Paniek: vroege overgang

<p>Dag allen</p><p>Zijn er hier vrouwen die op jonge leeftijd in vervroegde overgang kwamen? Zo ja hadden jullie signalen opgemerkt of kwam de diagnose  onverwacht?</p><p>Zelf zijn we nu 9maand actief bezig. Op zich nog niet zo lang. Toch kan ik gevoel niet van mij afschudden dat er iets mis is.  Mijn cyclussen zijn niet abormaal maar wel langer geworden doorheen de maanden heen. Eerste maanden 26d, nadien 30 en nu 34.</p><p>Nu las ik ergens dat vervroegde overgang familiair genetisch gebonden is en al 10j voor start menopauze voor problemen kan zorgen...En letterlijk alle vrouwen in mijn familie kwamen rond hun 40ste in menopauze..</p><p>Dus nu ben in paniek.</p><p>Iemand ervaring?</p><p> </p><p> </p>

Hey halloweentje, kan je je gyn niet vragen om een cyclusanalyse te maken? Dan nemen ze bloed aan het begin en einde van je cyclus en krijg je enkele dagen voor je eisprong een echo. Aan de hand daarvan kunnen ze bepalen of je een eisprong hebt gehad.
Gebruik je ovulatietesten? Zoja, geven die duidelijk een lh–piek aan? En hoeveel dagen nadien krijg je periode? Aan de hand daarvan kan je ook al afleiden of er iets mis is.

Dag BelgoGermano
Ik ben superblij dat je reageert. Bedankt hiervoor. Ik gebruik nu voor de tweede maal ovulatietesten.
Eerste maal was 7maand geleden, hij werd donkerder maar niet postieif ondanks alle vruchtbare signalen. Ik kreeg 14d na de dag dat hij het donkerste kleurde (maar niet even donker dan controlestreep) mijn regels. 
Nu heb ik ze afgelopen maand opnieuw gebruikt. Deze keer wel een duidelijke piek. Twee dagen na elkaar. Ik vermoed dat ik ze zal krijgen rond 3 februari. Deze maand heb ik ook getemperatuurd. Duidelijk 3 dagen na elkaar serieuze verhoging gehad. 
Ik ga binnenkort naar de gynaecoloog en zal het haar vragen.  Eigenlijk moet je eerst 12maanden proberen vooraleer je de stap zet, maar heb in paniek toch maar een afspraak gemaakt. Ik hoop dat ze me niet gewoon naar huis stuurt.

Hey, als je 14 dagen na je piek (of wat erop lijkt) je nod hebt, zit het wel goed hoor. tenminste qua eisprong hebben. Dan lijkt het me niet aan een vroege overgang te liggen. 
Wij zijn nu in de 12e maand bezig en gaan volgende week vrijdag naar een fertiliteitskliniek. 1x is het al gelukt, in april vorig jaar maar dat is helaas na enkele weken mis gegaan.

Hoi
Zo jammer van je miskraam! De euforie van een zwangerschap moeten inruilen voor verdriet...het is een bittere pil om te slikken. 
Zelf heb ik eenmalig idee gehad dat ik zwanger ging zijn. Was ervan overtuigd dat ik rond dag 12 mijn ovulatie had obv lichaamssignalen en werd niet ongesteld. Was ook moe en mijn borsten voelden anders dan anders. Uiteindelijk ongesteld geworden op dag dat ik wou testen. Was een heel vreemde menstruatie. Nooit meer meegemaakt sinsdien..maja..wie zal het zeggen, wat het was?
Ik hoop voor jou dat je snel zwanger wordt en geholpen wordt in de kliniek. Heb je lang op de wachtlijst gestaan voor een intake? Want ik hoorde dat corona ook daar voor vertraging zorgt.
Btw Is het jullie eerste kindje?
Heel veel succes en laat weten wat je van het gesprek in het ziekenhuis vond! (Als je dat wil) 

Lijkt erop alsof het idd een prille zwangerschap is geweest die vroeg is misgegaan.
ik heb al 3 kinderen en mijn vriend ook 1 maar het zou ons eerste gemeenschappelijke kindje zijn.
voor het intakegesprek heb ik een goeie week geleden gebeld, dus ongeveer een wachttijd van 2 weken. Mijn vriend moet tegen dan ook al een spermiogram hebben om eventuele problemen bij hem te kunnen uitsluiten. Heel efficiënt en professioneel vind ik het voorlopig allemaal. Stiekem hoop ik dat we tussen nu en dan nog een positieve test hebben, maar ja...

Ik denk dat ik jou verhaal herken..zit jij ook niet in het andere topic (wens 2021).
Wow dat gaat wel snel...dat stelt me gerust. In mijn hoofd duurde het maanden vooraleer je intakegesprek kreeg. Goed dat je positief gevoel bij het ziekenhuus hebt. Dat  is belangrijk.
Ik zal mee voor je duimen. Het is toch aangenamer als je niet allerlei onderzoeken moet ondergaan. Heb jij schrik voor de mogelijke onderzoeken en behandelingen? 

ja, ik schuif maand per maand mee door in de NOD... groepen. Jij was door toch ook al he? Heb je daar ook al zien voorbij komen ;-)
Ik woon in Duitsland en hier is de tijd tussen bellen en een afspraak idd niet zo snel, hoelang het vervolg qua onderzoeken gaat duren weet ik nog niet. Op zich heb ik er niet veel schrik voor, wel dat het eeuwig gaat duren eer het zover is en dat het dan steeds gaat mislukken.
Weet jij al wat je gaat doen? Afspraak maken bij je gyn of verder afwachten?

Terug
Bovenaan