paardrijden, op een sukkelgangetje

Hoi Frees,

Ik rij zelf paard en heb tot en met mijn 17e week gereden. Maar dan wel op mijn eigen paard dat ik goed kende en inderdaad in een sukkelgangetje. Het schokken kan van invloed zijn op de placenta, die kan namelijk losraken. Net zoals in een kermisattractie. Daarbij wordt alleen aangeraden paard te rijden als je ervaren bent en een mak, betrouwbaar paard hebt. Dus niet alleen het vallen kan een gevaar opleveren, maar een niet al te stevig zittende placenta kan erdoor los raken. Aangezien je schrijft dat je niet vaak rijdt, zou ik niet meegaan. Als je niet goed lichtrijdt of goed kunt doorzitten, dan schokt je lichaam en dan kan schadelijk zijn. Dan maar een keertje een watje zijn. Veel plezier met je zwangerschap.

grz miepke

Ik zou het niet doen. Buiten kan van alles gebeuren. Ik rij zelf ook paard en ook nu nog, maar echt niet buiten de bak. Op de weg en in het bos kunnen ook de makste paarden schrikken van b.v. een hond die de bosjes uit springt. Het is niet leuk , maar  een paard is geen fiets. Een fiets gaat er niet vandoor of springt op zij! Een paard kan dat wel doen.
Ik heb zelf ook een paard een 4 jarige die ik dit jaar zou inrijden. Helaas kan dat niet het is veel te gevaarlijk en ik baal er ook goed van, maar mijn baby gaat voor. Nu rijd ik wel op het paard van mijn vriendin die vetrouw ik, maar ook alleen in de bak.

Terug
Bovenaan