ovulatietesten

Hallo dames,

Ik ben helaas alweer 2 jaar actief op "als het langer duurt" forum maar door een behandeling liggen onze kansen weet open:).

Ben eigenlijk benieuwe of dat er meiden die hier zijn ervaring hebben met het zwanger worden door het gebruik van ovulatietesten......?

Deze testen werken bij mij prima en meten dus goed de piek en ik dacht dat je dan het meeste kans maakt op de dag van de piek en een dag daarna maar nu las ik dat het juist eigenlijk voor de piek mee kans heeft....

Wat zijn jullie ervaringen?

Thanks
 
Hoi Moeska,

Ik heb zelf de laatste 2 cycli ovulatietesten van Clear Blue gebruikt, omdat ik een onregelmatige en lange cyclus heb (ruim 40 dagen).

Wij vonden het prettig om dan tenminste zeker te weten dat we lang genoeg vol zouden houden en de eisprong niet zouden missen, en ik vond het vooral ook heel fijn om te weten rond welke dag ik ongeveer ongesteld zou moeten worden. Dan is het ook makkelijker te bepalen wanneer je eindelijk een zwangerschapstest kunt gaan doen.

Wel hebben we ruim voor de 'smile' steeds om de dag gevrijd, zodat er altijd vers zaad lag te wachten. Op de dag van de smile en de dagen erna hebben we elke dag gevrijd. De gebruiksaanwijzing geeft aan dat je op het moment van de smile de meeste kans hebt als je tijdens de volgende 48 uur zou moeten vrijen. Vooral omdat je niet zeker weet wanneer de eisprong precies plaatsvindt (de smile geeft de dag ervóór aan), vonden wij het verstandig om niet één keer te vrijen tijdens die 48 uur, maar iets langer door te gaan en minstens één keer op die dagen te vrijen (teveel vrijen schijnt ook weer niet goed te zijn, omdat het zaad dan minder van kwaliteit wordt).

Voor ons heeft het gewerkt: ik ben morgen 6 weken zwanger.

Ik hoop dat het voor jullie ook alsnog zo snel zal gaan! Ik ben vooral te vinden op de mamaclub van september, dus als je goed nieuws hebt, dan hoor ik het graag!

Succes en sterkte,
liefs,
hvlily.
 
Hallo,

Na 1 x de ovulatie test te hebben gebruikt van sensitest was ik zwanger. Nu inmiddels bijna 35 wk,

Hopelijk mag het voor jullie ook snel raak zijn.
Het is zeker het proberen waard.

Gr tamjo
 
Wij hebben de testen van het kruitvat gebruikt ( ik geloof dat er vijf in een pakje zitten). Geprobeert zo ongeveer te berekenen rond welke tijd de eisprong kwam en in die tijd kwistig testen gebruikt. Omdat ze niet zo duur zijn is het kwistig omspringen ermee niet zo'n ramp. We zijn uitgegegaan van mijn berekeningen en de testen. ( dus ook gevrijd voordat de test een eisprong aangaf). Mijn id was; zaad blijft een tijdje goed, maar moet wel vers zijn, dus ongeveer om de dag sex. ( als de test een eisprong aangaf dan natuurlijk direct vrijen)Geen id of dit allemaal klopt maar ik ben op deze manier wel twee keer bij de eerste poging zwanger geraakt.
Hoop dat het voor jou ook lukt.

Groetjes
 
Gezien mijn leeftijd (39) ben ik de ovulatie testen bijna gelijk gaan gebruiken. Die gaven de indruk dat er niets gebeurde. Dezelfde maand was ik nog zwanger! Dus het zegt niet altijd iets.
 
Na de hsg scan en kjkoperatie ook ovu testen gebruikt van het kruidvat.
Na anderhalf jaar "oefenen" en toen ovulatie testen: Gelijk zwanger!!! Nu bijna 10 weken.Goed de bijsluiter lezen, want als je een positive test hebt komt je eisprong binnen 24 tot 36 uur.

Succes!
 
Hoi,
Voor mij geldt hetzelfde verhaal als hvlily, door mijn onregelmatigheid lukte het niet om zwanger te worden. Toen de CBtesten gebruikt (wel duurder, maar een stuk duidelijker!!) en ja hoor, gelijk na de eerste keer zwanger!! Nu zijn we 11 weken verder, dus ik raadt ze iedereeen aan!

Succes, ik duim voor je!
 
Gewoon ovulatietesten op www.sensitest bestellen.Zijn goedkoop en super betrouwbaar.
Ik kom zelf ook van het forum als het langer duurt.
Na ruim 4jaar,6iui's,3ivf nu 22wk zwanger van ons eerste wondertje.Wij maakte altijd gebruik van die testen van sensitest.Kregen dit ook als advies van zh.
Testen zijn betrouwbaar en is duidelijke piek te zien.
Wij moesten ze ook gebruiken bij de iui en IVF-cryo pogingen.
 
Terug
Bovenaan