papa is militair

<p>Hallo dames,</p><p>ik heb een vraagje. Mijn man is militair en ik zit regelmatig alleen thuis met onze baby en onze peuter. Soms is er begrip, vaak ook veel onbegrip.</p><p>Zijn er hier meer mama's die er regelmatig of altijd alleen voor staan? En die het leuk vinden om het daar eens over de lezen en tips en trucs uit te wisselen?</p><p> </p>

Hoihoi,
Hier ook een mama van een dochtertje van 4 waarvan de papa vanaf het begin van onze relatie tot afgelopen maart militair is geweest (12,5 jaar). Hij is nu over gegaan op de beveiliging, maar moet nu nog intern een opleidingstraject volgen, dus hij is nu nog 7 weken doordeweeks van huis en ik ben inmiddels 7 weken zwanger van ons tweede kindje.

Oe spannend, gefeliciteerd! Onze dochter is bijna 3 en mijn man gaat binnenkort voor een maand. Ik weet nog niet goed hoe ik dit ga verkopen.Wat zeiden jullie tegen jullie dochter als hij lang weg ging?

Dankjewel! Ons dochtertje wist ivm de oefeningen dat papa vaak van huis was, maar in nov 2016 moest hij voor 4 maanden weg en in jan werd zij 3. Natuurlijk hebben we het van te voren proberen uit te leggen, maar de dag voor zijn vertrek heb ik samen met haar een pot gemaakt met knoopjes waar ze er elke dag een uit mocht halen en als hij leeg was kwam papa weer thuis! Daarnaast bleef ik gewoon met haar over hem praten, voor hem knutselen en hij probeerde altijd contact op te nemen als ze nog wakker was zodat ze wist papa houdt nog van mij, maar is nu gewoon heel lang van huis voor zijn werk.

zat hij toevallig ook in Mali die tijd? Ik ben bezig om een slinger te ontwerpen, waar elke dag een nieuwe knutsel aan kan. Zo wordt het een positief ding, althans dat is het idee...

Hai hier ook een legervrouw. Mijn man zit bij de marine. Is net 4 maanden naar Somalië geweest. Onze dochter is 3 en ben nu ook 7 weken zwanger van nummer 2. 
Mijn dochter was ruim 2.5 jaar toen hij weg ging de laatste keer. Heel eerlijk gezegd heb ik er niet teveel aandacht aan besteed van te voren. Ze had het ook niet echt door dat hij weg ging. Toen hij weg was vroeg ze natuurlijk wel naar hem. Het antwoord was gewoon: papa is op de boot. Dat vond ze prima. Af en toe bellen en verder knutselen om op te sturen. Toen hij weer thuis kwam was ze wel heel blij! 

Overigens is ze het gewend dat hij weg is. Hij is altijd weg van maandag tot vrijdag. Hij was nu gewoon (heel veel ?) langer weg. 

Hi Superjuffie, ook zwanger, gefeliciteerd!Toen onze dochter 4 weken oud was ging hij op oefening, toen ze 10 weken oud was een half jaar op uitzending. Best pittige tijd, maar denk meer voor mijn man en mezelf, dochter was nog zo jong.Nu met twee is het toch weer anders, je hebt ook gewoon letterlijk minder tijd voor emoties etc. En tijd voor jezelf lijkt al helemaal eeuwen geleden hihi, ik ben tegenwoordig blij als ik op het toilet zit (met de deur op slot!)

Terug
Bovenaan