Ovulatietesten van Matcare: advies 10-11-2007 begonnen

hallo
Mag ik ook eens iets vragen over ovulatie testen.

Testen jullie savonds of sochtends,
Ik heb het nu 2 x savonds gedaan, en een heel licht streepje.
Kan het dus ook zo zijn dat je teveel gedronken heb en dat je streepje dan niet donkerder word, dan kan ik beter sochtends testen, of niet.

Ik heb trouwens de testen van sensitest.
liefs hunnybun

hoi,

die testjes van jou zijn het zelfde als mij dipsticks.
ik test om 12 uur smiddags.
ik drink vanaf 8 uur tot 12 niks.en plas ook niet tussen die tijd.
je eitje kan elk moment van de dag komen.
ik heb 2x vaag streepje gehad.en de rest van de dag 1.
dus nog niet echt die dikke vette streep.
maar klus wel verder.
volgens 9 maanden .com moet ik vandaag of morgen mijn eitje hebben geloof er niks van.

succes.

Hoi Yvon,

je hebt me goed begrepen, ik denk inderdaad dat je gewoon geovuleerd hebt!!! De LH piek waarbij je een heeeeel duidelijk streepje krijgt, kan op ieder moment van de dag plaatsvinden. Als dat 's nachts gebeurt, dan is het de dag ervoor en erna een heel licht streepje, aangezien de concentratie van het hormoon (wat gemeten wordt door de test) aan het toenemen is, dan piekt en dan  neemt de concentratie weer af. Maar een streep is een streep!

Daarentegen neemt de concentratie HCG na innesteling van het vruchtje in het baarmoederslijmvlies, de eerste 16 weken alleen maar toe. Dus test je de dag voor NOD nog negatief, kan het de volgende dag wel positief zijn. (dit had ik ook bij de eerste).

Ik zou jezelf trouwens geen vocht gaan onthouden! Die testen zijn zo sensitief dat ze op ieder moment van de dag in principe moeten kunnen aantonen wat er in de urine zit. Het is wel zo dat ochtendurine wat geconcentreerder is.

Succes allemaal!
Willemijn

Hoi Yvon,

We gaan even rekenen hier.
Stel we gaan uit van een cyclus van 29 dagen.
Dat zou betekenen dat je ongeveer op dag   15 van je cyclus je eisprong zou hebben. 28 Oktober + 15 dagen is maandag 12 november je eisprong.

Nu gaan we even uit van 32 dagen.
Dat zou betekenen dat je ongeveer op dag 18 je eisprong zou hebben.
28 Oktober + 18 is donderdag 15 november (morgen dus).

Dus uitgaande van je langste cyclus (32 dagen) betekend het dus dat je ongeveer morgen zou ovuleren.

Jij had vrijdag 9 november al buikpijn.
Steld dat dat je ovulatie was, dan zou je 14 dagen later ongi moeten worden, dus ongeveer vrijdag 23 november. Maar wat het rare was, is dat je zaterdag vage streepjes hebt. Of je heb je ovulatie al gehad, of niet (ja, logisch het is of wel of niet.... ) Maar ongeveer 1 dag voor je ovulatie heb je een dikke streep. Op de dag van je ovulatie is ie dus al vervaagd, dat kan die vage streep zijn van vrijdag en zaterdag. Dus grote kans dat dat je eisprong was.

Maar als ik jou was zou ik nog wel even klussen en eventueel testen vandaag en morgen. Want als je uitgaat van je cyclus van 32 dagen, betekend het dat je pas morgen je ei hebt!

Maar al met al lijkt het er op dat je de 9e je ei al hebt gehad, vooral met die buikpijn. Toch bestaat er ook nog een kleine kans dat je m deze week hebt!

Groetjes en laat je het ons even weten? ;-)

Willemijn en sientje

wat lief dat jullie mij advies geven.

hier heb ik wat aan.
ik ga vandaag om 12 uur weer testen en morgen en nog een paar dagen daarna.
Wij klussen deze week elke dag.
vorige week om de dag.zelf toen ik zo`n buikpijn had.
volgende week ook nog lekker.
vrouwen lichaam zit raar in elkaar.
1e maand heb ik niks gemerkt.
nu heb ik steeds last van mijn onderbuik.
maar ja kan ontpillen zijn nog.

ik hou jullie op de hoogte,
ik ben ook benieuwd naar jullie.
liefs yvon

Hallo Yvon en Sientje,

wat een ellende soms! Je voelt vanalles wat bij zwangerschap kan horen, maar ook bij ongesteld worden. AAARRGGGH Ik word er soms gek van!

Terug
Bovenaan