Ovulatietesten

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben nu sinds een week bezig met ovulatietesten. Tot nu toe heb ik geen LH piek kunnen meten, behalve gisteren een heeeeeel heeeel vaag streepje. (de gebruiksaanwijzing zegt dat het streepje donker moet zijn.)  Ik zit nu op dag 15 en heb een regelmatige cuclus van 28 dagen. Een paar maanden geleden heb ik ook een keer de digitale ovulatietesten van clear blue gedaan maar daar kwam ook niets uit. Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft??

Alvast bedankt!

Hoi Anspi,

Ik heb er niet echt veel ervaring mee...heb het maar een keer gebruikt..maar als ie nu vaag is dan kan ie morgen toch heel duidelijk zijn?
En zo niet...dus als ie morgen niets aangeeft..dan zou ik even in de drogist vragen waarom die streep zo onduidelijk zou kunnen zijn en daarna weer weg is...
Maar wel gewoon klussen nu he?!

Succes!

Liefs Linnepinnie

Hoi Anspi,

ik zit nu zelf op dag 14 bij een regelmatige cyclus van 28 en dagen en ook nog geen 2e streep te bekennen?!
Misschien hebben we helemaal geen eisprong deze maand!
Temperatuur je ook? Dan kun je nl kijken of je temperatuur wel omhoog gaat. Als dat zo is, werkte de ovulatietest misschien niet omdat je teveel had gedronken ofzo...

groetjes Janu

Hoi

Ik temperatuur op dit moment even niet. Heb dat wel een hele tijd gedaan en toen was er elke maand wel een duidelijke eisprong te zien. Ben er nu even mee gestopt omdat ik er nogal gestresst van werd. Elke dag die wekker zetten en dan is het eerste waar je die dag mee bezig bent weer het zwanger worden.......En die stress leek me ook niet echt goed voor een eventuele zwangerschap.

Bedankt alvast voor jullie reakties!

Hoi!

Ik ben helemaal nieuw hier en ook erg groen op het gebied van zwangerschappen e.d.
Ik ben sinds een week of 3  gestopt met de pil maar we doen het nu nog even veilig. We willen over een maand of 2 voor het "echie" gaan.

Als je met een ovulatietest kunt zien wanneer je vruchtbaar bent, zou ik die dan nu kunnen gebruiken om te zien wanneer het veilig is? Moet je dan elke dag testen? Hoe werkt dat?

Miep

Hoi Miep,

je kunt ovulatietesten niet als anticonceptiemiddel gebruiken, omdat de test aangeeft wanneer de eisprong plaatsvindt ( na een positieve test binnen 48 uur). Maar als de zaadjes dan nog leven kun je natuurlijk alsnog zwanger worden.

Het hangt af van de duur van de cyclus wanneer je test, maar ongeveer vanaf 3 dagen voordat je je eisprong verwacht, begin je met testen, en dan test je tot je een positieve test hebt. Er zitten er vaak 5 in een verpakking dus verwachten ze dat je eisprong binnen die 5 dagen valt.

Snappie?!

Hoi,

Ik gebruik al wat langer ovulatietesten, dus ik hoop dat je wat aan mijn berichtje hebt. Mijn cyclus is 26 dagen en mijn eisprong is de ene maand rond dag 14 maar vaak ook pas dag 18 of 19. Als je 1 vaag lijntje en een dik lijntje hebt zit het er wel aan te komen (bij mij dan). Ik heb meestal 2 dagen vage lijntjes en dan een vette.
Heel veel succes met de testen!

Liefs Suusje

Dus eigenlijk kun je pas een ovulatietest gebruiken als je een beetje weet hoe je cyclus is, en dat weet ik pas als ik een paar maanden afwacht ...

We willen nu nog even wachten omdat we gaan trouwen en ik niet met een dikke buik of misselijk wil trouwen. Eigenlijk ga ik er niet vanuit dat het zo snel raak is, maar ja, als het wel zo is zit ik toch met een dikke buik.

Zijn jullie allemaal al lang "bezig"?

Bedankt voor jullie reactie in ieder geval en succes

Terug
Bovenaan