Pacco inbakeren afbouwen hoe en wanneer

<p>Lieve ouders, ik kan jullie tips heel goed gebruiken.</p><p>Sinds week 2 bakeren wij onze kleine man in met Pacco Picolo. Woensdag krijgt hij zijn eerste vaccinaties (is dan 3 maanden) en hij wordt steeds sterken, ben bang dat hij binnenkort gaat omrollen. Afbouwen is dus geen overbodige luxe. Ik heb het slaapzakje met ritsjes & het Nunki lakentje van FeddeKees besteld en daar gisteren even het middagslaapje mee geprobeerd. DRAMA! Inslapen doet hij goed, maar zodra zijn speen uitvalt dan gaat hij toch weer maaien met zijn handjes en houdt zichzelf wakker.</p><p> </p><p>Wat kan ik nou het beste doen? </p><p>Overdag eerst proberen met FeddeKees en volhouden? </p><p>Slaapje voor slaapje? </p><p>Andere mogelijkheden? </p><p>Goede ervaringen met iets?</p><p>Cold Turkey vind ik nog te vroeg en wordt helemaal drama als hij al met FeddeKees zo aan het maaien is. Hij is nu 12 weken.</p><p>Oooooo ik heb jullie hulp echt nodig haha! Hoe en wanneer lukte het bij jullie het beste?</p>

Wij zijn met 4/5 maanden Pacco gaan afbouwen met Fedde en Kees en dat ging hier goed. Wel nog steeds handjes naar boven proberen te krijgen, maar niet meer zo wild dat ze zichzelf wakker wapperde of wakker hield. Hoop dat het bij jullie ook zo mag gaan.
Succes!

En cold turkey werkt meestal niet omdat ze nu nog hun handjes niet gericht kunnen besturen, dus hebben mijns inziens wel hulp nodig nog even. Wij moesten na vaccinatie even met gewone slaapzak slapen en dat ging echt niet. Dus toen voor Fedde en Kees gegaan.

Ik zou inderdaad nog even doorzetten met Fedde & Kees spulletjes! Denk maar zo: oudere kinderen/wij volwassenen moeten soms ook wennen aan nieuwe vaste routines. Geldt voor je kleintje net zo ? Succes in ieder geval!

Wij moesten echt even doorzetten maar nu slaapt onze dochter heerlijk onder lakentje van Fedde en Kees. Wij hadden een ergopouch slaapzak, en hebben eerst paar dagen 1 arm los gedaan en toen dat goed ging arm 2. Dochter meest echt even wennen maar gaat nu echt prima. Volgens mij kan je ook zoiets proberen met slaapzak van Fedde en Kees toch? Net iets geleidelijker dan "cold turkey".
Succes daar!

Oo en onze dochter was ook zo oud als jullie zoontje toen we het ging proberen. Echt even doorzetten.. Wij boden ook tijdelijk wat meer slaapjes aan omdat ze even maar 45 min slaapjes deed.
Iets meer dan een week bezig geweest en toen herstelde alles zich weer!

Wij hebben ook de Pacco doek en bouwen dit af door steeds 1 armpje los te laten. Dit werkt goed! Zo kan hij het rustig leren en uiteindelijk zonder inbakeren lekker slapen.

Bedankt voor alle tips meiden! Ik heb inmiddels 1 arm los in de Pacco zak en dat gaat verrassend goed. Ik herken wat LinLiz zegt dat hij nu wel om de 30/45 minuten wakker wordt en een beetje schrikt van zijn arm haha. Moet maar even flink doorzetten dan. Ik ga het FeddeKees slaapzakje zeker weten nog gebruiken, hopelijk gaat dat dan ook goed in combinatie met het dekentje.

Terug
Bovenaan