Paracetamol vraagje:

hoi hoi

ohh arm manneke, ik kan je helaas niet helpen .. maar wil je wel even beterschap wensen...

liefs tobi
enne idd je kan natuurlijk altijd even bellen morgen naar de ha....

sorry ik kan je ook niet verder helpen, want ik snap er ondertussen zelf ook niks meer van.
OP het ene doosje paracetamol staat dat kinderen vanaf een jaar of 10 kilo, paracetamol mogen hebben van 240mg en bij de ander staat 120mg. Tis gewoon het dubbele waar je over praat.

Ik kan maar een ding zeggen heel veel beterschap

gr. kim

Kim, bovenaan bij de reactie van Annemieke staat de formule per 24 uur.

Stijn heeft goed geslapen, had vanmorgen 38,6 en is een stuk vrolijker dan gisteren dus het gaat gelukkig goed!!!

Tis of dat joch geroken heeft dat wij op visite wilde komen!  
Gewoon pure sabotage noem ik het!!!!

Ach nee hoor arm ventje. Ben blij dat je weer bent opgeknapt.
Over een paar weekjes proberen we het gewoon  nog een keer (en dan zal je zien dat Juli of Finn ziek zijn).

Liefs,

Tessie

Hoi

Meike heeft al vaker een spiegel pcm gehad om koorts en pijn te temperen.
Dat werkte zo: om de 6 uur en pcm van 240mg. Ieder uur tempen en noteren.

Waar je wel op moet letten is dat de kindjes niet te snel van lichaamstemeperatuur veranderen. Ze kunnen daar een heftige reactie op geven.

Nu heeft ze ook weer bilpil omdat K*Tkiezen (de laatste gelukkig) doorkomen....

Nou veel sterkte enne ik heb 1x gewacht met de ha bellen en we zaten op de reddingboot richting zh DUS wacht niet TE lang hè (da's dan mijn advies)

Veel veel sterkte en luister naar je intüitie, die liegt niet hoor.
liefs Renske
Ps Meike weegt al 6 mnd 10kg, daarvoor gebruikten 150mg om de 4 uur.

Ben ik weer...

Net van de apotheker 240 mg Paracetamol gekregen. Hij zegt dat je beter drie keer per dag hogere dosering kan geven bij hoge koorts. Gisteren is het toch weer opgelopen tot 40,1 graden!!! Als dit niet werkt dan gaan we naar de huisarts. Vooralsnog is Stijn wel alert, eet goed en drinkt lekker veel met gewone ontlasting dus geen signalen verder. Zelfs niet verkouden of stippen iod. Wel zag ik dat de hoektandjes boven door zijn en onder op het punt staan door te breken.

Thx for listening...

Hoihoi,

Om de verwarring dan nog maar wat groter te maken: ik vind het een vreemd advies van je apotheek......

Volgens mijn huisarts kun je beter wat vaker een lage dosering geven (dus niet 3x 240, maar 6x 120mg). De redenatie is als volgt: je tempert de temperatuur meer constant, waardoor je minder kans hebt op hoge temparatuurschommelingen.

Toen Gijs de leeftijd had van onze dreumessen nu, heeft hij een keer een koortstuip gehad, puur door het feit dat hij 240mg had gekregen, toen 8 uur niks mocht  en daardoor een enorme piek in zijn temperatuur kreeg. En echt waar, dat wil je niet meemaken... een koortstuip is écht eng. Zowel de arts van de huisartsenpost als mijn huisarts de dag erna adviseerde met klem om de hoeveelheid paracetamol meer constant te houden.

Dus, het is maar een tip, maar ik vond toch dat ik het nog even moest melden.

Sterkte met je mannetje!!
Susan

Jemig, stond op het punt naar de ha. te gaan voor advies maar
meneertje wordt na drie uur (!) slapen met 36,6 wakker. Haha, ik dacht
dat de thermo. kapot was...

T’s inderdaad verwarrend zo’n advies. Gelukkig kan ik wat Stijn betreft
veelal vertrouwen op mijn intuïtie en zal ik, bij twijfel echt naar de
ha gaan hoor.
Renske, het lijkt mij heerlijk wonen op een Waddeneiland maar tijd om te twijfelen heb je daar niet echt hè. Voordat je aan wal bent, oei. Hoe ging dat met je bevalling dan (nieuwsgierig aagje)???

Terug
Bovenaan