Paardrijden en zwanger zijn

Hallo mede zwangere paardenliefhebbers,

Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger en heb enorm gevoelige borsten. Hier heb ik aardig wat last van tijdens het paardrijden. Draven is eigenlijk niet te doen. Ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Worden de gevoelige borsten minder na de eerste drie maanden? Is paardrijden dan weer "te doen" ? Tot hoever in jullie zwangerschap hebben jullie gereden? Hoe was dat?

Ik ben heel benieuwd naar jullie verhalen!

Hi!
Ik ben dan op dit moment nog niet zwanger, dus ik kan nog niet helemaal meepraten, maar ik heb me wel ook al eens afgevraagd hoe ik het zou gaan doen, mocht ik zwanger worden. Ik kan me namelijk goed voorstellen dat het op een gegeven moment in je zwangerschap misschien ook niet helemaal veilig meer is, aangezien ik nog wel eens van een paard ben afgevallen. Of dat het misschien zelfs lastiger wordt om op een paard te komen, haha. 
Ik ben ook wel benieuwd naar de verhalen!

Die borsten is zeker niet fijn, maar een strakke echt een strakke sport BH doet wonderen. Ik ben nu bijna 15 weken en rij nog paard. Bij m’n vorige zwangerschap gestopt met 21 weken toen voelde het niet meer goed. Het hangt ook af van de betrouwbaarheid van de je paard. Er zijn genoeg paarden dames die tot 30 weken doorrijden. Vaak voelt het vanaf daarna niet meer echt comfortabel. Het hangt dus puur van de situatie af, hoe voel je je, hoe dik is je buik, hoe betrouwbaar is je paard etc. Verloskundige zei tegen mij altijd beweging is goed en je moet doen waar je je goed bij voelt

Ik heb 2 weken geleden paardgereden met 6 weken zwangerschap. Ik heb toen een stevige sport bh aangedaan en toen helemaal geen last gehad! Nu ben ik dus 8 weken en de pijn in de borsten is helaas nog niet minder geworden ?
Ik heb wel expres gekozen voor een paard dat lekker rijd (geen korte draf wat zo hobbelig kan zijn), maar kan me voorstellen als je bijvoorbeeld een eigen paard heb, dat je niet zomaar even gaat wisselen.

Ik heb bij beide zwangerschappen doorgereden tot 26 weken. Daarna zat ik niet lekker meer.
De pijn aan mn borsten was in het begin inderdaad heel naar maar werd bij mij later wel minder.
Ik keek per keer aan hoe het voelde en als het niet ging stapte ik af.
Ik heb vriendinnen die doorreden tot vlak voor de bevalling maar ook vriendinnen die stopten na de positieve test.

Wat ik heel bijzonder vond was dat mijn paard anders reageerde als ik er op zat, was veel kalmer.

Mijn verloskundige raadde bij de eerste zwangerschap trouwens wel aan om wat minder fanatiek en vaak te rijden. Aangezien je lichaam bij de bekken wat wijder moet worden voor de bevalling en het paardrijden het juist strakker maakt zeg maar.

Gebruiker grappig dat je verloskundige dat zei. Bij mij zei ze na 25 jaar is het kwaad al geschied 3 a 4 x in de week rijden qua bekken haha! Dat duurt heel lang voordat het weer wijder wordt.

[quote quote=10464012]Gebruiker grappig dat je verloskundige dat zei. Bij mij zei ze na 25 jaar is het kwaad al geschied 3 a 4 x in de week rijden qua bekken haha! Dat duurt heel lang voordat het weer wijder wordt.[/quote]Haha dat klinkt ook eigenlijk veel logischer.

Maar goed.. ik was allang blij dat ik nog kon en mocht rijden. Een dagje minder was ook geen ramp.

Hoi hoi!! Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ik ben nu 18 weken zwanger en rijdt ook nog, alleen rij ik wel alleen nog op mijn eigen paard ivm risico's. Het is mijn 2e en bij de eerste maar tot de 22 weken door kunnen rijden vanwege mijn hernia en bekken. Nu hoop ik wat langer te kunnen rijden. Borsten werden bij mij met de tijd wel minder gevoelig inderdaad en in het begin stevige bh. Alleen mijn blaas is een probleempje, het voelt alsof ik af en toe met mijn benen over elkaar moet gaan paardrijden haha!! Gelukkig voelt het altijd erger dan het is, maar heb voor de zekerheid wel een inlegkruisje erin voor mijn eigen gevoel haha! 

Terug
Bovenaan