Hoihoi,
Binnenkort gaan we proberen zwanger te worden - spannend. We zijn in de gelukkige omstandigheid dat we al een prachtzoontje hebben.
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zowel ovulatietesten (merk weet ik even niet meer) gebruikt als getemperatuurd. Tempen werkt alleen als je iedere ochtend op het zelfde tijdstip, nog voor je je bed uitgaat, tempt. Even naar de wc of telkens op een ander tijdstip kan de meting al vertroebelen. Ook een keer veel later naar bed helpt niet. Bij mij werkte het gelukkig goed. Aan de ovulatietest zag ik dat ik op zaterdag eisprong zou hebben; zondags ging mijn temp met 0,3 omhoog, wat wil zeggen dat je de dag ervoor je eisprong hebt gehad. Ik ben toen ook zwanger geraakt, en kon dus nauwkeurig zeggen op welke datum!!!!
Bibi, bij een gewone cyclus en zonder zwanger worden, gaat je temperatuur ongeveer een halve graad omhoog na de eisprong en daalt hij een halve graad als je ongesteld wordt. Ben je zwanger, dan zou hij 'hoog' moeten blijven. Maar zoals gezegd, is de tempmethode erg gevoelig voor storingen!!
Hoe dan ook, ik duim voor je dat je zwanger bent meid!
Groetjes,
Tess