Pap

A

Anoniem

Guest
Hey!
Nog even een vraagje:
Ik geef nu ipv de fles van 12.00 uur/12.30 half pap en half fles. Uiteindelijk moet dit dus helemaal pap gaan worden.
Nu was ik toevallig in het noekje van het cb aan het kijken, en daar hadden ze de vorige keer een stikker ingeplakt met een schemaatje wat kinderen vanaf 6 mnd nodig hebben/mogen hebben.
Nu zag ik daar staan: vanaf 6 mnd: 2 flessen, 1 fruithap, 1 groentehap (met aarappel/rijst/vlees etc) en pap van 200 tot 250 cc opvolgmelk!!!
Is dat niet een beetje veel??? Ze krijgt echt nooooit 200-250 cc pap op hoor!
Nu eet ze van 120 cc opvolgmelk pap en nog een klein flesje (max 90 cc) erna.
Hoeveel geven jullie??
En hebben jullie nog nutrix of al bambix?
Ik heb toevallig vandaag bambix meegenomen(hebben ze nu ook vanaf 6 mnd!) omdat de nutrix bijna op is.

Ben benieuwd hoe jullie het doen!

Hoi,

Heather krijgt haar laatste flesje met pap (wij geven de pap trouwens (op aanraden van de cb arts!!!) uit een flesje), Da's 180 cc water, 6 schepjes opvolgmelk en 5 schepjes bambix 6 mnd. Dan zal het in totaal zo'n 240 cc zijn denk ik.

Meestal drinkt ze dit niet helemaal op, maar ze kan toch best wat op. En als ze zo'n kant en klaar pyjama papje krijgt (zit 240 cc in) omdat papa en mama haar bij oma hebben gedumpt dan drinkt ze de fles schoon leeg.

Maareh, het   valt wel mee hoor, hoeveel ze krijgen. En als ze het niet willen, eten ze het niet op. Heather hoeft bijvoorbeeld  geen liga 's middags. Nu krijgt ze een broodkorstje 'om te oefenen' en dat is net zo goed.

Groetjes, KT

Ja, als je het zo bekijkt inderdaad....
Maar dat is een beetje het "probleem", in een fles krijgt ze het makkelijk op, die krijgt ze namelijk ook als laatste fles (210 cc en 7 schepjes opvolgmelk en 3 schepjes nutrix) maar dan wel maar met 3 schepjes nutrix. Ze drinkt deze altijd leeg en soms lijkt het zelfs alsof ze nog wel wat wil!
Maar s'middags, als ze van een lepel eet, heeft ze (tot nu toe dan) echt genoeg bij die 120 cc pap! Het flesje erna vind ze wel nog heeerlijk maar meer pap wil ze dan niet!

De cb arts die raadde ons  aan om het in een flesje te doen, want zo was haar redenatie 'als je het van een lepeltje geeft wordt het zo snel koud en koude pap vindt niemand lekker'.

Ik ben acuut gestopt met dat gehannes. Eten doet ze goed van een lepel dus waarom zou ik moeilijk doen als het van 'hogerhand' makkelijk mag?

Groetjes, KT

ps, het komt echt wel goed hoor! Ik had namelijk precies hetzelfde een paar weken geleden toen ik mezelf afvroeg hoe ik dat allemaal in dat kleine lichaampje moet proppen.  En ik ben ook niet zo'n muts die Heather de hele dag een beetje banaan voert omdat ze dat zo lekker vindt.

Ja precies! Eerst waren het nog (lekker makkelijk!) allemaal flessen en nu MOET er in 1 keer vanalles anders!! Is wel effe een gepuzzel hoor!
Maar goed, ik ga me er ook niet meer druk om maken, ik heb vanaf vandaag al de fles van 16.30 laten vallen voor een groentehap met fruit en dat ging goed!
Ze krijgt nu dus nog maar 3 flessen (waarvan 1 dus half pap)
De pap blijf ik gewoon nog even zo geven zoals ik het nu doe. Ze heeft er echt genoeg aan en ik ga het echt niet erin duwen!  

hoi,

dinand krijgt ook bambix, alleen dan s'morgens en ook wel gewoon in de fles, ik vind op een bordje zo'n gehannis, en ik ben s'morgens ook nog druk met mn dochter dus dan heb ik er eigenlijk ook niet zoveel zin in  maar ik denk idd ook dat als het eten van een lepeltje voor de rest goed gaat dan zal dat verder toch niet zo'n hele grote ramp zijn?
sávonds krijgt ie alleen melk, want pap ligt hem dan te zwaar op de maag.

groetjes susanne

Als het voor je meisje werkt dan doe je het goed!   De ene baby is de andere niet en het zijn maar richtlijnen. Wij hebben hier een vrij relaxt cb (de arts dus) en dat is zooooo fijn.

Ik ga zelf maar van Heather uit en daar hobbel ik zo'n beetje achter aan. Follow the leader

Hoi,

Nog een tip; als je tussen de avondeten en de laatste fles bijv. 1 uurtje er tussen houd, gaat het (hier iig wel) redelijk schoon op.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan