Ovulatie: Positieve sensitest maar negatieve clearblue?

Help! Ik begrijp er niks meer van. Ik heb een redelijk onregelmatige cyclus waarbij ik meestal een positieve ovulatietest van clearblue heb op dag 11 en 12 (afgelopen 3 maanden tenminste) Nu ben ik deze maand ook een gestart met sensitest en vroeg me af of ik nu mijn LH piek gehad heb op 18-09? Clearblue heb ik getest vanaf dag 10 (2x per dag, omdat ik mijn ovulatie echt niet wil missen) en is nog steeds negatief (leeg rondje).

Ik ben bang dat ik mijn ovulatie nu gemist heb. Heb het zondag wel gezellig gehad, maar dat was staand onder de douche… probeer meer dan een half jaar zwanger te worden dus zijn sinds 3 maanden begonnen met ovulatietesten. Maar ik vraag me nu af of ik de piek al gehad heb..? En hoe het dan kan dat clearblue negatief blijft, terwijl deze in de afgelopen 3 maanden wel gewoon positief werden..
 
Hoi, hoelang duurt je cyclus dan gemiddeld? En op welke dat zit je nu? Want op dag 10/11 je piek is natuurlijk ook vrij vroeg of je hebt dan een hele lange luteale fase of juist een korte en dus een korte cyclus.
Ik zou gewoon lekker door blijven testen want het kan zomaar zijn dat je eisprong deze keer later is. Bij mijn dochtertje 3 jaar geleden had ik de piek pas op dag 18 dus dag 19 pas eisprong bij een regelmatige cyclus van 29 dagen. Nu we bezig zijn voor een 2e heb ik toevallig vandaag de piek op dag 16 ik test met action testen zodat ik hem op kan zien lopen. Maar je weet het gewoon niet helaas :(
 
Met normaliter een piek op dag 10 of 11 kan je cyclus niet onregelmatig zijn, zelfs niet een klein beetje. Daarbij is het gebruik van meerdere ovulatietesten per cyclus echt veel te veel van het goede. Stop daar dus direct mee. Houd het echt bij één merk en volg strak de instructies uit de bijsluiter op. Als je verder regelmatig seks hebt, mis je echt je eisprong niet.
 
Terug
Bovenaan