pap smorgens of smiddags?

Hoi,

Het maakt echt niet uit wanneer je pap geeft, pyamapapje ed is idd gewoon comercieel!!
Ik geef mijn kinderen al van kleins af s'ochtends de pap, de reden hiervoor is dat veel mensen moeite hebben met ontbijten en als het wat vloeibaarder is gaat het gemakkelijker, nu nog eten de jongens s'ochtends pap met een boterham, die laatste blijft meestal half liggen maar de pap is altijd op, ze drinken hem nu dus ik maak hem niet al te dik, maar ze hebben wel een goede start elke ochtend, zelfs als ze ziek zijn willen ze de pap vaak wel, dus wat mij betreft heeft s'ochtends echt veel voordelen!
Als je hem s'middags geeft valt hij vaak weg als ze eenmaal naar school gaan of je een dag weg gaat!
Maar verder,, het maakt voor je kind niks uit!
Bambix is trouwens wel lekkerder dan friso, ook klontert friso meer is mijn ervaring!
Ze krijgen hier trouwens nog steeds vanaf 12mnd ookal zijn ze 3,5 en 8 haha

Gr MJ

O en nog iets, ik gebruik idd ook geen smaakje zoals vanielle of extra suiker, hebben ze helemaal niet nodig, en als ze gewend zijn om het zo te eten blijven ze dat ook doen! Als je nu al teveel zoet geeft word dat alleen maar meer, zoet lust elk kind dus daar kun je beter zolang mogelijk mee wachten vind ik..

Gr MJ

Hoi,

Ik ben afgelopen week op het CB geweest en daar kreeg ik het volgende advies;

Beginnen met een papfles (opvolgmelk +   gewone bambix)
Fruit
Fles
Warme hap en yoghurt
Fles.

Dat betekent dus 3 flessen op een dag. Ik weet niet of dat gaat lukken...
Ook gaf ze als advies om 's ochtends te beginnen met pap en 's avonds een gewone fles te geven omdat deze kort op het warm eten zal zitten. Anders zitten ze propvol.

Jorian is 2 dec 6 maanden. Ik denk dat ik de week daarna ga proberen om dit schema te volgen. Ik heb geluk want hij slaapt van 20.30 uur tot ongeveer 7.00 uur.

Brenda

Dat schema heb ik ook zo ongeveer. En er zit natuurlijk wel wat in dat ze 's avonds voorstellen. Weer een argument voor pap sochtends.
Wel grappig dat jou geadviseerd is meteen met yoghurt te beginnen. Zo zie je maar elk cb heeft zijn eigen idee. Hier begin ik eerst met een halve fles en dat later naar yoghurt.

Terug
Bovenaan