papa 3 dagen heel erg ziek 4e dag dood op bed

Hallo allemaal,

Ik ben een moeder van 2 schitterende knullen van 5 en 6 jaar.Mijn zusje heeft ook op dit forum geschreven.Maar het kan korter en bondiger denk ik.Mijn man en ik lagen in scheiding en m'n kinderen en ik waren net verhuist.Net een maand verhuist overlijd opa vader van mijn man.Vragen van de kinderen of dit ook bij papa en mama kan verzacht je en zegt dat we te jong zijn.Nu weet ik dat je hier de waarheid over moet spreken.Want 3 maanden daarna zijn ze in de vakantie bij papa. Papa blijkt na verhalen ziek te worden waardoor hij niet meer kon lopen zien en praten.Zij verzorgen papa met eten en drinken uitkleden instoppen echt 5 en 6 jaar zo knap. Gaan zelf naar bed enz.3e avond liggen de jongens bij hem in bed en valt papa op de kleinste in slaap (dood  dus).De volgende ochtend merkt de oudste dat het niet pluis is.Leert zijn broertje over een hek van 1.90 klimmen en gaan vervolgens  naar de  ouders van mama want die wonen tegenover.Daar aangekomen vertellen ze dat papa niet wakker word. oma belt mama op haar werk. Door een iets wat de oudste zegt wist ik dat hij dood was en mijn zoontje dus ook.ambulance gebeld   en schoonzus.  En het was inderdaad voorbij hij was al blauw en koud.Laatste beeld van hun vakantie bij papa.

Mijn kinderen hebben hier zo'n gigantische opdonder mee gehad. Hulp komt nu pas mondjes maat op gang bijna 5 maanden later. Waarom, mijn oudste zoon is overspannen.

ik hoor graag alles wat ons evt. kan helpen.
 alvast bedankt hulpeloze moeder.

wat is dit toch erg.
ik heb zelf nooit zoiets mee gemaakt of in de familie ook niet maar dit grijpt mij heel erg aan, ik vind het zo erg voor je kinderen dat ze nu al hun vader moeten missen.
het leven is hard dat zie je wel.

ik wens jou en je kinderen veel   sterkte toe.

halo wat erg zeg voor je kinderen ik weet wel dat er een boekje is voor kinderen als je dierbaaren overleiden vlak bij dat word heel mooi op kinderlijke manier uitgelegt heeft mijn dochter gehad toen haar zusje overleed en praaten moeten ze heel veel he anders kunen ze het niet verwerken mischien dat je even langs de dokter kan gaan voor een maatschapelijke werker of zo sterkte liefs jolanda

Hallo,

Wat een vreselijk naar verhaal. Dat je kindjes dit hebben moeten meemaken. Het zijn wel 2 sterke en fantastische knullen, zoals ze voor zichzelf en hun vader hebben gezorgd en opa & oma hebben gewaarschuwd.

Ik hoop dat jullie snel goede begeleiding krijgen, helaas weet ik ook niet waar je deze zou moeten krijgen. Heel veel sterkte en troost voor jou en jouw gezin / familie.

Janneke

Ik weet niet wat ik moet zeggen, wat verschrikkelijk voor die knullen om dit mee te moeten maken. Ze hebben het zelf heel goed gedaan door hulp te halen.
Wat een trots over wat ze hebben gedaan en wat een verdriet moet je voelen over hoe het nu met ze gaat.

Ik wens je echt heel veel sterkte en hoop dat je kinderen (maar ook jij, want hun verdriet is ook de jouwe denk ik) alle hulp krijgen die jullie nodig hebben.

gr mama van MD

oh wat erg dit zeg!! verschrikkelijk gewoon, dit mogen zulke kleine mannetjes helemaal niet mee maken. niemand natuurlijk begrijp me niet verkeerd!!

ik wil jullie allemaal veel sterkte wensen! lief cis

Hallo hulpeloze moeder,

Kan me goed voorstellen dat je een hand uitsteekt voor hulp. Wat zul je je machteloos voelen! En daar sta je dan in je uppie. Ook al leefden je ex en jij apart, nu ben je pas echt gescheiden van elkaar. En de dood is zo vreselijk definitief (weet ik helaas uit ervaring - mijn moeder overleed te jong).
Goed dat je hulp zoekt voor je knullen, maar vergeet ook jezelf niet. Je kunt geen moeder EN vader voor ze zijn en dat moet je ook niet willen denk ik. Maar hoe dan wel?
Denk bij hulp vragen eens aan de volgende personen:
- huisarts
- consultatiebureau
- familie / vrienden
- leerkrachten van school
Ik wens je veel sterkte en bedenk dat alles zijn tijd nodig heeft, zowel voor jezelf als voor je zonen!

Daisy

Hoe kan het dat je kinderen die dagen dan bij vader waren als hij zo ziek was? Dat kan toch niet! Dan haal je (of opa en oma, die woonden tegenover???) de kinderen daar toch weg? Je laat je kinderen van 5/6 jaar toch niet voor een zieke vader zorgen??????

Terug
Bovenaan