Ovulatie test cb

<p>Ik heb deze ronde weer getest met de clearblue testen. Zowel de geavanceerde (paarse) versie als de normale (roze) versie. Tot nu toe heb ik altijd maar 1 dag een  vaste smiley, maar dit keer heb ik minder dan 12 uur ertussen gelaten en was het weer snel een leeg rondje.</p><p>Dus ik had maandagochtend  om 9:00 uur een test gedaan die  positief was  en vandaag om 7:00 uur een test die negatief was. Hoe kan dit? Er staat in de  bijsluiter dat je na een positieve test binnen 24 tot 48 je eisprong krijg? Maar ik blijkbaar al binnen 21 uur.</p><p> </p><p>Hebben anderen dit ook meegemaakt? En was je toen wel zwanger? "Klussen" na de ovulatie en lege smiley heeft geen zin meer om zwanger te worden toch?</p><p> </p><p>Alvast bedankt xx</p>

Ik vond de cb testen nooit fijn, ik had volgens die testen nooit een eisprong! Terwijl de gynaecoloog duidelijk een eisprong aan zag komen...
heb altijd die van action gebruikt, fijne testen en duidelijk verschil van lijntje wanneer je je piek hebt!  

Dank voor je reactie. Ik ga daar eens voor kijken, die zijn denk een stuk goedkoper ook. Ik gebruikte voorheen van sensitest maar die vond ik juist onduidelijk omdat  de streepjes aflezen niet altijd duidelijk was. Bij cb zie je wel of geen  smiley (of een knipperende). 

Ik ben nu testen van cb aan het gebruiken en van action. CB is op aanraden van de gynaecoloog, omdat ik PCOS heb en die van cb zijn wel het duidelijkste. Dit is nog maar de eerste maand dat ik ze gebruik, dus nog geen piek gevonden. Wel 4 dagen een leeg cirkeltje gehad en dan nu 4 dagen een knipperende smiley. Ik vind ze wel gemakkelijk in gebruik en gemakkelijk af te lezen, die van action vind ik zelf iets lastiger met de streepjes, maar is persoonlijk denk ik!

Als ik het goed begrijp had je maandag een positieve test, en dinsdag niet meer. Het enige wat je daar uit kan opmaken is dat je een korte lh-piek hebt, althans korter dan wat cb zou willen (2 dagen). Na je eerste positieve test springt je ei na zo'n 24-48 uur. Ik heb meerdere maanden de roze testen gebruikt van cb, en kreeg bijna elke maand ook maar 1 smiley. 
Seks hebben na je ovulatie heeft matig zin, je eitje leeft dan nog een paar uur. Seks hebben na je positieve ovulatietest heeft juist wel zin, omdat je ovulatie dan nog moet volgen na dus 1 a 2 dagen. 

Ik vond die van de action juist heel fijn. 
Duidelijk wanneer je test positief is en bij ons gelijk raak, Succes ;) 
Door het oplopen van het streepje kun je ook een beetje schatten wanneer het zover is. ik testen elke ochtend op don al een vrij duidelijke streep savonds geklust en vrijdagochtend een duidelijke streep. 

Wat Ananasss zegt, de smiley geeft slechts je piek aan, niet je eisprong, die komt na de piek. 

Liet je er 12 of 24 uur tussen? Want je zegt minder dan 12 uur maar schrijft de ene test om 9.00 en de volgende om 7.00 uur. Dan zou er dus 22 uur tussen gezeten hebben en kan de piek in theorie net na de test van de dag voor die van 9.00 uur begonnen zijn, dan zou je toch bijna de 48 uur halen en de 24 uur al helemaal. 

Maar eigenlijk is de duur van de piek zo belangrijk dus niet, als je een piek hebt weet je dat de eisprong komt en dat wr bevruchting mogelijk is ?

@chacha oh vervelend dat je pcos heb. Dat de gynaecoloog cb adviseerd zegt toch wat. Ookal zijn ze duur, vind ze wel duidelijker dan streepjes denk ik. Maar is idd een persoonlijke keuze. Succes en hopelijk ben je snel zwanger! 

@ananasss ja klopt helemaal.  Maar daarom ben ik bang dat mijn eisprong kort na een smiley optreed en dus weinig kans op een zwangerschap heb. Omdat het korter dan 24 uur is... was jij wel zwanger geworden ookal had je maar 1 dag een smiley  ? 

@alison bij de cb zie je ook wel de streep donkerder worden, maar is wel een stuk duurder dan action. Ik twijfel nog of ik action zal proberen   , misschien wel handig voor extra duidelijkheid . Fijn dat t gelijk raak was!  En dankje?
@rozenmeisje oeps ja ik bedoelde idd 22 uur . ?En cb zegt dat de eisprong 24 tot  48 uur na de smiley (dus LH piek) moet komen. Ik weet niet wanneer de mijne komt, maar ieder geval niet in dat interval (maar sneller) . Het is idd wel waar datik gelukkig in ieder geval een eisprong heb die belangrijk is,  vraag me alleen af wanneer 'klussen' zin heeft

Terug
Bovenaan