pap smorgens of smiddags?

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Mijn zoon is 6 maanden. Ik mag vanaf nu een voeding gaan vervangen voor een bordje pap. Op het consultatiebureau hebben ze gezegd dat ik de fles van 1 uur het beste om kan ruilen voor pap. Echter alle soorten pap die ze verkopen is ontbijt of avond pap??

Mij lijkt het het beste om te beginnen met een bordje pap? Wie heeft tips?

het schema van mijn zoon ziet er nu als volgt uit:
08.30 uur 230 fles
11.30 uur potje fruit
13.00 uur 230 fles
16.00 uur beetje groente
16.30 uur 230 fles
20.00 uur 230 fles

Alvast bedankt voor de tips!

hoi Mylene,

Het maakt niet uit wanneer je de pap geeft hoor, al die avond- en pyjamapapjes is puur commercieel. Ze moeten het toch een naampje geven. Er bestaat toch ook geen ochtendbrood en middagbrood :)
Je moet doen wat jij het fijnst vindt en kies dan, zeker in het begin, voor de meest neutrale pap. Al die smaakjes hebben geen toegevoegde waarde en ze zijn vaak mierzoet.

Succes,

groetjes, Yvette

hoi hoi,
hier nog een mama die aan het puzzelen is met het eten.
ik heb het avondpapje en het melk-appelpapje van bambix geprobeerd, maar mijn meisjes gingen daar flink van stuiteren, vielen juist niet in slaap en kwamen binnen 2 uur alweer voor de volgende voeding. volgens mij zit er toch een boel suiker in. ik heb het niet eens op gemaakt, maar meteen weggegooid. ik geef ze nu 's middags  (dus de 3e of 4e voeding) een portie pap van de standaard bambix. ik wil het later  op de  3e voeding blijven geven, maar wegens het spoken van de dames snachts maak ik graag gebruik van de extra uurtjes slaap die ze me 's ochtends geven.

groetjes,
Petra

Het maakt niet zoveel uit of je de pap 's morgens geeft of 's middags. Het ligt er maar aan wanneer jij tijd hebt. Uiteindelijk gaan de meeste kinderen wel pap eten als ontbijt en 's middags een boterham. Met 6 maanden kan je bijv. Bambix of Friso pap vanaf 6 maanden geven.

Hier ook geen voorstander van papjes met vanille, biscuit of wat dan ook voor smaak. Aan zoetigheid wennen ze snel genoeg als ze wat ouder zijn.
Wel heb ik hier nog gekregen pakjes pyamapapje liggen... dus goed dat ik het weet dat het beter niet savonds kan. Als hij gaat stuiteren dan liever sochtends :D.

En oh ja en nu even naar de vraag wanneer pap :D. Mijn idee was om sochtends te beginnen. Na een poosje over naar pap in een bordje. Dan heb je toch een ontbijtritueel wat je later kunt vervangen voor boterham.
Dan hoeven ze ook niet te ontwennen van de avondpap als je daar op een gegeven moment mee moet stoppen.

Hoi!

Een goed ontbijt is erg belangrijk, ook voor jonge kinderen! Ik zou 'smorgens pap geven. 's Middags kun je je kindje een stukje brood geven om op te knabbelen, is erg goed voor de ontwikkeling van zijn mondspieren. 's Avonds is een fles meestal genoeg. Merk je dat dit niet zo is, dan kun je er rijstebloem in doen. Succes!!!

Petra

Hoe zijn jullie met pap begonnen? Meteen een bord of eerst een fles?
Ik had het idee om eerst met fles te beginnen en als dat goed valt met een bord. In een fles gaat namelijk minder eetlepels pap en zo is het misschien rustiger om eraan te wennen. En tja ik heb de papspeen toch al (perongeluk) in huis dus die hoef ik niet meer aan te schaffen :D.

Terug
Bovenaan