Paracetamol??

Ik had vantevoren altijd een grote mond dat je je kindje niet te zachtzinnig moet opvoeden, in die zin van eigen weerstand opbouwen en zo dus ook niet te snel pijnstillers enzo. Maar nu ik een eigen kindje heb, gooi ik al m'n principes (nou ja, niet allemaal) en vind ik het zielig als hij pijn heeft en krijgt hij een zetpilletje. Bij prikken is dat nooit gebeurd want hij heeft daar geen last van, maar met buikpijn en tandjes dus wel. Dus ja, wat is een mening, die verandert wel weer.

Ida

Bij de eerste prik heb ik Daan geen zetpil gegeven en was dit ook helemaal niet nodig. De tweede prik was echter een drama, huilen, huilen, helemaal overstuur. Dan krijgt hij van mij gewoon een paracetamolletje, waarom niet. Ik doe het niet vooraf, misschien is het wel niet nodig maar onnodig niet laten slapen en overstuur zijn, doe ik niet. Ik heb hem ook een keer een paracetamol gegeven toen hij tandjes kreeg, verhoging had en snipverkouden was en hierdoor niet kon slapen.
Voor mij is eigenlijk het niet kunnen slapen en zich ellendig voelen een graadmeter, ik doe het niet zomaar.

Wij gebruiken paracetamol als Milan verhoging heeft. Verder heeft hij het gelukkig nog niet nodig gehad. Bij de prikjes niet van te voren, mocht hij erna hangerig zijn, dan wel. I

Wij hebben het wel in huis maar tot dusver nog niet gebruikt. Joran had afgelopen weekend 40,3 en ik heb getwijfeld maar na een telefoontje met de hapost toch maar niet gedaan. Ze zeiden dat het beter was als zijn lichaampje het zelf oplost... Maar mijn zoontje schreeuwde niet of zo... was alleen erg zielig en heeeel warm.
Bij de prikjes heb ik ze dus ook nog nooit gegeven. Zeker niet vooraf...

Thanks voor de reacties...heb geen zetpilltje gezet, was niet nodig.
Bij de prikjes heb ik het nog niet hoeven geven, en doe het zeker niet vooraf.
Wel bij haar tandjes als ze er echt last van heeft en buikpijn. Koorts heeft ze nog nooit gehad...
Tis fijn te weten wat andere mama's doen!

x Monique

Hoi

Het is vaak wel zo dat als je kindje echt hoge koorts heeft en je vind het echt nodig om een zetpil te geven je die dan wel om de zoveel uur moet blijven geven omdat je anders meer kans hebt op koortsstuipen.
Koorst is een natuurlijke reactie van het lichaam en hoeft dus niet onderdrukt te worden
Als je kind er geen last van heeft is een paracetamol dus niet nodig. Als je denkt dat je kleintje er echt last van heeft of duidelijk pijn heeft is het natuurlijk wat anders.
40 graden koorts bij een kindje komt vaak voor en lijkt heel hoog maar bij zo'n kleintje is het anders als bij een volwassenen.
Pas als de koorts tegen de 42 graden loopt is het verstandig om een huisarts te bellen want dat is echt wel erg hoog.
Mijn zoontje heeft regelmatig hoge koorts en toen hij de eerste keer 41 graden koorts bleek te hebben schrok ik me rot. Toch maar naar de huisartsenpost. Die kon niets vinden en stelde me gerust.
Daarna bij ziek zijn en hoge koorst hier minder paniek. Luchtig kleden en alleen onder een lakentje in bed en hij kan zijn warmte goed kwijt.
In een badje op lichaamstemperatuur helpt ook goed om af te koelen.

groetjes Judith.

Hoi

Ik geef Floris ook geen paracetamol als hij alleen koorts heeft. Hij krijgt er alleen één als ik zie dat hij echt pijn heeft (tot nu toe nog maar twee keer)

ik   geef ook alleen paracetamol/zetpil als ze echt koorts heeft. Dit is gelukkig pas 2 keer gewwest, maar ik bekijk het wel per situatie.
Als ze bijvoorbeeld 39.0 heeft en niet echt last ervan krijgt ze niets, maar als ze 38.5 heeft en zich echt ziek voelt krijgt ze er wel 1!

Terug
Bovenaan