Ovulatietest... ik snap het ff niet...

A

Anoniem

Guest
Hoi!

Gisteren een oveulatietest gedaan, hardstikke positief, de 2e streep even donker dan de teststreep.
Vandaag weer een test gedaan, maar nu alleen een teststreep, hoe kan dit?
Zit ik nou echt niet meer in de vruchtbare periode van de een op de andere dag?

We hebben genoeg geklust dus we moeten maar afwachten denk ik.... maar vond dit wel raar.

Groetjes Roos

Hoi Rosaliek,
ik gebruik die testen niet, maar een eitje is maar 12 uur houdbaar, dus dat kan dan lijkt me. Ze zeggen ook dat het slim is om te vrijen voor de eisprong, omdat sperma 48 - 72 uur blijft leven en dan alsnog de eicel kan bevruchten.
Wellicht krijg je nog reacties van meiden die wel die testen gebruiken.
Maar waar of niet, ik hoop voor je dat het raak is.
Groetjes V.

Hoi,

Ik gebruik ook de testen maar stop zodra ik een positieve test heb gehad. (geld besparing...) De test geeft de piek in LH aan, Na die piek, neemt de LH weer af. En wordt de test weer negatief, hoe snel dit gaat weet ik niet. De uitslag heeft ook te maken met hoeveelheid die je gedronken hebt enzo he? In ieder geval had je een duidelijke pos. test en die is het belangrijkst. Wanneer je deze benut hebt moet de natuur de rest doen!

Suc6
Ineke

Hoi Roos

Heb je elke dag getest? En op hetzelfde tijdstip?
Ik gebruik al een tijdje de ovulatietesten en meestal heb ik maar op 1 dag een positieve test! Het heeft, zoals Ineke schrijft, te maken met het opsporen van de LH piek. Deze duurt ongeveer 24 uur (tot max 36 uur). De eisprong vindt in deze periode plaats, kan aan het begin van de piek zijn, maar ook aan het einde. De test geeft helaas niet aan of je aan het begin of het einde van zo'n piek zit, daarom test ik meestal een dag na een positieve test voor de zekerheid nog s. En deze maand had ik twee dagen lang een positieve test, daarna niet meer. Dus waarschijnlijk zat ik deze maand bij de eerste test helemaal aan het begin van de piek. Als je het echt helemaal zeker wilt weten moet je eigenlijk twee keer testen op een dag, maar da's ook weer een beetje zonde van al het geld. Als je eergister geklust hebt, zit je iig wel goed!

Succes!

gr, cee

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik deed de test heel toevallig omdat ik ze besteld had via sensitest, dus ik meteen uit proberen en toen heel positief, ik dacht dat ik mijn vruchtbare periode al gehad had.... maar we hebben die avond nog maar eens geklust voor de zekerheid!
Mijn vriend snapt er niks meer van.... 'kunnen we niet altijd zwanger willen worden?' haha

Nou we gaan weer afwachten, de pijnlijke tepels zijn er helaas al weer.
Groetjes Roos

Ik heb deze maand ook die ovulatie test gebrobeert eerste dagen 1 streep toen opeens 3 dagen 2 strepen maar niet positief volgens de bijsluiter te licht van kleur en daarna weer 1 streep, was dit nu wel of niet mijn vruchtbare periode ???? help

Je hebt een LH piek   zo'n 36 a 24 uur voor de eisprong. Dan daalt je LH weer, maar je sprong komt nog. Als je dus die dikke streep aantreft, kun je het beste daarna klussen en evt.  1 dag later nog eens. Meer is er dan niet meer aan te doen. Elke cyclus heeft maar 1 moment dat je zo'n 12 uur een dikke streep hebt en over het algemeen is die het hoogst op het einde van de middag. (schijnt weer te maken hebben met licht enzo)

Dit is wat de gyn mij had verteld, en bijkbaar werkte het, want ik ben nu zwanger! Bij de ovulatietesten van de site van babybrabbel kun je er 5 kopen voor 3,95. Die doen het uitstekend. Niet duur en wel goed!
Groeten en succes allemaal
A3

A3, betekent dat dan ook dat je het beste 's middags/ 's avonds kunt testen met ovutesten dan 's ochtends??

Liefs Eva

Terug
Bovenaan