Pap 's ochtends en borstvoeding

Mijn zoontje is bijna 6 maanden en lees op meerdere plekken dat het dan een goed moment is om 's ochtends pap te geven. Nu combineren wij fles en borstvoeding, dus de pap maken is geen probleem. Maar 's ochtends zitten mijn borsten wel altijd goed voel, aangezien zijn laatste voeding rond 19 uur is geweest. Heb echt geen zin om 's ochtends al te moeten kolven als ik net wakker ben.
Hoe doen jullie dit?
 
Ik zou sochtends lekker BV blijven geven.
Wij begonnen smiddags met wat stukjes brood, of dan je papfles als je dat graag wil...
Pas met een maand of 7/8 gaven wij brood als ontbijt naast de Bv..
 
Dezelfde situatie hier! Mijn dochter is nu 6 maanden. In de ochtend geef ik gewoon nog borstvoeding en als ik zelf ga ontbijten (half uurtje later) geef ik haar nu een stukje brood (kwart boterham met een beetje boter). Echt honger heeft ze natuurlijk niet, maar dan heeft ze wel het idee van ‘samen’ ontbijten. ‘s Middags ook brood (de rest vd boterham) en geen pap.
Ik heb een paar weken geleden geprobeerd om pap te maken met moedermelk (hier volledig bv dus geen kv in huis) maar dat werd helemaal niks.. toevallig die week bij het cb geweest en dit voorgelegd. De arts zei dat een boterham met zo goed is en dat ze dan ook meteen leren kauwen wat voor de spraakontwikkeling ook weer goed is, dus misschien zelfs beter. Toen ben ik brood gaan opbouwen en nu dus een hele boterham verdeeld over de dag, ze vindt het heerlijk! Daarnaast nog een fruithap als tussendoortje en ‘s avonds groente wat we nu aan het aanvullen zijn met rijst, pasta, kip, vis etc.. voor het slapen ‘s avonds weer borstvoeding en verdeeld over de dag ook bv op verzoek (zit nu op 4-5 x bv per dag).
 
Wij gaven de pap op die leeftijd na het ochtendslaapje, zo rond 10 uur. Als ontbijt gewoon borstvoeding en soms nog een klein rijstewafeltje (meestal zat mijn zoon goed vol van de borstvoeding).
 
Onze dame heeft nooit pap gekregen. Ze is op een gegeven moment naast de melk een boterham gaan eten. Ze is nu 14 maanden en krijgt eerst haar flesje (gewone) melk (ze is er helemaal verzot op en het is nog steeds een heerlijk knuffelmomentje) en als we aangekleed zijn ontbijt ze met ons mee. Lekker borstvoeding blijven geven. Ze geven vanzelf wel aan als ze daar niet voldoende meer aan hebben.
 
Om die reden gaf ik ook geen pap op die leeftijd. Ik heb het later wel af en toe gedaan. Het kan wel met moedermelk maar je moet er veel meer pap bij doen om het dik genoeg te krijgen en het wordt later alsnog weer dunner. Hij is nu 1,5 en ik ben net gestopt met de ochtendvoeding. Nu vind ik pap juist wel handig omdat hij dan ook meteen vocht binnen krijgt. Hiervoor was het eerst een borstvoeding en daarna een boterham. 
 
Nooit pap gegeven. Eten we zelf ook nooit dus zit ook niet in ons systeem. Gewoon lekker bv geven 's ochtends. Is al klaar en meteen op goeie temperatuur, en een lekker rust momentje!
En als je kindje meer trek krijgt kan je een boterham geven als hij/zij daar aan toe is
 
Terug
Bovenaan