Paracetamol en ADHD&AUTISME

Alle onderzoeken laten verschillende cijfers zien.
Je zou dat inderdaad uit kunnen leggen als 1 op de 4 heeft een verhoogde kans op symptomen van maat die symptomen hoeven geen ADHD of autisme te zijn. Ik zou me er niet druk om maken. Het zijn zulke kleine onderzoeken dat ze zelf ook zeggen dat niks Zeker is. Ik denk dat je op die manier van andere dingen ook wel iets kunt vinden tijdens een onderzoek wat symptomen zou kunnen opleveren.

Mijn zoon heeft autisme en ik heb vast PCM geslikt (beklenklachten) maar ga me daar absoluut niet schuldig over voelen, het kan ook heel goed erfelijk zijn of domme pech. Sommigen zeggen dat het door de vaccinaties komt, zo blijf je bezig in mijn ogen. Mijn zoon heeft het en waar het vandaan komt vind ik niet echt interessant of belangrijk.

Ha! Volgens mij moet je dit soort percentages heel anders lezen: normaal is de kans op ASS ongeveer 1%. ALS paracetamol deze kans met 25% verhoogt, wordt de kans op een kind met ASS na LANGDURIG paracetamol-gebruik 1,25%, en niet 25% (25 op 100, of 1 op 4) (verschil in rekenen met procent en procentpunt). Om het voorbeeld iets concreter te maken: als je 1 taart hebt en je krijg er 25%bij, dan heb je (helaas) geen 26 taarten, maar 1,25 taart). Deze kans blijft dus heel klein, het risico dat koorts met zich mee brengt is groter dan dat. Dus een dag of paar dagen paracetamol slikken (wat niet langdurig is), kan geen kwaad.
Hopelijk stelt dit je wat geruster..

Dit was eigenlijk precies wat ik nodig had en zocht. Heel erg bedankt!! Ergens in mijn onderbuik dacht ik al dat zo'n percentage veel te hoog moest zijn, want dan zouden er veel meer kinderen moeten zijn met ASS of ADHD. Dit plaatst het beter in perspectief.

Ik hoop dat je het los kan laten. Je mag nog geen strepsil als je zwanger bent maar als er echt iets aan de hand is (ik werd bijv opgenomen met een nierbekkeninfectie) dan spuiten ze je helemaal vol met medicijnen! Het eerste wat de HAP zei toen ik destijds belde was: neemt u eerst maar een paracetamol. Het kan echt geen kwaad!

Tijdens mijn eerste zwangerschap heb ik zeer regelmatig Pcm geslikt en het is nu een gezonde energieke zoon van 3,5.
Had dit nog nooit gelezen, maar ik ga er niet minder om slikken. Als ik pijn heb, is ook niet goed voor mezelf, zoons en de baby

Terug
Bovenaan