pap gefen savons of smorges

Hey adama!

Leuk dat je hier meedoet: stel lekker je vragen, daar is dit forum voor. Ik zou niet meer zonder willen!

Lekker ´s avonds de pap geven hoor, zeker als je kindje er goed van slaapt! Mijn zoontje Mika is ook 6mnd en krijgt ook ´s avonds een fles met pap (210 ml Nutrilon Forte + 4 eetlepels Bambix vanaf 6 mnd). Mika heeft altijd honger, vandaar dat hij Nutrilon Forte en zoveel Bambix erdoor krijgt. Hij krijgt dat nog rond 22.00 uur en slaapt dan tot ongeveer 9.00 uur ´s morgens.
En als je ´s morgens geen tijd hebt om het met een lepeltje te geven, dan maar in de fles. Als het er maar in gaat!

Mika krijgt ook fruit en groente (met soms aardappel, rijst, pasta en/of vlees erdoor). En gisteren heeft hij mijn eierwafel uit m ´n handen gerukt en er een stukje van opgegeten. Vreetzakkie! Hahaha...

Niet onzeker zijn hoor: ga vooral op je gevoel af en kijk goed naar je kindje!

jacoline geef je ook water aan je babys erbij ik geef de pap om 20;00 uur met d elepel soms met de fles maar die bambix pappen zijn veranderd staat niet hoeveel schepjes je ermoet doen staat 130 mlwater en 7 schepjes ik heb daar niks aan ze drinkt 200

je heb gelijk je gevoel laat je nooit inde steek he altijd je gevoel luisteren dankje wel voor je berichtje?

hallo adama

ik ben niet zo actief op dit deel van het forum, vandaar deze late reactie hihi

wij geven sochtends en savonds pap uit de fles.
eerst nutrix, vanaf 4 maanden
daarna bambix vanaf 6 maanden
daarna 8 maanden
en nu zit ze op bambix 12 maanden.

maar vanaf dat ik gestopt ben met de bv krijgt ze 2 papflessen.

je moet je zelf niet onzeker voelen hoor (of laten voelen)
het forum is er om al je vragen te stellen.
de mensen die gaan lopen zeuren, moeten gewoon je vragen niet meer stellen.
er zijn heus nog wel andere mensen die je vragen willen beantwoorden.

en luister naar je moeder gevoel. doe wat jij denkt dat goed is.
een slechte moeder ben je niet zo snel hoor!
daarin tegen, een goede moeder ben je al heel snel.

groetjes, do

@Adama; ik zie nu pas dat je me nog een vraag had gesteld. Lekker snel...

Mika krijgt naast z'n hapjes en flessen melk geen extra water (of thee/sap). Hij krijgt 2 flessen van 210 ml opvolgmelk, 1 flesje van 120 ml opvolgmelk (niet altijd) en 1 papfles van 210 ml opvolgmelk met 5 eetlepels bambix vanaf 6 maanden.
En daarnaast bijna elke dag nog fruit en groente en soms een toetje zoals danoontje of gewoon yoghurt.
Mika krijgt dus tussen de 630 ml en 740 ml aan vocht binnen via z'n melk/papflessen. Als jouw kindje echt veel minder dan 500 ml aan vocht via melk en pap (bord of fles) binnen krijgt zou je misschien tussendoor wat water, thee of diksap kunnen geven. Of even overleggen met het consultatiebureau.

De hoeveelheid bambix die in die papfles gaat heb ik zelf een beetje uitgevonden; met 5 eetlepels is het stevig genoeg om de nacht door te komen voor Mika. Maar elk kindje is anders.

ja hoor in pap doos staat doe 7 eetlepeels erin maar is te waterig dan moe je maar door gaan toto het egale pap is he?ik geef water de cb zij als               ze drinkt mag je water gefen en ze drinkt dan geef ik haar water .dankje wel voor je berichtje liefs adama

Terug
Bovenaan