paardryden en honden

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik heb een vraagje...
Ik weet sinds een week dat ik zwanger ben
Ben nou 5,5 week en heb er al behoorlijk wat last van,maarja dat nemen maar voor lief...

Maar nou is mijn grote vraag,omdat daar nogal de meningen over verdeelt zijn.
Tot hoeveel maanden mag je gewoon paardryden??
Ik ryd het paardje nou 4 jaar en heb ik zelf mee ingereden dus ik weet wat ik aan haar heb,maar mijn vriend die maakt zich eigen grote zorgen.
Ze heeft nog nooit iets gedaan.
Wie heeft hier ervaring mee als aan mij ligt en ik kan het natuurlijk dan blijf ik zo lang mogelijk ryden.

En ik heb twee honden.Over honden en baby's gaan ook zo veel verhalen rond de luiers laten op eten etc.
Ik weet dat je ze niet moet gaan negeren en gewoon moet laten doen wat ze anders ook mogen.
Maar wat is jullie ervaring daarin???

Alvast Harstikke bedankt.

groetjes Ktje

Ik rijd zelf geen paard, maar vlgd mij mag je nu nog wel rijden maar tot een bepaalde tijd, het is natuurlijk een risico, stel dat je ervan afvalt...ja dan lig je daar op de grond...
En ik heb gisteren gehoord op zwangerschapsgym dat je van intensief paardrijden een heel gespierd bekken krijgt en dit kan nadelig zijn voor je bevalling, tenzij je goed weet hoe je dit moet ontspannen...
En ik heb ook een hondje, ik laat me hond echt geen poepluiers opeten hoor, vlgs mij zijn dat allemaal maar praatjes, vindt het nogal onsmakelijk om je beestje dat op te laten eten...als je zelf weet dat je honden lief en betrouwbaar zijn, dan zal ik me niet te veel zorgen gaan maken, en na de bevalling kijken hoe het gaat..ze wennen er vanzelf aan...als je het maar goed in de gaten houdt he...

Hoiiiiii.....

En dan heb ik nog even een vraagje over die honden waar jullie het over hebben...

In mijn werk kom ik veel in aanraking met hondjes... en nu is er één patient waar ik thuis kom, en deze meneer heeft een jonge hond (Jack russel hondje) en die heeft al een aantal keer iemand gebeten... ik vind het ook maar een raar beest. Stel dat hij mij bijt, moet ik dan ook zo'n tetanusprik en is dit schadelijk voor mijn baby?? Ik ben nog maar 4 wk en 3 dagen zwanger, en wil het nog niet op mijn werk bekend maken, pas met 12 week... moet ik aangeven dat ik niet meer naar die meneer toe wil, of zou het niet schadelijk zijn.. ik denk het wel he...

Groetjes José

He Silver80,

Gefeliciteerd   met je zwanegrschap!!

Ik ben op moment niet zanger maar heb wel een kleine man rond scharrelen van bijna 8 maanden, dus  ik weet hoe je je voelt!!!!

Ik zelf heb een paard en heb door gereden tot 12 weken, want daarna vond ik het niet lekker meer rijden, ik zat niet stevig meer in het zadel en  die van mij kan onwijs raar doen, was bang om er af te vallen.
Er staat geen tijd voor wanneer je moet stoppen met rijden, het is maar net wat je zelf fijn vind.

Zelf heb ik ook een hond (labrador-golden) die heb ik er gelijk vanaf het begin bij betrokken. toen ik was bevallen en de kleine was aangekleed mocht zoey (zo heet ze) boven komen en heeft ze Aaron's (zo heet mijn zoontje) handje afgelikt en vervolgens mocht ze elke dag even boven komen om gezellig bij ons te zitten. Je moet gewoon heel gewoon tegen je hond doen en je hond nog wel aandacht blijven geven en hem/haar vooral niet weg houden van je kindje...

Heel veel succes ermee en geniet van je zwangerschap!!

Groetjes Brigit

Hoi,

In principe mag je paardrijden maar je vriend heeft natuurlijk wel een beetje gelijk mbt risico's. Je kent je paardje goed maar het hoeft maar 1 x goed fout te gaan en dan heb je spijt dat je eigenwijs hebt doorgereden. Het verhaal over de stevige bekkenspieren klopt ook en dat schijnt echt geen pretje te zijn met het bevallen.
Doe wat jij denkt dat goed is maar pas op want het is heel kostbaar wat je in je buik hebt!

Honden kunnen geen kwaad volgens mij. Gewoon ook aandacht blijven geven en niet spastisch bij je kind weg halen. Ik zou ze niet alleen in een ruimte laten. Zorg wel dat als de hond bij je kindje is jij er ook bent.

gr.Ing

Hallo,
ik wil even reageren op het honden verhaal... (over paarden kan ik niks zinnigs zeggen)
Ook wij hebben twee honden en dan niet van die schattige kleintjes, maar twee bakbeesten waar een hoop mensen bang voor zijn.
Aan mij wordt erg vaak gevraagd hoe ik dat ga doen... ik pieker er niet over om de beesies weg of naar buiten te doen, ze horen er bij en zijn hartstikke lief.
Ik zou mijn kindjes niet allen laten met de honden, want je weet maar nooit, maar verder denk ik niet dat het problemen geeft. Gewoon rustig aan de baby's laten wennen en dan komt dat wel goed!
Groetjes Ciske 15 wk 1e twee kindjes

Ik heb ook een paard en een grote hond.

Paardrijden kun je in principe zolang blijven doen als je wilt, als het maar veilig is en je je er goed bij voelt. Ik had me voorgenomen gewoon te blijven rijden maar niet meer  het bos in te gaan of te springen, maar bij een week of 12 voelde het voor mij ook niet meer lekker en werd ik zelf een beetje bangig. Sindsdien rijdt iemand anders mijn paard.

Met  onze hond verwacht ik geen problemen. Inderdaad zoals iedereen zegt, de hond ook aandacht blijven geven zoals voorheen, niet spastisch weghouden van de baby maar nooit alleen laten zonder toezicht. Dat luierverhaal hoorde ik ook, maar daar geloof ik niet zo in. Je kunt je honden wel alvast een beetje voorbereiden als er dingen zijn die je wilt veranderen. Bij ons was dat bijv. niet meer op de bank liggen, niet meer op de achterbank van de auto etc. Als je dat pas gaat doen nadat de baby is geboren zouden ze misschien verband leggen en jaloers worden.

Hoi,
Je lichaam geeft prima aan wanneer je beter niet meer kunt paardrijden.
Natuurlijk kun je altijd eerder stoppen als je je daar beter bij voelt.

Ik heb ook een hond en 4 katten. Dus daar kan ik meer over zeggen.
Wij hebben de diertjes gelijk toen we uit het zh kwamen aan Quinten laten snuffelen.
En gewoon laten lopen waar ze dat anders ook deden. We lieten ze echter nooit
alleen in 1 kamer. Want het zijn lieverds maar blijven wel dieren he?
Het is vooral voor een hond snel duidelijk wat zijn plek in de roedel is. Onderaan.
Komt allemaal wel goed.
Liefs Melanie 34.3 wk zwanger van nr 2

Terug
Bovenaan