Paardrijden!

Hallo allemaal!

Gister hebben we een test gedaan en die was positief! Morgen heb ik een
afspraak bij de dokter. We zijn dolgelukkig! Het wordt ons 1e kindje!
Ik heb een eigen paard en doe aan werstern riding. Heeft iemand
ervaring met zwanger paardrijden? Kun je dit gewoon blijven doen?

Groetjes Renate

Hoi Renate,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je geeft aan dat je een eigen paard hebt, dus je zult regelmatig rijden denk ik . Dan is je lichaam daar helemaal aan gewend is kun je dat volgens mij gewoon door blijven doen. Ik kreeg vrij snel in de zwangerschap last van bandenpijn, dus ben toen maar een tijdje met rijden gestopt.

Wat ik om me heen wel vaak hoor, is dat je bevalling zwaarder kan zijn, omdat je bekkenbodemspieren behoorlijk worden getraind door het paardrijden. Tijdens zwangerschapsgym zou je samen met je docente dan weer oefeningen kunnen toepassen om e.e.a. wat soepeler te krijgen?

Een fijne zwangerschap toegewenst!

Groetjes van Yvonne Z., mv Claudia

hoi renate

Gefeliciteerd!!! Leuk hoor!!!

Wat paardrijden betreft, Als alles goed voelt en je paard is zodanig te vertrouwen dat je niet elke week ernaast ligt, gewoon lekker door rijden. Ikzelf heb nog een endurance wedstrijd gereden van 61 km toen ik nog niet wist zwanger te zijn. Maar mn merrie is zelf drachtig en haar hormonen speelden erg op en ze werd hartstikke bokkerig en lastig met rijden. Ik ben daarom dus gestopt. Anders was ik zeker doorgegaan hoor. Nou erg veel plezier met je zwangerschap!!!

liefs janine

Hoi!

Mijn schoonzus heeft ook een paard en die is blijven rijden tot het moment dat ze niet meer in t zadel kon komen!!

Luister goed naar je lichaam, als het gaat, gaat het en anders stoppen!!!

Veel plezier met rijden, heb ik trouwens ook wel weer zin in!

Groetjes Paula
25,3 weken

Hoi Renate,

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik tot 4 maanden door gereden op een manege. Tijdens mijn tweede zwangerschap hielt ik het nit langer vol dan 2 maanden. Ik was ontzettend moe, dat had ik bij de eerste helemaal niet. En ik kreeg na 15 weken al las van mn bekken, waardoor ik echt niet meer op en af een paard kon komen. Ik vond het heel erg jammer. Maar dat paard waar ik op rij, is niet te vertrouwen. Dus toen het bazinnetje wist dat ik zwanger was mocht ik ook niet meer van haar. Zij durf al helemaal niet meer er op te rijden, vandaar dat ik haar reed.
Als je je paard kunt vertrouwen lijkt me het geen probleem zolang je je er goed bij voelt. De eerste 12 weken zit de baarmoeder nog onder het schaambeen dus kan er zoiezo niks mee gebeuren. Wordt pas gevaarlijker als je een dikke buik begint te krijgen.

Geniet er nog maar van.

Groetjes, Ris

Hoi Renate,
Ook ik heb paardgereden en dit deed ik bij een manege waar de eigenares ook kleine kinderen had. Over het algemeen gaan ze ervanuit dat als je een ervaren ruiter bent en een betrouwbaar paard hebt, je gewoon door kan rijden tot in ieder geval je 7e maand.
Hierna hangt het heel erg van je eigen lichaam en het kind af. Misschien dat je het dan het beste kan overleggen met je VK.
Geniet in ieder geval lekker van je zwangerschap en doe niets dat niet goed voelt.
Liefs Lotte

Hoi

Het paardrijden kan geen kwaad. Je lichaam geeft aan wat het wel en niet aan kan. Ik ben blijven rijden tot 22 weken, dit kwam omdat het paard ziek werd en ik niet op een andere wilde. Vriendinnen zijn tot 34 weken blijven rijden. Wat bij ons de verloskundige zei, dat is al je langer dan een week niet heb gereden, je moet stoppen. Dit zeiden twee verschillende verloskundige. Dit omdat je lichaam er dan niet meer aan gewend is en de banden oprekken, je kan dan last krijgen van verzakkingen. Bij ons zei de instructrice ook altijd, als je valt zit je kindje goed beschermd, je moet alleen niets breken, want je mag geen foto's laten maken.

Wat wel belangrijk is, dat je na de bevalling wel netjes 6 weken wacht voordat je weer gaat rijden. Dat is aftellen, kan ik je vertellen.

Veel plezier samen met je paardje en luisteren naar je lichaam.

Groetjes Jannie

hoi renate,

ik heb zelf ook een paard en rij dus ook elke dag. ik spring en rij dressuur en rij ook nog wedstrijden..het kan absoluut geen kwaat want het kindje zit in een vruchtzak die de schokken opvangt..

zelf stop ik wel met rijden met ongeveer 4 maanden zodat zijn bekkenbanden alvast kunne gaan ontspannen, want met paardrijden (als je het bijan dagelijks doet) worden  je bekkenbanden stugger als normaal. dit was ook een tip van een vriendin van mij die heeft gewoon gereden tot een maand of 7 en heeft heel veel problemen gehad met de bevallen omdat haar bekkenbanden ng te strak waren...

zelf ben ik nu 9 weken zwanger.

groetjes brigit

Terug
Bovenaan