paard rijden

hallo allemaal ik ben nog niet zo lang zwanger maar ik wilde toch eens
vragen of iemand ervaring heeft met zwanger zijn en paardrijden ik heb
een eigen paard dus rij bijna elke dag tot hoe lang zou ik dot nog
kunnen doen?? verder ben ik ongelooflijk moe jullie ook iedereen succes
verder  
 
Het grootste gevaar paardrijden is het vallen van je paard!
Maar zoals ik eruit begrijp ben je een ervaren ruiter, dus zal de kans klein zijn als je een rustig paard hebt.
Ik zou dan niet gaan springen.
Succes met je zwangerschap en verder zou ik overleggen met je verloskundige.

Groetjes, Sarah
 
hoi paardje

Ik rij ook paard, en heb vorige week zaterdag nog een endurance wedstrijd gereden op het strand en in de duinen van katwijk, 61 kilometer!! Waarvan minimaal 45 alleen in galop en in totaal maar 3 kilometer stap. Ik wist toen nog niet dat ik zwanger was, anders had ik een klasse lager gestart. Maar vooral de eerste maanden kun je gewoon door dijden hoor. Je kindje zit dan lekker veilig verstopt in je bekken.

Als je verder in de zwangerschap zit kan vallen idd een gevaar opleveren. Maar dat zul je zelf ook wel doorhebben, met een uitpuillende buik. Ik rij nu ook gewoon 4 keer in de week. En als het me niet lekker zit, dan doe ik het rustiger aan.

Gewoon lekker blijven rijden hoor!!!

liefs janine
 
Hallo,


Ik heb ook een paard en met mn vorige zwangerschap heb ik tot 40 weken gereden. Zolang je je goed voelt is er niks aan de hand,maar galop werd afgeraden.
 
Hoi,

Gelukkig ben ik dus niet de enige die "eigenwijs" is (volgens mijn omgeving dan, want veel mensen vinden het onverstandig...). Het probleem zit  em  in het begin niet zozeer in het vallen op zich is mij verteld, maar je schijnt als er iets gebeurt, minder goed te behandelen te zijn (ivm narcose e.d.).  
Ik zit in de 13e week en rijdt nog zo'n 3 keer in de week lekker in het bos. Mijn paard is een wat oudere, rustige  dame (voor de geinteresseerden: 3/4  New  Forest 1/4 arabier)  dus ik voel me veilig. En dat laatste is mijn maatstaf: ga ik me bang voelen, dan is het klaar, want juist dan krijg je ongelukken. Ik men ook, dus dat is een goed alternatief.    

dusse, als het goed voelt, lekker blijven paardrijden dus (tenzij het echt afgeraden wordt door vk of gyn, maar dat spreekt voor zich).

groetjes,
Marnie
 
Hoi
Ik heb zelf twee paarden om te rijden. Helaas is daar nu een einde aan gekomen. Ben met 11 weken er af gedonderd, gelukkig op mn kont. En gelukkig is alles goed, ben inmiddels 25 weken zwanger, alleen staan de paarden in het land, ze zijn met de VUT. Het steekt af en toe als ik iemand op paard langs zie komen, ik kan gelukkig denken dat ik volgend jaar ook weer mag paardrijden.
Volgens mijn vk kun je net zolang paardrijden zolang jij je maar prettig en veilig voelt.
Ik hoop dat je nog lang mag genieten van het rijden op   je paardje
 
Hoi

Ik rijd dus ook paard, heb een eigen paard.
Ik heb doorgereden tot 22 weken, maar ik moest stoppen omdat ons paard ziek was.
Vriendinnen hebben tot 36 weken doorgereden.
Wat belangrijk is, luister naar je lichaam. Deze geeft duidelijk aan wat wel en niet kan.
Wat bij ons (drie verschillende praktijken) de verloskundige wel aangeven is, dat als je langer dan een week niet heb gereden dat je moet stoppen. Dit doordat je banden blijven oprekken en je ze dan niet meer oefen. Je hebt dan kans op verzakkingen.
Geniet van je paard, luister naar je lichaam en veel plezier met je zwangerschap

Jannie

 
Terug
Bovenaan