pap - uit een pakje of zelfgemaakt?

Hoi jullie

Celeste is vandaag 7 maanden (hurraahh) en het gaat super met fruit en groente. Nu is het vlgs mij tijd om pap te introduceren en ik wil het graag zelf maken - als het zinvol is....
Wat doen jullie/hebben jullie gedaan? en heeft iemand recepten?

Mor74

Hier smult de kleine elke ochtend van Bambix. Eerst die van 6 maanden en inmiddels iets meer volkoren vanaf 8 maanden. Het bordje gaat dan ook helemaal leeg....

Wij hebben ook de Bambix. Maar ik geef het gewoon in de fles. Doe dan 5 schepjes bambix door de fles van 210 cc, dit met een speciale papspeen en gaat er prima in. Zowel ontbijt als 's avonds voor het slapen gaan (19.00 uur). Heb het wel langzaamaan opgebouwd, begon met 2 á 3 schepjes.

Al met al is het veel voordeliger dan de kant-en-klare pakjes. Die zijn nog wel eens handig voor een dagje / avonde weg misschien. (ideetje).

Ze mogen rond de leeftijd van 7 mnd ook wel beginnen met een aardappeltje geprakt door de groente.

Succes.

hallo dames

hoe doen jullie dat met een papfles?
mijn mannetje is nu ook 7 mnd en ik geef:

7.00 fles 210
10.00 liga en beetje diksap
11.30 fles 210
14.00 fruit
16.30 warme hap
19.00 fles 210 en heb er vandaag 2 schepjes rijstebloem doorgedaan,
dit heb ik wel eerder gedaan maar ik dacht dat hij daar buikpijn van kreeg of kan dat helemaal niet?
en wat voor een pap geven jullie dan,
ik geef gewoon fris2 standaard.
ik zit trouwens pas sinds een paar dagen op 3 flessen hij had er nog 4.

sorry voor de vragen hoor maar ik heb een dochtertje van 6 jaar maar ben al weer veel vergeten.

alvast bedankt
groetjes mascha

Hoi Mascha,
het zou idd best kunnen dat je kindje buikpijn of krampen krijgt vd rijstebloem. Over het algemeen is het licht verteerbaar maar je hoort het wel vaker, ieder kindje is natuurlijk verschillend. Onze dochter sliep er goed op door. Rijstebloem deed ik vanaf 4,5 mnd door de fles. Inmiddels dus bambix, dit gebruikte ik vanaf 6 mnd. (ze is nu 9,5 mnd)
Ik maak de fles van 210 cc klaar met gewoon de poedermelk (wij hebben nutrilon, maar maakt niks uit welke je hebt) en daar doorheen dan de schepjes pap.
Je kunt ook best de pap van een bordje geven ipv uit de fles, maar wij én onze dochter vinden de fles fijner.

Owja, wij gingen ook pas vanaf 8 mnd over van 4 naar 3 flessen hoor. De adviezen van cons.buro zijn hierin nogal verschillend. Wij hadden er niet zo'n haast mee. Je kindje geeft vanzelf wel aan wanneer ze met minder kunnen. Als ze trek hebben melden ze zich wel. Haha.

Heb pyjamapapje van Nestle geprobeerd bij mijn zoontje van 7 maand, maar dat is ontzettend zoet (daar zit extra suiker in, snap het ook niet waarom!)! Dat krijgt ie dus niet meer. Doe ook bambix door de opvolgmelk in een bordje soms en als ik geen zin heb in de fles, hoewel bordje eigenlijk beter is. De kant en klare pap van Friso is niet gezoet (alleen de fruitsuiker van het fruit als dat erin zit) en dat smaakt mij in ieder geval een stuk beter, dus als het snel moet geef ik dat wel.

Terug
Bovenaan