Papfles!

Zo, de eerste papfles zit erin! Iris vond het heeeerlijk, tot de bodem leeg! Ze ligt nu lekker in de box, hopen dat haar buikje er goed op reageert.

Sinds ze op 4 flessen zit, wordt ze 's ochtends steeds om 5 uur wakker.... en dan maakt het niet uit hoe laat je haar de laatste fles geeft. Dus wie weet.....

Liefs Petra

Ik kreeg veel commentaar op het CB een paar weken geleden toen mijn man 1 schepje voeding had vervangen door een schepje pap. Dat mocht nog niet, ze moest callorieen binnen krijgen! Pap zorgde alleen voor verzadiging... Anouk is eel lang niet veel bijgekomen dus daarom hebben we dat advies maar aangehouden. Ze begint nu steeds meer bij te komen. Over 5 min gaan we weer wegen op het CB. Ik ben eens benieuwd...

@ Tammy: De papschepjes zijn niet als vervanging, die moet je er extra bij in doen he.. Althans die van mij.

Kereltje krijgt hier om 19.00 een papfles. Schijt aan CB, met rijstebloem erin drinkt hij veel meer van die fles!

Mmm, toch maar eens stiekem proberen dan. Ze was deze week helaas maar 70 gram bijgekomen! Maar ze heeft van maandagavond tot dinsdagavond per ongeluk friso 2 gehad ipv friso 1. Dis is pas voor kids vanaf 6 maanden. Haar darmpjes konden er duidelijk niet tegen want ze is tot gisteren aan de poeperitus geweest. Veel en erg dunne poep. Ze heeft het dus blijkbaar allemaal direct uitgepoept, wat ook duidelijk te horen was. Arm kind, je hoorde haar tijdens het voeden haar luiertje vol spuiten! Ja, spuiten! En wij maar afvragen waarom. Totdat ik op de verpakking keek waarom er deze keer een roze schepje in zat ipv een blauw... Toen bleek dus dat manlief zich had vergist. Gelukkig nog vrij snel in de gaten, al had ze toen al bijna 700 cc gehad.

Vanavond dan toch maar eens een papfles proberen als ze minimaal 600cc melk heeft gehad. Die moet ze minimaal binnen krijgen.

Hè Tammy, jij hebt lef om hier neer te zetten dat je iets stiekem gaat doen!! Krijg je vast commentaar op ;-)!!

Kan gebeuren toch met die voeding, je doet het niet expres en ze krijgt er echt niks van hoor!! Niet te druk om maken. Wij deden vanaf een week of drie (ohohohho dat ik het hier durf te schrijven) wat rijstebloem door de laatste fles. Ging prima hoor.
Nu doe ik dat niet meer omdat het niets veranderde qua verzadiging. Ze krijgt nu friso extra + 3 schepjes Nutriton. Ook al een hapje geprobeerd, maar dat vond ze nog niet lekker haha!!

@ Tammy: Dat soort vergissingen gebeuren gewoon hoor. En je kwam er nog redelijk op tijd achter.

Op het maart forum heb ik ook al uitgebreid mijn mening gegeven over het bijvoeden, waaronder pap natuurlijk ook valt. Nou vind ik pap al weer wat anders als een fruit hapje. En ik kan me voorstellen dat als je kind al aan het maximum aantal flessen zit, je op een gegeven moment toch wat rijstebloem erdoorheen roert. Maar laten we wel wezen, ik geef bv en Joost komt ook vaak zo vroeg. Het is namelijk helemaal niet raar dat kindjes van nog geen 4 maanden oud nog zo vaak / vroeg om een voeding komen. Ook niet als ze eerder wel lekker tot later doorsliepen. Het ritme veranderd nog wel vaak het eerste jaar. Het is wat anders als je kindje echt meer nodig heeft dan de maximale hoeveelheid flesvoeding. Maar persoonlijk zou ik er wel heel voorzichtig mee zijn.

Nog een keer @ tammy :) : volgens mij is het ook inderdaad zo dat je een volledige fles moet maken en daarbij nog de rijstebloem moet doen. Maar als je dochter daardoor helemaal de fles niet meer wil drinken omdat het te zwaar valt, moet je ook geen rijstebloem toevoegen. Want inderdaad, er zitten weinig calorieen in rijstebloem. En het is juist voor de kleine Anouk belangrijk dat ze voldoende calorieen binnenkrijgt!!

@ Sonja: Ik heb het idee dat je eerste zin een beetje naar mij gericht is, kan best zo zijn dat dat niet zo is, maar dat gevoel heb ik er een beetje bij. Iedereen mag schrijven wat ze wil. Is geen kwestie van durven. Ik reageer altijd respectvol, al ben ik wel een andere mening toegedaan. Als jij je dochter van drie maanden een fruithapje en pap en alles wil geven, prima. Maar als mensen een topic openen en vragen hebben over bijvoeding of een topic gaat over bijvoeden, dan vertel ik op mijn beurt hoe ik erover denk. Jij vertelt dan op jouw beurt dat je dat wel doet. Nou prima, even goede vrienden.

Nou, we hebben het geprobeerd. Aangehouden wat op de Bambix rijstebloem verpakking staat. Fles van 150cc klaar gemaakt en daar 2 schepjes bambix bij. Helaas, speen nummer 3 van Avent kwam niks uit! Haha!! Gelukkig hadden we nummer 4 ook al in huis dus die even snel uitgekookt. (is pas voor 6 mnd). Dat werkte wel. Maar Anouk vond er blijkbaar niet veel aan. Na een paar slokken was ze vertrokken en heeft tot vanochtend doorgeslapen. Vanaf een uur of 10... Magisch spul dus!!! Haha!

Terug
Bovenaan