paniek 's nachts.....

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik moet even spuien hoor. Heb de laatse tijd ook nauwelijks geschreven, dat komt omdat we hier met slapeloze nachten zitten .
Soms weet ik het gewoon echt even niet meer.... Een hele poos geleden heb ik al eens geschreven dat Lukas steeds 's nachts een fles wou, toen zijn we daar, gesteund door jullie resolute reacties, ineens mee gestopt. Dit ging behoorlijk goed voor een week of drie . Hij werd nog wel wakker ergens tussen 3 en 6 maar ging meteen slapen als we hem zijn speentje gaven .
Nu hebben we dus sinds een week echte relnachten.... Hij wordt zo rond drieen/vieren wakker en krijst echt alles bij ekaar. Hij is ontroostbaar, vaak heeft hij wel veel geplast en is hij soms een beetje nat. Maar ook na verschonen slaapt hij niet verder, hij is echt in paniek. Dit duurt echt onwijs lang, vannacht heeft het bijvoorbeeld van hakf 3 tot half 5 geduurd. Het rare is, dat hij overdag nergens last van heeft en gewoon z'n vrolijke zelf is... Vannacht waren we zo radeloos en uitgeput dat we hem toch een klein flesje hebben gegeven om half 5, na 2 uur krijsen, en toen ging hij wel weer slapen, dat maakte hem rustig. En dat terwijl hij dus al echt een maand ofzo geen flesjes meer krijgt 's nachts....
Ik weet niet meer hoe we dit op kunnen lossen, hen al zoveel geprobeerd; bij ons in bed om rustig te worden, rondlopen, zingen, aaien niets helpt!!!
Soms is het eventjes ingewikkeld om mama te zijn.....

Hoi Sandy,

Wat vervelend zeg dat jullie manneke jullie zo uit de slaap haalt s'nachts.
Moeilijk he, soms. Ik kan me voorstellen dat je er even doorheen zit en je mag gerust spuiten hoor hier.
Je schrijft dat je al van alles hebt geprobeerd. Je wordt dan zo radeloos he?!
Maar heb je al eens geprobeerd om er geen aandacht aan te geven.
Dus niet naar hem toe te gaan.
Tenminste, ik zou als hij begint met huilen wel even gaan kijken, maar als je zeker weet dat er niets is gewoon een half uur laten gaan.
Als je gaat kijken ook geen licht aan doen, niet praten, alleen even een aai over zijn bol, speentje geven en weggaan.
Na een half uur doe je weer precies hetzelfde. En zo door blijven gaan totdat hij stil is.
De volgende dag maak je van een half uur een uur.
Ik weet het het is heel moeilijk. Als je het niet zo lang volhoudt kun je er wel naar toe gaan, maar niet praten en geen licht aan.
Ik weet het niet hoor. Voor hetzelfde geld heb je dit allemaal al geprobeerd.
Maar kindjes hebben nu wel een leeftijd dat ze heel goed doorhebben wanneer ze aandacht krijgen.
Ik hoop voor jullie dat er snel wat rust komt tijdens jullie nachten.

Succes en sterkte ermee he?!

X
Issie  

Hoi Sandy, wat vreselijk dat je je zo radeloos voelt... af en toe is het ook echt zo moeilijk... konden ze maar praten!
Ik zie persoonlijk het probleem niet van een flesje snachts dus als onze dochter wakker wordt en ze wilt graag wat drinken krijgt ze dat ook gewoon. Ik kijk naar mezelf en de ene nacht word ik ook een paar keer wakker en de andere nacht niet, soms heb ik dorst als ik wakker word en dan drink ik ook even wat! Dus ik denk dat dat bij onze kleine ook zo gaat! Dat ze hieraan went en ik er dus niet meer vanaf kom geloof ik persoonlijk niet zo in, want er zijn weken dat ze niet wakker wordt en er zijn weken dat ze meerdere keren per nacht wakker wordt...
Even een ander voorbeeld onze dochter sliep dr eerste jaar op onze kamer en sliep vaak in bij mij in bed(ik gaf nog borstvoeding, ook snachts (meerder malen)) iedereen zei dat ze daaraan zou wennen en nooit meer in dr eigen kamer zou willen slapen... van de 1 op de andere dag wilde ze geen BV meer en hebben we dr in dr eigen kamer gelegd en sliep ze heerlijk hele nachten door! No problemo! En onze dochter heeft n sterke eigen wil en als t haar niet bevalt zelt ze een keel op!
Maar dat is onze situatie ik snap dat jullie graag de nacht zonder flesje door willen komen, maar of je hem dan 2 uur moet laten huilen...? Je moet doen waar je jezelf goed bij voelt en omdat je zegt dat je radeloos bent denk ik dat dit toch niet echt de manier is die het beste voor jullie werkt... misschien maakt hij een 'sprongetje' en heeft hij even wat meer honger/dorst en vraagt hij over een week helemaal niet meer om n flesje en heb jij je nachtrust weer terug!
Het kan ook zijn dat hij momenteel wat meer droomt omdat hij zich ook steeds bewuster wordt van zijn omgeving.... Het is moeilijk maar wij proberen ons gewoon altijd zoveel mogelijk in te beelden in haar wereldje en te bedenken hoe we zelf ergens op zouden reageren en op die manier gaan we met haar om!
het is een beetje een lang verhaal geworden... maar hoop wel dat je er wat aan hebt!

Succes, groetjes L81

Hoi hoi,

Ik zou er ook niet naar toe gaan snachts. (als je dit al niet hebt geprobeerd)..
Op het cb hebben ze dat tegen een vriendinnetje gezegd. Hij zal krijsen de eerste paar nachten.... maar dan... Wordt het als het goed is echt minder. Het patroon moet doorbroken worden. Ze weten dat dondersgoed.. Je geeft je kindje aandacht snachts en dat is wat hij wil en gewend is..

Misschien een tip??

Groetjes Bianca mv Thijn

Hoi Sandy,

Jeetje wat vervelend. Ik kan me goed voorstellen dat je er soms radeloos van wordt.
Ik ben het persoonlijk wel eens met L81. Het is natuurlijk helemaal super dat je kleintje van de fles af is 's nachts maar dat betekent niet dat je het dan nooit meer mag/wil geven. Floris is de afgelopen week ook 's nachts aan het spoken en als ik 'em een flesje geef, gaat hij vrij snel weer slapen. Hij heeft wel vaker van die periode's dat hij 's nachts wakker wordt en daarna gaat het weer weken goed. Denk dus niet dat je weer terug bij af bent als je 'em weer een keer een flesje geeft.

Heel veel succes en hopelijk slapen jullie snel weer de hele nachten door.

Groetjes Femke

Hoi Sandy,
Het is inderdaad soms ingewikkeld om mama te zijn en dat zal de rest van je kindjes leven wel zo blijven. Ik kan me heel goed voorstellen dat je een beetje radeloos bent na al die slapenloze nachten.
Je leest dat de meningen erg verdeeld zijn over het wel of geen flesje geven 's nachts.
Ik ga dan ook niet zeggen wat ik vind dat je moet doen, het belangrijkste is dat jij er gevoelsmatig achter staat.
Geef je geen fles meer omdat het hier is gezegd, of omdat je daar achter staat?
Iets doen waar je het eigenlijk niet mee eens bent, werkt vaak niet en dit geldt voor beide kanten; dus voor wel en voor geen fles geven.
Ik kan je wel vertellen hoe ik het gedaan heb; ik heb de methode toegepast die Issie beschrijft, maar dan om de 10 minuten. Dus gaan kijken, niet praten, niet eruit halen, een aai over de bol en weer weg. En dat herhalen om de 10 minuten.
Ik hoop dat hij weer snel door zal slapen 's nachts en dat jij weer een beetje aan je rust toe zal komen.
Sil

Hallo,

Ik ben van het zomer 2006 forum en zit ook met slapeloze nachten, pff. Ik bergrijp je dus helemaal!!!! Ook wij hebben van het cb het advies gekregen dat wanneer ons kindje huilt we er 1 keer heen gaan. Geen licht aan doen en niks zeggen. Even checken of ze niet nat is, te warm/koud heeft, gepoept heeft of koorts heeft ofzo, Is alles goed, dan geven we haar haar tutje aan gaan we weer. De eerste week was het inderdaad krijsen. maar na 3 weken is ze gewend. Eigenlijk na die 1 week al maar bij het cb houden ze 3 weken aan.

Maar nu is het hier dus ook weer paniek, waarom weet ik niet...

Maar ik wou dus wel even zeggen dat je eerst even moet weten of het niks lichamelijks is. Misschien heeft je ventje zijn oortjes wel dichtzitten ofzo. Dus waarom ga je voor de zekerheid niet langs de huisarts??? Ik bedoel, dalijk heeft ie pijn en dan zou je hem laten huilen, dat zou best sneu zijn.

Succes verder!!

Liefs Kirsten mv Tyche

Hoi,

Uhm, tja, ik denk, dat ik zou gaan voor het flesje als je daarmee het drama van 3 uur kan beperken naar een kwartiertje... Misschien een beetje pragmatisch, maar als jij dan door kan slapen, je uk rustig verder kan slapen, wat is dan het probleem? Grote kans dat het gewoon een 'fase' 'sprongetje' of 'groeispurt' is en dat 'ie gewoon even wat extra troost nodig heeft...

Als het na een paar weken niet over is kan je toch nog stoppen met het flesje?

Groetjes KT

Oh, nog even dit, volg je moederinstinct! Als jij denkt flesje! dan moet je dat doen, ongeacht wat ze op het cb zeggen en als je het idee hebt dattie de boel loopt te flessen, dan is het misschien toch beter om een paar nachten af te zien.

Terug
Bovenaan