PANIEK !!!

Hallo, mijn dochter is nu 9,5 week oud en sinds een paar weken heeft ze zo heel af en toe een aanval van "blinde paniek". Ze ligt dan heel rustig in de box en vanuit het niets krijgt ze ineens wat ik zie als echt een soort van paniekaanval: ze spant en strekt haar hele lijfje, armpjes naast/boven het hoofd, adem inhouden en op haar gezicht een uitdrukking die ik echt alleen als blinde paniek kan omschrijven. Ze lijkt op zo'n moment ook op iets gefixeerd te zijn en je moet haar echt weer even "terughalen" en uiteraard oppakken om haar weer te kalmeren en gerust te stellen.
Herkent iemand dit??????
Ze heeft het alleen overdag, 's nachts heb ik dit nog niet meegemaakt.
Ze is met 41 +2 dgn zwangerschap geboren na een ingeleide, vlotte bevalling. Een zgn. geboortetrauma lijkt mij (dus) niet waarschijnlijk. Ze slaapt ('s nachts) goed, drinkt en groeit goed.

Ik ben benieuwd naar ervaringen en/of ideeen van anderen met dit vervelende fenomeen..!
 
ben eigenlijk van de feb mama's..maar ik herken het wel. Ik ben een dag voor de bevalling gevallen (op mijn buik)..Als ik mijn dochter vast heb, en sta (voor haar) plotseling op dan vertoond ze dezelfde symptomen als jij beschrijft. En ook als ik haar op mijn schouder heb en dan ga lopen. Stopt met ademen, verkrampt, loopt rood aan en zet 't dan op huilen..
Volgens mijn fysio (ook kinderfysio) kan het bij ons toch wel van die val komen en moet ik aan de bel trekken als het erger wordt..
Maar zomaar liggend in de box, dat herken ik niet.
 
hoi hoi, in het AD van afegelopen zaterdag weekendbijlage staat wel een interresant stukje. Als baby's op hun rug liggen kunnen ze het idee krijgen dat ze vallen waardoor het valreflex wordt opgeroepen..Als ik jou stukje nog een keer lees, lijkt 't daar op.
Je kan eens proberen haar op haar zij in de box te leggen, onder toezicht natuurlijk, kijken of het dan ook gebeurd!!
Onze dochter heeft het in de box niet, maar in bed wel...Ze slappr dus nog steeds op haar zij en dan is er niets aan de hand
 
Hee ik weet dat dit al een vrij oud topic is maar dit is het enige wat ik kan vinden online wat vergelijkbaar is met wat ik momenteel ervaar met mijn 8 weken oude baby. 
Heeft je kindje hier nog lang last van gehad en zijn jullie er achter gekomen wat het was of wat hielp? Of ging dit vanzelf over? 
 
Hi, ik ben erg aan het zoeken naar wat er met mijn kindje is. Wat er beschreven word is precies wat mijn kindje heeft. Hij is nu 9 weken oud maar kreeg die " aanvallen" al met 6 weken. Ik heb deze vraag aan CJG gesteld maar die wisten het niet. Mijn kindje heeft het als hij goed wakker is bijvoorbeeld tijdens het verschonen of in de box. Hij strekt zijn Armpjes en beentjes en gaat snel ademhalen met daarbij wat gehuil. Hij schrikt echt en kijkt met grote ogen naar boven. Ik pak zijn handjes altijd vast en praat tegen hem. Hij knijpt dan hard in mijn hand.
ik maak mij best zorgen en kan ook niet plaatsen waar het door zou kunnen komen. Ik heb een prachtige thuisbevalling gehad en hij is met 39,6 geboren. Mocht iemand weten wat het is of wat ik eraan kan doen dan hoor ik het graag! 
 
Terug
Bovenaan