Ovulatietest twijfel

[quote quote=10280637]Het kan ook zijn dat je je lh piek net gemist hebt. Hoe lang is je cyclus en op welke cyclus dag ben je gaan testen? Heb je dit wel meerdere dagen gedaan? Mijn cyclus was tussen de 25 en 28 dagen en ik startte altijd op dag 10 met testen. Dan had ik mijn lh piek meestal rond dag 13 te pakken. Soms iets eerder of later. Daarom is het belangrijk om je cyclus te kennen en op tijd te beginnen met ovulatie testen (en dus door te testen tot je je lh piek te pakken hebt).[/quote]
Geeeeen idee! Ik heb PCOS en ben zeer onregelmatig. In april bevallen en toen kwam augustus de eerste menstruatie, toen pas 31 okt, toen 1 dec en toen 24 dec..
Is eerste keer dat ik deze testen gebruik. Ik heb wel altijd buikpijn bij mijn eisprong. Die keren dat ik de pijn had was op de inwendige echo de eisprong te zien ofja net geweest omdat er vocht rond de eierstok zat. Nu weer zelfde pijn
 
Dat het streepje donkerder moet zijn dan het controle streep klopt niet. Staat inderdaad in de bijsluiter maar komt lang niet altijd voor.
ik heb nooit een donkerdere streep dan de controle streep gehad en toch echt altijd een eisprong. Als je een maand lang ovulatietesten doet kan je duidelijk zien wanneer je eisprong was en moet je naar het donkerste streepje kijken ( hoeft dus niet donkerder dan controle streep) verschilt echt per persoon.. 
 
Ik dacht eerst ook dat ik een uitzondering was en gewoon geen even donkere streep kon krijgen met ovulatie testen. Echter bleek mijn lh piek super kort. Slechts een paar uur. Dus met maar 1x testen op een dag miste ik hem gegarandeerd. Ik moest meermaals testen en dan had ik hem. Heeft me maanden geduurd voordat ik hier achter was.
Al zullen er uiteraard wel uitzonderingen zijn. Ieder lichaam is inderdaad anders. Maar dit is ook nog iets om in het achterhoofd te houden. Hele korte lh piek. 
 
Ik begrijp hieruit dat je 1x getest hebt in de ochtend? Met ochtendurine? De meeste streepjestesten mogen niet met ochtendurine dus kan het kloppen dat hij later op de dag minder duidelijk is want die eerste klopt dan niet.. met pcos zijn ovulatietesten vaak ook niet betrouwbaar omdat het lh hormoon verstoort kan zijn, dit heb ik ook. Ik gebruik de clearblue ovulatietesten deze mogen s ochtends en geven een smiley of rondje dus meteen duidelijk en deze werken bij mij wel, mag ik vragen waarom je aanrommelt als je weet dat je pcos hebt? Wil je geen hulp of krijg je nog geen hulp?
 
Trouwens als je die pijn bij een eieprong herkend dan klopt het dat je ovulatietest negatief is, die is 1a2 dagen voor de eisprong is positief dus niet op het moment van de eisprong.. ik zal wel eerder gaan testen als je het wilt weten en hoop dat je het dan wel gezellig gemaakt hebt nog voor gister als dat je eisprong was.
 
[quote quote=10281096]Trouwens als je die pijn bij een eieprong herkend dan klopt het dat je ovulatietest negatief is, die is 1a2 dagen voor de eisprong is positief dus niet op het moment van de eisprong.. ik zal wel eerder gaan testen als je het wilt weten en hoop dat je het dan wel gezellig gemaakt hebt nog voor gister als dat je eisprong was.[/quote]
De 31ste dus dat is waarschijnlijk te ver weg geweest
 
Terug
Bovenaan