paniek

Hallo mensen, ik wil even iets kwijt lange tijd heb ik erge last van paniek gehad slikte hiervoor ook medicatie door de zwangerschap ben ik gestopt met de medicatie het ging ook goed tot ongev een week geleden. Hebben jullie ook ervaring dat je last krijg van paniek door de hormonen? dat heb ik ergens gelezen, maar me nu erg zorgen dat de paniek weer hard terugkomt ben nu bijna 24 weken zwanger.
 
Ik had eerder wel eens hyperventilatie-aanvallen (meer benauwd, dan snel ademen), en dat is nu weer terug. Ik gebruik daarvoor rescue spray (homeopatisch) en dat werkt goed. Ik denk alleen niet dat dit met de hormonen te maken heeft, maar meer met het besef dat je hele leven gaat veranderen en het onzekere voor wat straks als het kindje er is.
Sterkte!
Groetjes Rianne
 
Ok bedankt voor de reactie's misschien is het dan een beetje van beide:), ja natuurlijk is het ook spannend allemaal wat er allemaal komen gaat. Het is ook mijn eerste kindje en dat neemt natuurlijk ook spanning met zich mee hoe het allemaal zal zijn en zal worden dank jewel
 
Hoi,

Ik heb hier geen ervaring mee, maar misschien kun je het met je arts/verloskundige bespreken, er zijn misschien meerdere homeopatische middeltjes die je kunt gebruiken zoals rianne al schrijft, dan kun je het misschien een beetje temperen.
Geniet van je zwangerschap!!
Liefs MJ
 
volgens mij ben je nu in een fase van je zwangerschap dat als je het ECHt nodig hebt je gewoon weer mediactie in lage dosis mag hebben
ik snap dat je dat niet wilt
maar als de angsten TE erg worden en je kan het niet meer handelen is het voor jezelf belangrijk dat je je goed voelt zeker ook voor je kind
bespreek het met je huisarts en verloskundige want je moet nog 14 weken en die moet je wel kunnen genieten en zonder tress door zien te komen

succes

groetjes moekje
 
Hey meid,

Misschien een idee om er met een psycholoog over te praten? Paniekaanvallen komen ergens vandaan en medicatie onderdrukt het natuurlijk, maar neemt de oorzaak niet weg. Misschien kun je je angsten onder ogen leren zien, het recht in de ogen kijken, zodat je er niet meer bang voor hoeft te zijn. Angst is altijd angst voor iets onbekends voor iets waar je geen controle op hebt en het heeft vooral te maken met loslaten en jezelf ermee confronteren... ik ken het wel een beetje... kan me zelf over angstig voor maken en dat kan soms echt hartkloppingen en snelle ademhaling geven. Leren op tijd te cancelen is heel belangrijk. Het heeft vooral met je gedachten te maken.

Ik hoop dat je nog kunt genieten van de rest van je zwangerschap. Laat het over je heen komen, ook de paniek aanvallen. Het mag er zijn. Wees niet nu al bang voor de volgende keer, maar ontspan... dat is makkelijker gezegd dan gedaan.... ik weet het!

Zoek hulp!

Liefs
 
Terug
Bovenaan