Paniek

Pammetje

New member
Hallo dames, ik heb een vraag.... wij zijn al 3 jaar bezig voor een 2de kindje. Ik zou nu wachten op mijn menstruatie zodat we kunnen beginnen met IUI. Nou heb ik vrijdag positief getest en super blij. Alleen verloor ik net een druppel wat rozig bloed en ik heb vandaag ook best last van de rechterzijkant van me buik en me onderrug. Ik heb vorig jaar een bbz gehad precies een jaar geleden dus ik maak mij super erg druk nu door die pijn aan de zijkant. Ook is de pijn in mijn borsten een stuk minder dan gister en vanmorgen.Wie kan mij vertellen wat het is of zelf ook heeft? Alvast bedankt
 
Het gedeelte dat de pijn in de borsten varieert zegt maar weinig. Kan gebeuren bij een gezonde zwangerschap.
Een klein beetje bloedverlies is ook heel normaal in het begin van de zwangerschap.

Begon bij de bbz vorig jaar de pijn in de zij ook pas na de positieve test?
 
Pijnlijke borsten had ik bij deze zwangerschap (2e) ook maar heel erg kort en maakte me daardoor ook zorgen. Dacht dat het een voorteken was dat het niet goed ging, maar ben inmiddels 25 weken en gaat supergoed.

Kleine beetjes bloedverlies in het begin komt ook vaker voor en ongeveer in de helft van de gevallen betekent het dat het niet goed gaat. Dat zijn grofweg de statistieken, maar die kunnen je zorgen dus meestal niet wegnemen.

De paniek kan ik met wel goed voorstellen na een bbz. Misschien kun je de verloskundige even bellen?
Helaas kan niemand garanties geven, ook zorgverleners niet. Dus het is echt een kwestie van accepteren dat je door deze onzekerheid heen moet. Makkelijker gezegd dan gedaan.

Sterkte!
 
Terug
Bovenaan