwanger. Ik testte echter al 5 dagen voor NOD positief, uitgaande van een normale cyclus van 28 dagen die ik ooit had.
 
Hallo,

Ik had altijd 1 of 2 dagen lichte bloeding (paar druppels per dag) tijdens spiraal. Ik heb mn spiraal 19 juni laten verwijderen en had 4 weken later een positieve test in de hand. Ik had de lichte bloeding een paar maanden bijgehouden en vanuit daar een gok gedaan naar eisprong en blijkbaar was dat behoorlijk accuraat.

Succes! Hopelijk gaat het bij jou ook snel.

Dit is inmiddels ruim een jaar terug, heb een gezonde dochter van 6 maanden nu. Laatst een nieuwe spiraal laten plaatsen en ze mogen 6 jaar blijven zitten. Denk dus niet dat je bloeding betekende dat de spiraal aan het eind van zn werking zat zeg maar.
 

Bijzonder zeg! Ik heb zoveel rampverhalen gelezen na verwijderen van de spiraal dat het zo lang duurde voordat vrouwen weer een cyclus hadden, dus nu gelukkig weer positief bericht.  Hopelijk zit ik nu zo ongeveer tijdens mijn ovulatie en dan zien we het wel! 


 
Dat had ik heel af en toe ook inderdaad en de laatste keer dus ook weer wat. Ga er maar vanuit dat dat een ongesteldheid was en dan hoop ik dat ik nu inderdaad rond ovulatie zit. 
Had jij je laatste ongesteldheid dan ook net voordat de spiraal eruit ging?
 
 
Terug
Bovenaan