Paracetamol vraagje:

Mammies, weten jullie om de hoeveel uur je 150mg Paracetamol mag geven aan een dreuemes van 10 kg? Ik heb alleen het doosje van vakantie in huis en die bijsluiter is in het Spaans.
Stijn heeft nogal rap oplopende koorts vandaag. Vanmiddag 12:30 uur Paracetamol gegeven maar nu heeft ie alweer 39,8 dus denk dat ik straks nog een zetpilletje wil geven.
Mijn arme ventje is helemaal slap en zegt alleen maar Hummummummmm...
Gelukkig eet en drinkt ie wel genoeg.

dankdank

de HA vertelde mij dat je over 24 uur 60 mg paracetemol per kg lichaamsgewicht mag geven. Dat zou dus 600mg zijn voor Stijn. Dezelfde HA vertelde mij dat ze in het ziekenhuis zelfs 90 mg per kg lichaamsgewicht hanteren. Als je er dus vier van 150 over 24 uur verdeelt zit je goed, maar aangezien de nacht er tussen zit, denk ik dat je nu best kan geven.

Annemieke

Kijk daar heb ik wat aan; dank je wel Annemieke!

Stijn heeft net goed gegeten en een fles melk op dus ik leg hem zo met een Paracetamol in bed.

Weet je ook hoe hoog die koorts mag oplopen?

groetjes Stephanie (een rookie op het gebied van koorts )

Ach arm manneke...
Ik zou het niet verder laten gaan dan de 40 graden koorts.
Als het morgen ochtend niet minder is zou ik even overleggen met je huisarts.
In principe is het met drie dagen koorts naar de huisarts ermee, maar ik vind 39.8 wel flink hoor

Yoëll zat meteen op toetsen te timmeren en dus was het al geplaatst.

Maar heel veel beterschap en succes voor vannacht

Knuf Pauline en dit spookje hier op schoot

zolang het niet oploopt boven de 40 zou ik me ook niet zorgen maken, als het daarboven komt en hij wordt suf toch ff de hap bellen, anders zou ik rustig afwachten of het zakt.

Veel sterkte in elk geval!

Dank jullie wel.
Nou Stijn slaapt (alweer) en ik heb het héle internet afgelezen over koorts. Weet er alles van nu... Het was net 39,6 dus iets lager weer en ik heb voor het slapen gaan een Paracetamol gegeven. Hopelijk slaapt ie er lekker overheen vannacht en is ie morgen weer mijn lieve, vertrouwde, kletsende en lopende(!) manneke. Pffff, niks voor mij een ziek jochie,  .

de koorts mag niet boven de 40 komen en niet langer duren dan 3 dagen en als je het niet vertrouwd sowieso de dokter bellen.

Mijn buuv mocht 4 zetpillen per dag gebruiken, maar hoe dat zit met gewicht enzo.... weet ik helaas niet.

beterschap, zo te horen istie flink ziek :-(

liefs

Esther mv Rêve

Terug
Bovenaan