ovulatietesten

iemand die ik ken heeft ook persona, toen ze het gebruikte was ze meteen zwanger, nu gaat zij ook voor een 2e en gaat hem deze maand weer gebruiken. Dus ik ben ook benieuwd of het werkt.

hoi

Goed gezegt esk30 ( als je ovulatietesten gebruikt betekend dit natuurlijk niet dat je lichaam niet kent, beetje apart gezegt imd)

Mama2006

goh lezen word altijd meteen lastig wanneer mensen zich persoonlijk aangevallen voelen

IK ZEI het is een heeeeel groot deel mazzel hebben maar je lichaam goed kennen is dan wel een pre want anders lukt het zoiezo niet / slecht..

Er zijn mensen die dus pas na 9 ronden weten wanneer ze ovuleren en dat is erg lastig als je probeert zwanger te worden, het grootste gedeelte hangt af van mazzel maar ja kan je kansen wel zeker vergroter door je lichaam te kennen en weten wanneer je vruchtbaar bent.

imd, ik voel me niet aangevallen, maar ik las de zin op deze manier:

Ik ben bij mijn eerste eerst 3 maanden ontpilt daarna aan de persona gegaan om mijn cyclus te leren kennen en zo was ik wel binnen 1 ronde zwanger

Daarna komt pas het verhaal met mazzel en het kennen van je lichaam en dergelijke en dat viel gewoon even niet lekker bij mij. Ik wéét dat ik op dat gebied misschien wat gevoeliger ben, maar goh, mag ik? Ik snap dat er een boel mensen het geluk hebben (en zich gelukkig mogen prijzen) dat het binnen een bepaalde tijd direct raak is, ik vind dat heel fijn voor die mensen. Maar mag ik dan verdriet hebben dat dit bij mij niet het geval is?

Veel mensen weten inderdaad niet precies wanneer hun eisprong is, omdat ze overal lezen dat het 14 dagen na hun ongesteldheid is. Als je er dan later met ovulatietesten achterkomt dat je eisprong pas op dag 19 is, kan je ze dat dan kwalijk nemen omdat ze hun lichaam niet kenden? Goh, dan zijn al die mensen van vroeger (opa's en oma's) slecht af, want toen waren er nog geen ovulatietesten. Die deden allemaal maar aan en dan kwam het in de meeste gevallen wel goed. Ik zie ovulatietesten JUIST als een manier om je lichaam te leren kennen.

In ieder geval, het was niet persoonlijk bedoeld en ook niet als aanval. Ik bedoelde gewoon uit te leggen dat zelfs al weet je wanneer je je eisprong hebt en zelf al klus je op de juiste momenten dit niet altijd een garantie is op succes. Het helpt alleen.

Groetjes, Esk

hallo allemaal ik ben corina
en ik ben sinds van de week ook begonnen met o.testen,nu is ie vandaag positief maar dan is mijn vraag;moetje meteen op de 1e dag dat je positief test gemeenschap hebben,of later?
op de verpakking staat binnen 48 uur gemeenschap,maar 48 uur is erg rekkelijk(vind ik)

Hoi

Ik zie het inderdaad ook als hulpmiddel om gerichter te kunnen klussen en mijn cyclus beter te kunnen volgen. Ik ben me er zeker van bewust dat dit er niet meteen zal voor zorgen dat ik zwanger ben (al hoop ik daar wel stilletjes op ).
We zien wel, als je het niet probeert, weet je ook niet of het werkt niet waar!

In ieder geval allemaal véél succes en keep me posted als het zover is!

Groeten

Terug
Bovenaan