Paardrijden!

Hoi,

Ik heb zelf ook een paard en staat lekker bij huis. Ik rij nog steeds en ik ben nu 19 weken zwanger. Ik rij alleen maar recreatief dus lekker 1 a 2x per week een buitenritje hier in het bos. Zodra ik mij niet lekker voel of het gaat niet meer dan stop ik ermee. Ik moet wel elke dag hier de paarden verzorgen. Wij hebben een kleine pensionstal aan huis en hebben 6 stallen verhuurd. Zelf hebben wij 3 paarden. Ik mest elke dag nog de stallen uit en dat gaat nog steeds. Ook het binnen zetten en buiten zetten van de paarden doe ik elke dag. Gewoon lekker om met de beesten om te gaan. En elke dag lekker buiten. Als je wilt weten hoe het er uitziet hier dan kan je kijken op www.lowlandranch.nl
Mijn zoon van 15 helpt mij graag en is ook gek met de paarden. Ik zal wel een foto maken als ik met mijn dikke buik op het paard zit en die zal ik wel op de site zetten.
Groetjes
Petra

Pas op allemaal met het paardrijden !! Er werd altijd gedacht dat het niet zo'n kwaad kon en ook mijn schoonzusje had een eigen paard en reed dus bijna dagelijks, maar heb zelf de vreselijke ervaring gehad dat mijn schoonzusje met 25 weken weeën kreeg en hun kindje dus al geboren werd (op een totaal verkeerde manier, zonder ontsluiting) terwijl dat nog lang niet kon. Het kindje is daardoor overleden en zoiets wil je echt nooit meemaken hoor. Toen ze voor de tweede keer zwanger was gebeurde er met ca. 25 weken hetzelfde en gelukkig was ze er toen meteen bij in het ziekenhuis en heeft plat gelegen, waardoor het tweede kindje nog gered kon worden en voldragen kon worden. Zij is dus wel "genezen" van het paardrijden tijdens een zwangerschap !

Paardrijden lijkt dus zo onschuldig, maar is dat lang niet altijd ! Ik kan best begrijpen dat je als fanatiek rijdster graag wil blijven rijden, maar denk er ook aan dat het "maar een paar maanden" pauze hoeft te betekenen met minder kans op zulke complicaties. Iedereen moet het zelf weten, maar ik heb de gevolgen ervan gezien en vind het daarom wel de moeite waard om meer mensen te waarschuwen !

Terug
Bovenaan