<p><span style="color: #030303; font-family: 'Open Sans'; white-space: pre-wrap;">Lieve mama's, Omdat de papa in kwestie al gaat zuchten als ik dit onderwerp aansnijd, wil ik het graag hier even kwijt omdat ik benieuwd ben hoe jullie hierover denken. Sorry voor het hele verhaal maar ik moet het even van me afschrijven. Mijn man heeft tot eind april één dag in de week een 'papadag' omdat hij ouderschapsverlof en vakantiedagen heeft opgenomen. Op deze dag werk ik bijna altijd thuis en krijg ik dus mee hoe het eraan toe gaat thuis. Ik merk dat mijn man het blijkbaar moeilijk vindt om bezig te zijn met ons zoontje (nu 6 maanden) en vrijwel heel de dag dingen voor zichzelf aan het doen is. Hij verzorgt hem gelukkig wel, geeft op tijd zijn flesje, verschoont zijn luier, gaat naar hem toe als hij huilt etc. maar meer dan dat is het niet. Als de kleine slaapt, zit meneer op zolder te gamen, wat ik prima vind want de kleine slaapt toch. Maar.... als hij de kleine de fles geeft, zet hij zijn tablet neer (gelukkig wel buiten gezichtsveld baby na aandringen van mij) om tegelijkertijd filmpjes te kijken. Na de fles weet hij niet hoe snel hij de kleine in zijn wipstoel moet zetten. Al snel verdwijnt meneer weer naar zolder als de kleine nog wakker is en legt hij hem op het speelkleed naast hem en gaat hij gewoon weer verder gamen. Nu hebben wij het geluk een vrolijke baby te hebben die zichzelf best lang kan vermaken, maar ik heb hier toch geen goed gevoel bij en vind het gewoon zielig. Ik vind het belangrijk om de kleine aandacht te geven en bewust met hem bezig te zijn en doe dat dan ook op mijn niet-werkdagen en in het weekend. Ik snap heus wel dat het voor een vader anders is en dat het leuker wordt als de kleine wat ouder is en hij 'er meer mee kan'. Maar dan nog, je kunt hem wel aandacht geven, bij hem gaan zitten/liggen en een beetje met hem spelen of knuffelen. Dat doet hij nu dus vrijwel niet of hooguit een paar minuutjes als de kleine gaat jengelen. Herkennen jullie dit? Vinden jullie dat ik me aanstel of is dit echt niet in de haak? Ik heb een hele goede band met mijn schoonmoeder en heb al een aantal keer op het punt gestaan om het er met haar over te hebben maar ik durf dat niet zo goed. Het is wel haar zoon waar het om gaat en dat kan dat toch gevoelig zijn en als een aanval overkomen. Mijn eigen moeder snapt mij wel maar denkt dat het niet zo'n probleem is en dat het nu in balans is (ik geef de baby een overload aan liefde en aandacht, papa leert hem om zelf te spelen). Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast super bedankt daarvoor! Liefs, een verdrietige maar misschien-ook-wel-overbezorgde mama</span></p>