Dezelfde situatie hier! Mijn dochter is nu 6 maanden. In de ochtend geef ik gewoon nog borstvoeding en als ik zelf ga ontbijten (half uurtje later) geef ik haar nu een stukje brood (kwart boterham met een beetje boter). Echt honger heeft ze natuurlijk niet, maar dan heeft ze wel het idee van ‘samen’ ontbijten. ‘s Middags ook brood (de rest vd boterham) en geen pap.
Ik heb een paar weken geleden geprobeerd om pap te maken met moedermelk (hier volledig bv dus geen kv in huis) maar dat werd helemaal niks.. toevallig die week bij het cb geweest en dit voorgelegd. De arts zei dat een boterham met zo goed is en dat ze dan ook meteen leren kauwen wat voor de spraakontwikkeling ook weer goed is, dus misschien zelfs beter. Toen ben ik brood gaan opbouwen en nu dus een hele boterham verdeeld over de dag, ze vindt het heerlijk! Daarnaast nog een fruithap als tussendoortje en ‘s avonds groente wat we nu aan het aanvullen zijn met rijst, pasta, kip, vis etc.. voor het slapen ‘s avonds weer borstvoeding en verdeeld over de dag ook bv op verzoek (zit nu op 4-5 x bv per dag).