Paracetamol!

Van wat ik op internet heb kunnen vinden toen ik dit onderwerp eens nader onderzocht:
Aspirine en Ibuprofen worden afgeraden, Paracetamol mag wel.
Op de verpakking van de paracetamol staat wel hoeveel je er per dag maximaal mag nemen, hangt namelijk ook af van de dosering per tablet die je hebt gekocht.
Monstertje (24w5d)

Paracetamol mag in de doseringen die hierboven genoemd worden. Andere pijnstillers niet. Vooral op het einde van de zwangerschap kunnen NSAIDs, middelen zoals Ibuprofen, Advil, Diclofenac, schade aan het kind toebrengen. Paracetamol is niet schadelijk. Toch wordt geadviseerd het zo min mogelijk te doen.

hai,
ik ben nu 8 weken zwanger en heb afgelopen weekend met een goeie griep op bed gelegen. Ik heb toen de huisartsenpost gebeld om te vragen of ik paracetamol mocht hebben aangezien mijn hoofd bijna explodeerde, maar dat werd me ten zeerste afgeraden. Als ik wat verder in de zwangerschap had gezeten, had het eventueel wel gemogen, maar was ook geen aanrader, maar zo in het begin was het eigenlijk uitgesloten, of het moest al zo erg zijn dat het niet meer vol te houden was, maar anders was het gewoon even doorbijten.
ik hoop dat je hier wat aan hebt.
groetjes risi

Terug
Bovenaan