imd, ik voel me niet aangevallen, maar ik las de zin op deze manier:
Ik ben bij mijn eerste eerst 3 maanden ontpilt daarna aan de persona gegaan om mijn cyclus te leren kennen en zo was ik wel binnen 1 ronde zwanger
Daarna komt pas het verhaal met mazzel en het kennen van je lichaam en dergelijke en dat viel gewoon even niet lekker bij mij. Ik wéét dat ik op dat gebied misschien wat gevoeliger ben, maar goh, mag ik? Ik snap dat er een boel mensen het geluk hebben (en zich gelukkig mogen prijzen) dat het binnen een bepaalde tijd direct raak is, ik vind dat heel fijn voor die mensen. Maar mag ik dan verdriet hebben dat dit bij mij niet het geval is?
Veel mensen weten inderdaad niet precies wanneer hun eisprong is, omdat ze overal lezen dat het 14 dagen na hun ongesteldheid is. Als je er dan later met ovulatietesten achterkomt dat je eisprong pas op dag 19 is, kan je ze dat dan kwalijk nemen omdat ze hun lichaam niet kenden? Goh, dan zijn al die mensen van vroeger (opa's en oma's) slecht af, want toen waren er nog geen ovulatietesten. Die deden allemaal maar aan en dan kwam het in de meeste gevallen wel goed. Ik zie ovulatietesten JUIST als een manier om je lichaam te leren kennen.
In ieder geval, het was niet persoonlijk bedoeld en ook niet als aanval. Ik bedoelde gewoon uit te leggen dat zelfs al weet je wanneer je je eisprong hebt en zelf al klus je op de juiste momenten dit niet altijd een garantie is op succes. Het helpt alleen.
Groetjes, Esk