paar vraagjes

A

Anoniem

Guest
Hoi Dames,

Ik loop nu tegen het einde aan (38 weken) en heb toch nog even een paar vraagjes. Ben thuis met de laatste voorbereidingen bezig en kom er even niet uit.

De flesjes die je gaat gebruiken, moet je toch eerst uitkoken? Hoe moet dat en hoe lang. Ik voel mij echt dom met dit soort dingen maar weet het echt even niet. En de speentjes moeten die ook gekookt worden?

Ons boxkleed is best dun (maar dat vind ik van alle boxkleden) is dit normaal of hebben jullie er nog iets onder gelegd?

Welke verzorgingsproducten heb je eigenlijk allemaal nodig? ik gebruik natusan omdat dit volgens de kraamzorg beter is aangezien ik zelf heel erg allergisch ben voor parfum en daarom geen zwitsal mag gebruiken. Maar ik zie in de drogist dat er niet zo heel veel is van de natusan, wel van de zwitsal. Ik heb wel al wasgel en olie gekocht. Maar moet ik niet ook nog iets van shampoo, bodylotion e.d. hebben?
Misschien ook nog billencreme of iets tegen schrale billetjes.

Wie kan mij helpen?

groetjes
Nicole

hoi de flessen kan je uitkoken in een pan maar ook in de magnetron in een sterilisator, ik deed daar zelf als ik plek over had ook maar gelijk de spenen bij. doe je het in een pan is een paar minuutjes volgens mij voldoende denk ik??

Boxkleden zijn inderdaad allemaal niet echt dik, en ik legde als het wat kouder was een fleece deken onder, weet niet of dat dat goed was maar het werkte wel.

ik gebruikte sudocreme of billencreme van Weleda maar alleen als het echt nodig was, dus niet na elke luierchance, bodylotion ook zeer minimaal alleen had Ben in het begin een hele droge huid heb toen vernixcreme gebruikt en olie voor in bad.

volgens mij heb je bij kruidvat en dirx een wat groter assortiment natusan.
hoop dat je hier wat aan hebt.

sterkte dadelijk als het zover is met je bevalling en een mooie kraamtijd gewenst geniet ervan.

groetjes linda moeder van Ben

Misschien is het fijn om iets van Weleda te kopen, volgens mij is dat allemaal op natuurlijke basis en die hebben de heerlijkste badolieen.
Ik weet niet of jij hier allergisch voor bent, ik heb zelf geen ervaring met allergieen.

Ik zou in ieder geval wel sudocreme kopen voor rode billetjes (middelgrote pot is voor lange tijd voldoende.........je hebt maar heel weinig nodig). Kleine potjes die je kado krijgt gebruikte ik altijd in de luiertas.

Verder zou ik niet teveel kopen voor de kleine aan verzorgingsprodukten.

Ik heb bij mijn eerste alles gekocht en een deel staat er nog, hij is inmiddels bijna 4 jaar.

Ik gebruikte alleen wel de bodylotion als ik zag dat zijn huidje wat droog was en ik gebruikte niet eens elke keer zeep (zeker wel als hij alles had ondergescheten).
Maar dit komt ook omdat wij allemaal een droge huid hebben (ik extreem en mijn man en kind minder erg).
Water droogt de huid al uit en als je dan ook iedere keer zeep gebruikt wordt die nog droger. Een lekkere lotion is wel fijn.

Ik zou dus even kijken wat je werkelijk gebruikt. Als je nog iets mist als de kleine er is, kun je nog snel genoeg iets halen.

Succes met de bevalling!

gr mama van MD

Hoi Nicole,

Hopelijk kan ik een paar vragen voor je beantwoorden..
Ik ben zelf 37 weken zwanger en hoop/geloof ik wel alles in huis.

Ik kook ook alle flessen uit en de speentjes ook gewoon even goed de kook erover en dan laat ik ze uitlekken en droog ze af met een hydro-luier kijk goed of er geen stofjes achter blijven,de speentjes drogen vanzelf.Ik doe dat ook na elke keer als ik een flesje heb gebruikt...

Over het boxkleed,bij de eerste had ik ook een vrij dunne dus ik lag er altijd een lekker deken in.Nu heb ik een wat dikker maar ik zal er geloof ook nog een deken in leggen net wat je zelf wil...

Over de verzorgingsproducten....Ik heb wel alles van zwitsal maar ik geloof dat je bij kruidvat en etos een schaal aan natusan producten hebt..Ik heb een lekker badolie voor in het badje,en een olie voor na het badje ,je kan ook een lotion gebruiken net wat je het lekkerste vind,shampoo heb ik nog niet wat volgens mij is het niet echt goed om gelijk de haartjes te wassen.. dan heb ik een billenpoedertje voor schrale billetjes en ik heb sudocream voor stukkende billetjes...DIe sudocream gebruik ik nog wel voor me zoontje van 2,5 als hij wat schraal is...
Ikk weet niet of je bv gaat geven maar ik ga voor mezelf daar ook een lekker creamtje voor halen weet alleen de naam niet meer precies iets van betphan-cream...

Ik hoop dat er wat rust teruggekeerd is..

In ieder geval moet je maar zo denken als je bent bevallen en je denkt of je kraamzorg zegt dat er nog wat nodig is is het zo gekocht...

asuc6 met de laatste loodjes Groetjes van Meta

Hoi,

Ik kookte bij de eerste de flessen en spenen uit in de pan, spenen
hoeven maar 1 minuut te koken. Maar bij de tweede heb ik een
magnetronsterilisator aangeschaft.

Dat is reuze handig en je hoeft er niet bij te blijven staan. 6 minuten
op vol vermogen en klaar! Nu komt het vast weer goed van pas want ik
ben zwanger van de vierde...

Omdat ikzelf reuze allergisch ben en mijn kids ook (vooral voor
zwitsal) heb ik de Weleda produkten gebruikt. Dat is echt reuzelekker
en allemaal puur natuur.

Mijn kinderen hebben daar nooit allergisch op gereageerd. Het is wel
wat duurder maar je doet er ook echt heel lang mee. De billenzalf vind
ik prettiger om mee te werken dan die van sudocreme. Daar zit je
telkens met je vingers in, dat vind ik onfris.

Ik hoop dat je wat aan mijn raad hebt.

Heel veel succes met de as bevalling en ik wens je een geweldige kraamtijd!

Liefs,

Vanessa

de flesjes en helemaal nieuwe,moet je minstens 10 minuten uitkoken,en dan vanaf dat het water kookt de 10 minuten gaan tellen.
de speentjes ongeveer een minuut of 5.
een sterilisator werkt sneller,heb ik zelf ook gebruikt,en is erg makkelijk in gebruik.

als je een kindje hebt/krijgt met een gevoelige huis zou je ook balneum badolie  van herbal kunnen gebruiken in het badje,daar is ook zelf van te krijgen.
mijn jongste heb ik daar ook altijd in gebadderd,omdat ze dauwworm(soort exceem) heeft.

Hoi Nicole,

Ik wil je nog even héééééél veel succes wensen met de laatste loodjes en natuurlijk met de bevalling.
Wat gaat die tijd toch hard hé?
Binnen nu en uiterlijk 4 wkn (ik hoop 2 ) hebben jullie je wondertje in jullie armen.
Ik hou het Sept. forum goed in de gaten hoor, ben erg benieuwd naar jullie zoon / dochter.

Ik ben zelf ook hard op weg, bijna 32 wkn alweer  . Mijn bevalling komt ook steeds dichterbij.
Ben jij ook zo bang voor de bevalling, ik poep een klein beetje (heel veel) in mijn broek. Maar......we gaan er voor hé.

Gaat het verder goed met je?

van kruimel

Dames,

super bedankt voor de goede tips. Hier heb ik zeker wat aan. Ik heb een magnetronsterilator gekocht dus dat komt wel goed. Ik dacht wel dat je de 1e keer de flesjes echt moest uitkoken.

En kruimel wat gaat het bij jou ook supersnel zeg. alweer 32 weken. jeetje. Hadden we dat gedacht he na zo'n lange tijd. Ik poep ook wel een beetje voor de bevalling ja. Ben reuze benieuwd hoe het gaat allemaal. Tja en wanneer die kleine komt?? ik weet het niet. Friemeltje is al helemaal ingedaald en ligt goed dus het is echt afwachten nu. Het kan nog augustus of september worden. Ik laat het dan z.s.m. weten. Ik moet wel zeggen dat ik echt een superzwangerschap heb. nergens last van gehad. Ja nu een beetje van de rug en de onderbuik maar voor de rest. heerlijk. Dus laat dat friemeltje nog maar een dikke week zitten. ik ben er nog niet echt helemaal klaar voor.

Met jou ook verder alles goed? ik ga het hier dan ook nog even goed in de gaten houden. Ben reuze benieuwd hoe het met jou verder gaat. Ik lees hier vaker maar reageer niet altijd.

Liefs
Nicole

Terug
Bovenaan