Paracetamol??

A

Anoniem

Guest
Hoi mama's,

Vraagje: zetten jullie vaak een paracetamolletje, ik merk namelijk dat ik het na de eerste keer (toen was ze al 6 maanden geweest) toch wel wat sneller doe. met de tandjes of buikkrampjes heb ik zoiets van hup dan slaapt m'n schone slaapster misschien beter (niet elke dag hoor, maak haar niet verslaafd!!!!!!!!).
Nu is ze de hele dag al jengelig en flink verkouden, moet ik dan naar die paracetamol grijpen???
Hoe vaak geven jullie ze of hoe snel??

Groetjes Monique

hoi hoi

ik doe het eigenlijk alleen als ze koorts of verhoging ( boven 38.5c) heeft.
verder gebruik ik het niet. ik gebruik het ook niet bij een verkoudheidje, dit hoort er toch bij.  maar ik denk wel dat het ieder zijn eigen keuze is wanneer je parac. geeft.
ik vind wel dat een kindje ook weerstand moet kunnen opbouwen dus ze mogen rustig ziek zijn en het eigen lichaam het laten oplossen, worden ze alleen maar sterker van.

groetjes danielle

Hoi,

Ik kijk naar de combo; wat heeft ze? en in wat voor een "staat" is ze....
Afgelopen week heeft ze dus écht heftige keelpijn gehad, nou toedeledokieeeeee!! En ik heb wél zolang mogelijk gewacht.
Tussen 23.00 en 2.00 was het brullen, dus zet ik er eentje hoor.
Door het brullen werd de pijn alleen maar erger, en niet slapen... and so on...
Door die pm werd het minder en kon ze lekker verder tukken.

Groetjes Debby

Ik doe het ook niet zo snel, heb het tot nu toe alleen nog maar gedaan toen ze oorontsteking had.
Ook bij de prikjes is het tot nu toe niet nodig geweest.
Ik kijk ook een beetje hoe ze is; bij de prikjes had ze ook wel verhoging, maar sliep ze wel gewoon.
Bij de oorontsteking had ze koorts, maar stopte ook niet met krijsen, dan gaat er ook een zetpil in.
Ik vind het ook belangrijk dat het lichaam de kans krijgt het zelf op te lossen, maar ze hoeft er geen onodige pijn voor te hebben.
Als ik hoor dat dokters tegenwoordig adviseren om met bijv. prikjes van te voren een zetpilletje te geven, dan denk ik persoonlijk "Mmm, is dat niet erg makkelijk?"
Sil

hoi hoi

ik vind ook niet dat ze onnodig pijn moeten hebben hoor alleen is dat hier nog niet voorgekomen. ( gelukkig) en als ze ziek was had ze er ook koorts bij vandaar.

maar dat van die huisarts snap ik ook niet ik zou dat niet doen maar ja dat ben ik haha

groetjes danielle

mijn moeder heeft 5kinderen   en ze adviseerde mij van Nou als Dani zn prikjes krijgt.. Zet dan 1uur van te voren een zetpil.. en zodra de prikjes klaar zijn.. Gelijk zeggen NOg geen pleister er op doen dan pak je je ijscompresor koelt het even af (voorminderd natuurlijk dat het dik gaat worden) mogen de pleisters erop... als je thuis bent halve dag pleister erop laten zitten.. eraf halen voor het broeien! veel bewegen met de beentjes voorminderd de stijve beentjes
En het helpt echt hoor..
Ik doe bij dani bijna nooit een zetpil zetten.. behalve bij die gemene prikjes.. En als dani echt koorts heeft!

Gr,Manuela

uhhhhhhhhh sorry hoor, maar die ijscompres vind ik een tip die niet helemaal klopt...
De vloeistof gaat dan minder snel door het bloed heen... wat dus de verstijving bevorderd... en de pijnlijke plek langer aanhoud... maar goed, ieder zijn ding tóch???
De pleister haal ik meestal bij de eerste de beste luierverschoning eraf, zonder problemen.

groetjes Debby

Ja idd, ze adviseren juist dat je het van te voren moet masseren om het warm te krijgen en na afloop ook, zodat de vloeistof goed verdeelt wordt.
Ik masseer het na afloop altijd met arnica-zalf.
Maar goed, als het bij jou schijnt te helpen.
En van te voren een zetpil geven, daar ben ik niet zo voor; je weet dan helemaal niet hoe je kindje reageert op de prikjes. Misschien heeft hij er helemaal geen last van en stop je er onnodig paracetamol in.
Maar dat is natuurlijk mijn mening!
Sil

Terug
Bovenaan