paardrijden nu wel of niet??

Ik heb vanmorgen een berichtje op deze site gezet met de vraag of je mag paardrijden als je net zwanger bent.
Hier kreeg ik verschillende reacties op. De een zegt dat t wel gewoon mag en de ander zegt van niet....

Mag het nu wel of niet????

Ik ben meer dan 2 weken overtijd en ik heb nog geen positieve test...maar wil het zekere voor het onzekere nemen.

Alvast bedankt!!
 
Hoi anoniem,

Ik heb een tijdje geleden ook die vraag gesteld, maar dan op het zwanger worden forum en op een paardenforum.
Van de meerderheid kreeg ik de reactie om gewoon verder te doen met paardrijden, want het rijden zelf kan geen kwaad. Waar je wel mee moet opletten, is dat je er natuurlijk niet afvalt. Ik weet niet waar je gaat rijden, maar als je ergens vreemd gaat rijden, wees dan wel extra voorzichtig. Want zelfs al rij je op gekende paarden, je weet nooit wat er kan gebeuren. Ik ben zelf nu al enkele weken zwanger (wat ik niet wist tot dit weekend) en ik heb tot nu toe ook nog gereden. Ik heb er niets van ondervonden. Ik ga donderdag naar de dokter voor verdere testen en dan ga ik het eens aan haar vragen, dan kan zij wat meer duidelijkheid scheppen.
Ik hoop dat je er wat mee bent.
Bye Natje
 
Je mag wel paardrijden hoor, vooral als je nog maar net zwanger bent kan er echt niks gebeuren. Je lichaam kan wel tegen een stootje. En hoeveel vrouwen vallen wel niet tijdens hun zwangerschap terwijl er dan niks aan de hand is. Je baarmoeder is de beste airbag die er is. Ik ben gek op paardrijden en heb dit dan ook gewoon dagelijks gedaan tijdens mijn zwangerschap en een gezond kind gekregen. Maar goed... ik lees dat veel vrouwen het hier niet zo mee eens zijn dus je moet natuurlijk zelf een beslissing nemen. Als je je er onzeker over voelt moet je het gewoon niet doen.
Succes!!
Groetjes Mira
 
Hallo,
Ik weet uit eigen ervaring dat het wel mag! Natuurlijk blijft het altijd een risico maar je kunt ook van je fiets vallen. Ik heb toen ik zwanger was gereden tot ik 6 maanden zwanger was. Dat ging hardstikke goed. Natuurlijk moet je wel extra voorzichtig zijn.En op het moment dat je zelf onzeker word moet je stoppen.Succes!!
 
Terug
Bovenaan