paardrijden??

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Weet iemand van jullie of het kwaad kan als je gaat paardrijden  als je net zwanger bent? (4,5 week)(los van het feit dat je er vanaf kunt vallen  of een trap kunt krijgen) ik bedoel dus eigenlijk of het gehobbel (draf) kwaad kan.....

Groetjes Rian

hoi hoi,

het gehobbel kan in principe geen kwaad, maar het is wel slecht ivm bandenpijn...ik ik spreek uit ervaring, neem geen risico!!!

ik rijd zelf semi-proffessioneel, maar tijdens alle 2 mijn zwangerschappen ben ik meteen gestopt met rijden zodra ik wist dat ik zwanger was.

succes met welk besluit je ookneemt...

groetjes valerie

Hoi Valerie

Bedankt voor je reactie! maar met bandenpijn heb je toch nog niet te maken als je pas net zwanger bent? (het paardrijden is maar een eenmalig uitstapje met een vriendin)
Ik wil alleen heel graag zeker weten of het gehobbel het risico op een miskraam verhoogd, maar jij denkt dus van niet?

Ik hoop op nog een reactie van je.....
Groetjes!

Geen probleem hoor!
Ik kwam er pas achter met 8 weken en reed ik 1x per week western paard.
En ook 1x een hele dag naar buiten.

En als je langer zwanger bent dan merk je vanzelf wanneer het niet meer gaat.
Mijn tante waar ik les bij heb is ook nog heel lang door gegaan.
En ja vallen moet je natuurlijk wel rekening mee houden, maar als je gewoon alleen gaat draven en niet galloperen kan er in principe weinig gebeuren, ik neem aan dat je wel ervaring hebt?
Als je geen ervaring hebt dan zal ik er wel mee uitkijken.

Ik ben nu bijna 15 weken en het gaat nog steeds goed, en heb ook geen schrik.

ik heb geen ervaring, heb met m'n vriendin een priveles besproken toen ik nog niet wist dat ik zwanger was.....

Hoi,

ik ben ook ORUN gediplomeerd instructrice, maar ik zou je dus af willen raden om nu op het paard te stappen, aangezien je geen ervaring hebt.
De kans dat je valt is namelijk best groot, omdat allen met balans te maken heeft en als je net begint met paardrijden moet je je balans nog leren krijgen...

Als je toch wilt gaan, zorg ervoor dat ze een heel braaf paard pakken en vraag desnoods of iemand het paard aan de longe vasthoudt. Dan kan de instructeur sneller ingrijpen, mocht het paard schrikken.

Een paard is helaas een vluchtdier, en als er iets gebeurd wat in zijn ogen raar is, zal hij schrikken en iemand die net leert rijden ligt er dan 9 van de 10 keer naast...( kan humor zijn, maar niet als je zwanger bent!!)

Het is wel zo dat je baby heel goed ingepakt zit dus op zich moet het kunnen, maar ja de eerste 3 maanden zijn niet voor niks de "risico" maanden...

Heel veel succes en ik geef alleen advies...ik bekritiseer jej niet als je toch gaat...

Dikke kus Valerie
(hopelijk zit ik over een week of 2 ook weer op het paard)

Hoi Rian,

Paardrijden kan zeker de eerste weken geen kwaad, kan geen oorzaak zijn voor een miskraam. En je voelt zelf wel aan of je nog lekker op je paard zit of niet. Maar aangezien ik lees dat je nog geen ervaring hebt met paardrijden zou ik er juist nu niet mee beginnen. Dan zou ik wachten tot na je bevalling. Zelf heb ik een eigen paard, en ben nu 14 weken zwanger, maar rijdt niet meer op mijn gemak, Je hebt toch de verantwoordelijkheid van een klein wonder in  je en ga daardoor zeker geen gevaar en risico opzoeken. En ondanks dat ik mijn paard door en door vertrouw, een paard blijft een paard en kan altijd wat onverwachts doen. Hopelijk heb je hier wat aan, succes met je beslissing.

Groeten Alice

Hoi Rian.
Ik heb al 9 jaar een eigen paard die ik dan ook door en door ken, en zodoende heb ik bij mijn 1e zwangerschap tot de 6,5 maand gereden, daarna kon ik er niet meer opkomen (hij is best groot), maar ik heb er altijd erg van genoten. Natuurlijk heb ik geen risico's meer genomen door buiten te rijden of te gaan springen, maar ik heb wel gewoon gereden..
Door het gehobbel van het draven of galopperen zul jij echt geen miskraam krijgen, maar ik denk wel dat het risico dat je valt groot/groter is omdat ik uit je verhalen begrijp dat je zo maar een enkele keer rijd en dan neem ik aan dat je ook iedere keer op een ander paard rijd, en dat je die dus verder niet kent..Als dat zo is, zou ik als ik jou was ook geen risico nemen!! Je vergeeft het je zelf denk ik nooit als je valt en er gaat wat mis...
Even een pauze van 9 maanden en daarna weer heerlijk in het zadel!!
Geniet van je zwangerschap!
Gr. ook een paardeliefhebster..

Terug
Bovenaan