Ovulatie test cb

Ik dacht ook wel dat klussen voor je eisprong meer zin heeft dan nadien. Als ik clomid neem moeten we tijdens m'n eisprong 5 dagen achter elkaar klussen. 2 dagen voor de eisprong, dag van en 2 dagen nadien. Ik ben zo al wel 2x snel zwanger geraakt, dus mss is dit voor jou ook wel iets? Van zodra de geavanceerde begint te knipperen misschien?

@chacha thanks voor de tip. Dacht dat dagen erna idd ook geen/weinig zin heeft. 

@ lisb. Nee? Oh ik dacht van wel en zodra de eisprong is geweest dat het dan pas een leeg rondje wordt. 

Klopt. De smiley geeft de lh-piek. Na je piek volgt ergens je eisprong, vaak pas dus na 1 of 2 dagen. Op de dag van de eisprong heb je als het goed is geen smiley meer. 

Van de cb website:
De ovulatie vindt normaal gesproken 24 tot 36 uur na de LH-piek (luteïniserend hormoon) plaats. Als je deze LH-piek kunt identificeren, kun je dus bepalen wanneer je ovulatie plaatsvindt. Sperma kan tot vijf dagen actief blijven. Koppels kunnen dus zwanger worden door te vrijen voordat de eicel wordt afgegeven.

Oke, dus als ik t goed begrijp kan je alsnog zwanger worden nadat je, na een leeg rondje, seks hebt. De kans is alleen wel kleiner denk ik. 
Ik hoop alleen dat het niet uitmaakt dat mijn LH piek zo kort is, maar als ik de verhalen hier leest maakt dat niet uit. De ovulatietest geeft alleen de LH piek aan en die LH piek wijst erop dat ik een eisprong ga krijgen. 

Terug
Bovenaan