Paracetamol!

A

Anoniem

Guest
Als je zwanger bent mag je dan paracetamol slikken?? en hoeveel mag je er op een dag hebben als het nodig is?? en mag je het elke dag slikken als het nodig is. Ik heb bij de eerste namelijk last gehad van tandvlees ontsteking omdat ik heel gevoelige tandvlees heb, ik heb toen volgens mij geen asperine gehad maar het deed wel heel zeer!! en we zijn nu bezig met een tweede, ik moet over 12 dagen testen als me NOD nog weg blijft, maar ik voreg me gewoon af hoe dat zit met paracetamol want je wil ook niet teveel slikken uit zekerheid!!

groetjess

Hoi,
Ik hoor eigenlijk niet thuis op dit forum (ben niet zwanger, wel bezig), maar wilde wel graag reageren.
Bij mijn eerste heb ik geen pijnstillers genomen. Volgens  mijn vk mag je wel een enkele keer, als je het echt niet trekt bij bv. hoofdpijn, een paracetamol nemen.
Mij lijkt het in ieder geval niet verstandig om iedere dag zo'n ding te nemen.
Succes! Groeten Nicole

Kijk eens bij www.minipunks.com of gewoon in de winkel bij Villa Happ.
Groeten, Nicole

Hoi,

Je mag (volgens mijn VK) zo'n 6 stuks paracetamol per dag, wel als het echt nodig is......
Ik neem soms bij heftige hoofdoijn een halve in en die werkt ook meestal heel snel, als die niet werkt neem ik de andere helft ook, zo beperk je het tochh een beetje.

Succes, Angel

He angel

Ik wil ook wel een helft doen, maar die helpt niet dus ik neem een hele in meteen....
Ik stel het ook zo lang mogelijk uit om een in te nemen, want ik heb het ook niet zo op asperine vooral niet als je zwanger bent. maar op het laatst dan verga je van de pijn en dan neem je er wel een in. Maar na een paar uur is die uitgewerkt tenminste wel bij mijn tandvlees ontsteking! ik heb vanacht om 3uur er een gehad en daarna was het over maar vanmorgen begon het weer. Ik heb er nog niet weer een geslikt maar ik heb wel zoiets dat ik er wel een weer wil nemen maar ik durf niet zo goed. ik weet nog niet zeker dat ik zwanger ben maar het zal maar zo wezen...ik probeer het zo lang mogelijk te rekken maar als he niet meer gaat neem ik er gewoon weer 1!

Ik ben iniedergeval blij om te horen dat je vk heeft gezegd dat je er wel meer dan 1 op een dag mag hebben. Het is ook maar altijd een paar dgen dat ik er last van heb, maar het doet wel altijd goed zeer en dan wil je wel wat slikken. Ik ben inidergeval blij als het weer weg is!!

bedankt voor je reactie!!

Hoi,

Van de vk mag ik 6 keer per dag een paracetamol van 500 mg hebben. Van de gyn zelfs 8 keer per dag! En dat dan iedere dag. Toen ik zwanger was van onze zoon mocht dat al i.v.m ernstige pijnklachten aan rug, ribben en bekken. Ik ben nu 29 weken zwanger, en dezelfde klachten zijn weer terug. Ik probeer het te beperken tot 1 keer per dag 2 paracetamol. (meestal voor de nacht) Ik heb het gelukkig (nog) niet iedere dag nodig. Bij mijn eerste zwangerschap heb ik vanaf 30 weken alleen nog maar met pijnstillers kunnen slapen. Dus iedere dag 1000 mg paracetamol.  Onze zoon heeft er niks aan overgehouden. Overleg het alleen wel even met je vk. Zodat zij/hij ervan weet.

Groetjes en sterkte, Kat

hi,
in ieder geval geen Aspirine nemen, dat is bloedverdunnend en niet zo goed voor de vrucht en ook niet voor jezelf op dit moment. paracetamol kan je in gewone hoeveelheden, lees de bijsluiter, wel gebruiken. klachten die te lang duren altijd even bij je huisarts melden.

een gezonde zwangerschap gewenst!

Miep36

Terug
Bovenaan