ovulatie testen wie??

A

Anoniem

Guest
Wie gebruikt hier ook ovulatie testen??

Ik heb ze net besteld op babybrabbel.

Wie heeft er ervaring mee??

Liefs Bibbi

Hoi Bibi,

Ik heb ze gistermiddag binnen gekregen. Ik heb ze besteld bij sensitest. Ik heb pas de 22ste (of iets later) mijn nod, maar als het niet raak is deze ronde, heb ik ze alvast in huis. En als het wel raak is, zijn ze nog lang genoeg goed voor het volgende wondertje....

Wel spannend. Denk dat ik deze maand geen ei gehad heb. Vandaar ook dat ik ze al gekocht heb.

Groetjes,

Sara

Ja ik ben nu na 9 dagen overtijd vanmorgen helaas ongi geworden.
Wij zijn in totaal al anderhalf jaar bezig en ik dacht nu ga ik ze bestellen.
Dus volgende week dan maar eens kijken hoe en wat.

Liefs Bibbi

Hoi Bibbi,
wat vervelend. zeker na een aantal dagen overtijd te zijn. ik was deze keer opeens  5 dagen overtijd en ook erg telleurgesteld. ik zit nu in ronde 7. ik heb nu 2 maanden speekselovulatie test gebruikt, maar ik heb niet het idee dat hij echt klopt. vandaar dat ik maar over ben gestapt op de meer gebruikelijke ovu test. ben wel erg benieuwd hoe dat zal gaan.

eerst maar mijn nod afwachten.

liefs,

sara

Hai hai!!

Afgelopen maand heb ik ook ovulatie testen gebruikt van sensitest.
Heb er 12 gedaan en heb mn ei niet gevonden. Steeds een licht streepje maar zeker weten geen posi.
Weet niet wat ik er van moet denken. Heb in ieder geval weer bij besteld en vanaf de volgende cyclus wil ik ook gaan tempen.. Al weet ik niet hoe dat allemaal gaat.. Daar zal ik me nog in gaan verdiepen..

Op internet zijn tabelletjes te vinden die aangeven wanneer je het beste kunt beginnen met testen. Veel succes!!!

(28, 34), 32, 32, 37, 28 ....

Ik heb ook de ovulatietesten van Sensitest. Bij werken ze goed. En eigenlijk moet je ze elke dag rond hetzelfde tijdstip gebruiken, maar dat wijkt bij mij ook soms af. Toch ben ik erg tevreden. Ik heb meestal een cyclus van rond de 30 dagen (maar dat kan nog wel eens licht variëren, daarom gebruik ik ze ook), dus ik begin met de testen rond de 11de dag. Bij mij kun je dan heel goed zien hoe het streepje steeds donkerder wordt.

Succes!

Ik temperatuur nu 2 maanden maar zie er weinig in behalve dus deze laatste keer heel veel hoop aangezien mijn temp op de dag dat ik ongi moest worden omhoog ging en bleef.

Maar goed ik moet het nog 2 maanden volhouden en dan naar de gyn als er nog niks is.
Ik hoop wel dat het raak is deze of volgende maand.
We blijven duimen en ik duim ook voor jullie.

Nu deze maand dan ook de ovulatie testen maar proberen.

Succes all.

liefs Bibbi

Hoihoi,

Binnenkort gaan we proberen zwanger te worden - spannend. We zijn in de gelukkige omstandigheid dat we al een prachtzoontje hebben.

Bij mijn eerste zwangerschap heb ik zowel ovulatietesten (merk weet ik even niet meer) gebruikt als getemperatuurd. Tempen werkt alleen als je iedere ochtend op het zelfde tijdstip, nog voor je je bed uitgaat, tempt. Even naar de wc of telkens op een ander tijdstip kan de meting al vertroebelen. Ook een keer veel later naar bed helpt niet. Bij mij werkte het gelukkig goed. Aan de ovulatietest zag ik dat ik op zaterdag eisprong zou hebben; zondags ging mijn temp met 0,3 omhoog, wat wil zeggen dat je de dag ervoor je eisprong hebt gehad. Ik ben toen ook zwanger geraakt, en kon dus nauwkeurig zeggen op welke datum!!!!

Bibi, bij een gewone cyclus en zonder zwanger worden, gaat je temperatuur ongeveer een halve graad omhoog na de eisprong en daalt hij een halve graad als je ongesteld wordt. Ben je zwanger, dan zou hij 'hoog' moeten blijven. Maar zoals gezegd, is de tempmethode erg gevoelig voor storingen!!

Hoe dan ook, ik duim voor je dat je zwanger bent meid!
Groetjes,
Tess

Terug
Bovenaan