pap gefen savons of smorges

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal ik kom ook hier gezellig ik heb door veel vragen stellen discusies gedaan en voel me daar bij onzeker wat me vraag is ik heb een baby van6 maandenik geef haar pap met lepel sommige mensen doen het smorgens ,of maakt dat niet zo veel uit?wanneer je de pap geeft?sommige mensen hebben mij echt gekwets ik wil goed doen de juiste doen ben bang om fout te doen daarom dat ik hier kom met me vragen ik hoop dat jullie mij begrijpen..?zal ik de pap gefen wanneer het me goed uitkomt?
liefs adama

omdatik veel vraagen stelde en wel 10 keer of zo zeiden ze aan mij je stelt veel dit forum is toch om vragen te stellen daarom ben ik hier ben ik welkom?

Hoihoi,

Wij zijn rond 4 maanden begonnen met rijstebloem in Evy's laatste fles. Zodat de melk wat dikker werd en zij een verzadigder gevoel had voor de nacht en zo beter/langer ging slapen. Dit hoeft niet bij alle baby's zo te zijn, maar bij Evy hielp het.
Met 6 maanden zijn we met de verdere bijvoeding begonnen; fruit en warme hap. Toen ze daar voldoende van at, hebben we de papfles verschoven naar de ochtend. Omdat ze 's avonds genoeg at; een heel potje en een toetje, was daar een papfles nog bovenop een beetje erg veel van het goede.
Nu krijgt ze de pap 's morgens. Heb geprobeerd het met de lepel te geven, als een echt ontbijt, maar dat lust ze niet. Toen maar weer terug in de fles, maar als ik meer als 2 schepjes erin doe, drinkt ze ook niet. Mijn conclusie is dus, dat Evy pap niet zo lekker vind. Boterham eten om 12.00 gaat nu heel goed; dus Evy zal binnenkort ook een boterham als ontbijt krijgen met wat opvolgmelk na.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Hoi Adama...
Je hebt gelijk hoor, dit forum is ervoor om vragen te stellen, en of dit nu 1x is of wel 10x dat scheeft toch niks. Als je onzeker bent is het inderdaad wel prettig om de mening en ervaringen van anderen te horen of lezen. Dus blijf gerust je vragen stellen en trek je niks aan van de mensen die je hierop aanvallen of je teleurstellen.

Over je vraag van de papfles: Net als de mama van Evy schreef zijn ook wij begonnen met eerst rijstebloem door de fles. Dit was de laatste fles, dus voor de nacht. Rijstebloem geeft een verzadigd gevoel en licht verteerbaar. Toen ze 6 maand was zijn we begonnen met bambix. Dit bevat meer granen, is een soort groei-ontbijt staat op de verpakking. Onze dochter krijgt nu 's morgens (08.00 uur) én 's avonds (19,00 uur)  een papfles. Ze wil 'smorgens geen boterham, tussen de middag om 12.00 uur wel, dit gaat goed. Wij geven de pap ook níet van een bordje, ze drinkt liever uit de fles.
Verder krijgt ze overdag als tussendoortje wel fruit of een koekje, en om 17.00 uur warm eten.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat je wat aan het antwoord hebt. En wees niet bang om door te vragen, het is niet lastig of vervelend ofzo hoor .

Groetjes mama van Elise.

ik geef de pap savonds om half 8 kan toch ook en ze slaapt tot 7 uur smorgens door en geef je ook je baby daarbij water?ik gef het niet in de fles smorgens kan ikniet met de bord gefen heb geen tijd het moet ook aanpassen aan me zoon de voedingen van school halen ophalen brengen enz? savonds kan toch ook zo te zien vindt ze het lekker

Hoi adama,

Ik hoor eigenlijk niet op dit forum thuis.
Ik ben altijd op het januari forum, maar ik lees hier ook weleens mee.
Ten eerste wou ik ff zeggen dat het helemaal niet erg is als je veel vragen stelt. Daar zijn forums toch voor?? En ik snap dat je wat onzeker bent.
Nu even op je vraag terug te komen.
Het maakt echt niks uit wanneer je de pap geeft. Yordi krijgt zijn pap 's morgens en 's avonds. Als jou kindje lekker van de pap smikkelt 's avonds, dan moet je vooral gewoon 's avonds lekker pap blijven geven.
Ik weet niet precies hoe oud je kindje is???
Vanaf 6 maanden mogen ze ook andere bijvoeding hebben, zoals fruit en groentehap en toetje.( Wij gaven dit al met 4 maanden aan Yordi,maar dat had een reden)
En vanaf 7 maanden mogen ze ook brood hebben. Over het drinken, je zou water kunnen geven, thee,diksap, roosvicee enz.
Ik denk wel dat het belangrijk is dat ze ook andere dingen drinken dan melk, maar goed dat is een keuze die ieder voor zich moet maken.
Ik las geloof ik ook ergens hier op het forum over de vraag over het cb.
Het cb geeft alleen maar richtlijnen en advies. Dit hoef je helemaal niet op te volgen, als jij je daar niet prettig bij voelt, of als het niet bij jou past of in je ritme past.
Volg gewoon je eigen gevoel, dat is het allerbeste.

Liefs marielle en yordi 16.01-08

6 maanden isze ik geef haar de pap met de lepel dan he om 8 uur of zo ze vind het lekker overdag ben ik vaak buiten kan ik ,lief van je dat je mij begrijpt dat ik beetje onzeker bent maar ik hoop dat alles goed uitkomt weer de zelfde ritme krijgt ik geef water bij de g roente pap en fruit ook tussen door en jij?
liefs adama

Terug
Bovenaan