Ovulatie na verwijderen Mirena

Hoi, hier twee totaal verschillende verhalen.

Mijn zusje was binnen een maand zwanger na het verwijderen van haar spiraal.. Bij mij duurde het daarentegen een maand of 6 voordat ik een normale cyclus kreeg en en 8 maanden eer ik zwanger werd. Verschilt nogal dus! Succes!
 
Hoi! Ik heb 2x een spiraal gehad: eerste kon ik mijn cyclus wel volgen maar werd ik niet ongesteld en 2e keer werd ik wel maandelijks ongesteld - zit 1 bevalling tussen. Beide keren na het verwijderen was ik binnen 3-4 maanden zwanger.

Zover ik begreep heeft de spiraal minder invloed op je cyclus zelf in vergelijking met de pil. Hopelijk is het voor jou snel raak, succes!
 
Dank je wel voor je reactie! Het is gewoon afwachten!
De vorige keer na het verwijderen van mijn spiraal duurde een maand of 3 voordat ik zwanger was en mijn eerste zwangerschap was een verrassing. 
 
Ja, er zit inderdaad veel verschil in. Geen idee waar dat precies aan ligt. Ik vraag me vooral af of je baarmoederslijmvlies wel voldoende is opgebouwd om een eventuele bevruchte eicel in te laten nestelen, omdat je tijdens het gebruik van de Mirena dat eigenlijk niet opbouwt dacht ik. Maar blijkbaar kan het dus wel!
 
Terug
Bovenaan