papa of mama vroeg euit?

Hoi Allemaal,

Bij ons is het zo gegroeid dat manlief er meestal uit gaat.

Tijdens de eerste maanden na de bevalling kon ik niet makkelijk lopen, waardoor hij er wel uit moest om de kleine te halen voor de voeding. Nu ik lichamelijk weer bijna de oude ben gaat manlief er toch nog steeds vaker uit dan ik, omdat hij doordeweeks ervoor kiest de ochtend met zoonlief gezellig samen door te bregen.

Hij staat zoiezo doordeweeks altijd op voor zoonlief. Omdat hij hem 's avonds minder vaak ziet, heeft hij zo 's ochtends een uur, anderhalf uur samen met hem. Ik kan dan lekker een uurtje langer slapen en dan douchen en manlief 'aflossen' voor te douchen. Ik ontbijt dan en breng zoonlief dan naar het kinderdagverblijf toe zodat manlief sneller naar het werk kan.

In het weekend is het meer om en om, en wie het het meeste nodig heeft.

En voor de moeders die er altijd uit moeten: Ik zou dit niet pikken, alsof hij meer recht heet op uitslapen dan jij? Gewoon eerlijk delen zou ik zeggen. En ook goed bespreken van te voren. Wil je de zaterdag of de zondag dit weekend?

En het is ook de vraag wat je uitslapen vind? Onze zoon wordt om 6 uur wakker, dus als ik in het weekend tot 8 uur/half negen kan blijven liggen vind ik het uitslapen, en hebben we nog steeds de hele dag samen als gezin. Heerlijk altijd dat weekend, jammer dat het er alweer op zit deze week.

Kim

Hoi

Hier ben ik ook altijd degene die eruit gaat voor de kinderen.
Dat is zo gegroeid en ik kan er wel mee leven.En als ik echt heel moe ben dan werkt een POR inderdaad perfect.Soms is er dan wel een tweede nodig,,maar dan kan ik nog even slapen.Mijn man werkt en ik niet dus ik vind dat hij het ook weleens verdient om uit te slapen.

Groetjes Jessica

Hoi,

hier is het zo dat degene die Stijn het eerste hoort eruit gaat. En als ik al een aantal keer eruit geweest ben dan werkt de por ook goed hoor. Mijn man vind het ook helemaal nooit erg om eruit te gaan maar ik hoor Stijn vaak eerder en ga dan meestal zelf eruit.

De oudste twee gaan altijd automatisch naar hun vader toe als er een keer wat is s'nachts. Dat doen ze omdat hij midden in de nacht veel toegeeflijker is dan ik ben. Bij buikpijn enzo mogen ze van hem altijd bij ons liggen terwijl ik ze met een teiltje naar hun eigen bed toe stuur. en dat weten ze maar al te goed. Tevens is het mijn man zijn taak om braaksel e.d. op te ruimen omdat ik daar absoluut niet tegen kan en hij dat weet en dan gaat hij eruit. Zo hebben we onze eigen taakverdeling.

Ik laat hem op zondag weleens liggen omdat hij heel de week vroeg eruit moet en ik soms s'middags als de oudste twee op school zijn nog weleens een uurtje mijn bed in kruip als Stijn slaapt en hij die gelegenheid niet heeft. Maar dan nog staat hij om half negen op op zondag omdat de oudste twee om half tien zwemles hebben en we daar met zijn allen heen gaan.

Groetjes van Marloes

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de luie donder in huis ben. Mijn man gaat er eigenlijk altijd uit voor de kinderen. In het weekeind dan he? Want doordeweeks moet hij gewoon werken en begint hij altijd lekker vroeg, dus dan doe ik de kinderen, breng ik de oudste naar school.

Terug
Bovenaan