Papa inlichten op leuke manier...

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op deze site, maar wil meteen van de gelegenheid gebruik maken om een vraag op jullie af te vuren:
Mijn man en ik zijn bezig met 'oefenen' voor een tweede kindje. Ik ben nu op het punt dat ik niet zeker weet of het nou wél of níet raak zal zijn...
Daardoor ben ik bezig met de vraag hoe ik deze keer mijn man op een leuke en originele manier kan vertellen dat 't raak is (áls het raak is...)... De zwangerschap van mijn 1e kindje startte nogal turbulent: ziekenhuis in, ziekenhuis uit, niet leuk dus.... Deze keer zou ik dat anders willen!
Ik wil jullie dus vragen of jullie leuke ideetjes hebben om de (opnieuw) aanstaande papa te verrassen met de zwangerschap!  
Alvast bedankt!  

hoi hoi,

als het bij ons raak is ga ik het zo vertellen: ik heb al een heel klein, schattig,lief,poepig maat 50 pakje gekocht en die ga ik inpakken met de zwangerschapstest.
en als hij dan een wijntje aanbiedt dan zeg ik (met een glimlach van oor tot oor waarschijnlijk) "dat mag ik niet" en dan geef ik zonder wat te zeggen verder dat pakje.....

ik denk dat ik het zo ga doen ongeveer

en na een aantal weken dan laat ik mijn dochtertje met een t-shirt lopen(opzicht geen origineel idee maar toen ik dat had bedacht had ik er nog nooit over gehoord en lezen en toen ineens las ik t overal)
dus doe ik maar een originele tekst erop nl.  

Papa is nog gewoon Papa
                                                                               En mama blijft gewoon mama
                                                                    maar mij wacht een hele nieuwe klus
                                                                       want ik wordt ineens een grote zus

vind dit een erg leuk versje en heb het in mijn omgeving nog nergens gezien.
je kan trouwens op www.babybrabbel.org  onder leesmap en dan hoera zwanger veel verhalen lezen over hoe zij het gaan vertellen misschien krijg je dan ideetjes...

groetjes bri

Wat een goed idee Bri!! Dat soort dingen bedoel ik nou!! Vooral dat t-shirtje vind ik een geweldig idee (o_O....zakdoek!!!). Onze 1e is ook een meisje, dus nog toepasbaar ook. Op die site ga ik ook even kijken! Thanx!!

ja ik vind het ook een erg leuk versje en heb zelf ook een meid.
maar stel dat je een jongen hebt en je vindt het een leuk versje dan kan je vast wel iets veranderen om het toepasbaar te maken. zoals...euhm....ff mijn creativiteit zijn vrije loop laten gaan...hihihi.....euh....

bijv. dit: papa is nog gewoon papa,mama blijft gewoon mama,maar ik ga op de nieuwe toer,want ik wordt nu de grote broer........hahahahaha nou hij is nog best leuk ook.....
nou er zijn hier vast ook creativieve mama's....hahahaha

groetjes bri

Hoi Sisi,

Ik heb hier geen ervaring mee - ik heb mijn zwangerschapstesten "samen" met mijn vriend gedaan en dat vond ik toch het leukst - hij is tenslotte ook "zwanger". We keken dan samen naar het resultaat....

Wel zocht ik steeds naar originele ideeen om het aan anderen te vertellen (ouders etc) en daar vind ik bovenstaande ideeen erg leuk voor.

Groetjes,
Josien

hey sissi,

ik heb er ook lang over na gedacht maar als het zo ver is dan geef ik hem een speen met daar op pappa is de beste!!!
dat leek mij wel een heel leuk idee.

we zitten nu in ronde 6. we durven bijna niet meer et hopen, maar onbewust doe ik het nattuurlijk toch.
vandaag en morgen mijn vruchtbare periode dus weer even extra klussen. haha.

veel succes met het vrezinnen van wat leuks.

groetjes brigit

Ik vond dat ik ook een leuk idee had.

Bij ons op het werk verkopen we beeldjes van familie's.
Ik heb van de grotere maat een zwangere vrouw gekocht.
Het beeld zelf is niet extreem gekleurd en heeft ook niet echt een gezicht dus is lekker neutraal.

Ik ga dus ook niet samen met mijn man testen maar wil hem wegzetten zodat het beeld moet opvallen.
Zou de hint dan duidelijk zijn?!?!

Nou maar hopen dat ik die big-smile van mijn gezicht kan wegtoveren.

Voor onze ouders hebben  ik datzelfde beeldje gehaald en dat wil ik inpakken met een gedichtje wat net niet alles verhuld. En dat gedichtje moet ik nog verzinnen, maar dat komt nog wel.

Liefs Alma

Terug
Bovenaan