Papje

Je mag pap gaan geven, maar dat moet natuurlijk niet. Mijn kinderen hebben nooit een papfles gehad. Wel pap van een lepel, maar rond de middag op die leeftijd. Soort voorbereiding op de boterham. Pas later toen de fles niet meer genoeg was als ontbijt.

Kan gewoon in de nutrilon. Olvarit fijne granen of Nestlé 5 granen en op een gegeven moment gewoon Brinta en nu havermout. Ik heb nooit de smaakjes pap gekocht met vanille of aardbei, altijd de naturel. Soms ging er wel een stukje geprakte banaan bij.  
Hier ook een flesweigeraar gehad, die at de pap van de lepel in een paar minuutjes op vanaf 4,5 maand (je moet wat op het kdv als ze geen fles willen). Ging sneller dan de boterham van haar broer of de fles van de andere kindjes op het kdv. Ik moet wel toegeven dat ze een halve portie pap kreeg. Een bordje pap van ca 200 ml melk was veel te veel voor haar (nog steeds, ze is nu 3 jaar, maar heeft een muizenmaagje). 

[quote quote=10501150]Je mag pap gaan geven, maar dat moet natuurlijk niet. Mijn kinderen hebben nooit een papfles gehad. Wel pap van een lepel, maar rond de middag op die leeftijd. Soort voorbereiding op de boterham. Pas later toen de fles niet meer genoeg was als ontbijt.[/quote]
Daar heb je natuurlijk ook gelijk in... helemaal niet over nagedacht. 
ik ga er toch eens over denken! 
hoe laat in de middag haf je zoiets dan? 

hij krijgt nu om 3 een fles en rond 4/5 een groentehap. Vind dat het dan ook wel veel word om een bordje pap te geven. 

Pap hoeft helemaal niet. Ik heb m'n beide dochters nooit pap gegeven. Gewoon een fles als ontbijt en rond de 10 maanden hadden ze daar niet meer genoeg aan en gaf ik een boterham erbij. In de middag vanaf 6 a 7 maanden al oefenen met brood.

Dus prima als je pap wilt geven, maar er MOET niks. Op de dagen dat hij naar kdv moet, kun je er ook voor kiezen om Gewoon de fles te geven en de dagen dat je thuis bent wel pap proberen. Er zijn ook kinderen die het heel vies vinden, dus je kan het leuk bedenken maar moet het ook gewoon uitproberen.

Ik deed het vaak bij de 2e fles rond 11 uur.

Dus fles als ontbijt
Fruithapje
Bordje pap
Fles
Groentehapje fles

En dan eventueel stukjes brood tussendoor. Je merkt vanzelf wanneer het te veel op elkaar wordt

[quote quote=10501257]Ik deed het vaak bij de 2e fles rond 11 uur. Dus fles als ontbijtFruithapjeBordje papFlesGroentehapje fles En dan eventueel stukjes brood tussendoor. Je merkt vanzelf wanneer het te veel op elkaar wordt[/quote]
Zag het ook niet zitten eigenlijk om 7 uur met hem al pap te zitten eten ?? ik vraag me wel af vanaf wanneer je beetje eet tijden krijgt, zoals onze. 
nu is het 7-11-15-19-23. Maar wij eten bijv rond 12/13u en 18. 
kan hem moeilijk om 7 laten verhongeren ?

[quote quote=10501200]Pap hoeft helemaal niet. Ik heb m’n beide dochters nooit pap gegeven. Gewoon een fles als ontbijt en rond de 10 maanden hadden ze daar niet meer genoeg aan en gaf ik een boterham erbij. In de middag vanaf 6 a 7 maanden al oefenen met brood. Dus prima als je pap wilt geven, maar er MOET niks. Op de dagen dat hij naar kdv moet, kun je er ook voor kiezen om Gewoon de fles te geven en de dagen dat je thuis bent wel pap proberen. Er zijn ook kinderen die het heel vies vinden, dus je kan het leuk bedenken maar moet het ook gewoon uitproberen.[/quote]
Helemaal waar! Ik ga in het weekend waarschijnlijk wel proberen omdat er dan ook tijd is. Brood al wel geprobeerd, maar nog geen succes en dat is ook prima. Dan wachten we nog even. 

Terug
Bovenaan