Partner achter de kont aan zitten

A

Anoniem

Guest
In de context van zorgen voor je kind

Edwin wil nog wel eens mij een kus geven om naar boven te gaan om achter zijn PC te gaan zitten, nou mooi dat ik dan zeg: hallo breng jij hem maar even naar bed!
Hij doet het dan ook wel hoor, maar soms is hij dan een beetje geirriteerd omdat hij duidelijk andere plannen had...
maar hij doet ook wel vaak genoeg zonder "aanmoediging", maar toch...
af en toe ga ik expres zelf naar boven ofzo, ff mijn tijd pakken!

nog meer van dit soort mannen?

groetjes Jenneke

Nee, sorry

Hier hebben we een aardig vaste routine ontwikkeld. Ik haal Lukas al om 16.15 op van het KDV, REmco komt anderhalf tot twee uur later thuis. Zodra hij thuis is neemt hij de zorg van Lukas over zodat ik op me gemak het eten af kan maken. Ik ruim na het eten de boel op en hij brent Lukas naar boven, doet hem om de dag (of als hij vuil is elke dag) in bad, payama aan, puffer (medicijntjes), tandenpoetsen. Ik kom dan naar boven met een flesje water (tot vorige week nog 90 ccc  melk). Papa stopt hem in bed en vertelt een verhaaltje. Ik zing dan nog een liedje. Als hij slaapt ruimen we gezamelijk de boel beneden nog even op. En pas daarna hebben we tijd voor ons zelf.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel jij werkt maar ik werk vier dagen en Remco vijf dus dat houdt elkaar aardig in evenwicht en hij heeft daarom ook niet zo-iets van : Doe jij alles maar want je bent toch de hele dag thuis.

Overigens vind ik de hele dag thuis zijn met mijn kleine man vaak vermoeiender dan een hele dag werken!

Annemieke

Hier hebben we doordeweeks ook redelijk een routine te pakken, ik  zorg voor het avondritueel met Thom en hij 's morgens en dan moet ik er ook bijzeggen dat hij kookt. In het weekeinde "onderhandelen" we over wie wat doet en draaien we het regelmatig om, vandaar dat ik deze morgen zo vroeg op ben met Thom, die heerlijk  aan het spelen is nu  
Groetjes mv Thom

PS op andere momenten gebeurd het hier trouwens ook hoor, wat opruimen betreft bijvoorbeeld..

Hoi hoi,

Ik ben een thuisblijfmoeder,dus de meeste zorg(wat ik totaal niet erg vind)  komt al op mij neer.Maar ik moet zeggen dat Corné(uit zich zelf)  ook veel met Tess in de weer is hoor.
Als Corné een hele dag is wezen werken hoeft hij van mij ook niet in het huishouden te helpen,maar dat doet hij dan weer uit zich zelf met name in het weekend.Ach het is toch ook zo'n lieve schat,nu ik dit schrijf hou ik gelijk weer meer van hem...hahahaha...

Liefs Kitty en Tess

Hoi Jenneke,

Ja hoor ik heb er ook eentje!!!!!
Mijn mannetje is veel weg, vaak een maand of langer van huis! als hij dan thuis is wil hij eerst ff bijkomen natuurlijk, da's wel begrijpelijk! Maar dan is het net of ik er nog een kind bij heb af en toe!
Het moeilijke is dat hij niet zoveel gedult heeft, als ik hem dan eens zover krijg dat hij Francesco eten geeft en francesco heeft zijn buitje van moeilijk doen geeft hij gelijk de brui eraan. Of als hij in bed ligt te jengelen of echt te huilen na een nachtmerrie dan wil hij dat wel ff oplossen met boos gaan doen , Nnnnaaaa daar kan ik echt niet tegen dus he!!
Ik zorg eigenlijk alleen voor de kleine en als mijn ventje thuis is merk ik dat ik het best moeilijk vindt dat hij er zich mee gaat bemoeien hoor! Questie van overleg natuurlijk maar we zijn het toch vaak niet eens met zaken, dus veel compromies hiero!! Ik ben zelf een thuisblijf mamma, maar het zou toch fijn zijn als hij ook eens wat doet als hij weer thuis is! (meestal zit hij dan ook weer achter de compiuter,of telefoon met zijn werk echt gezellig) Hier regel ik alle zaken dus van huisopruimen, zorgen voor Francesco, boodschappen doen en alle regelzaken omdat hij ook geen nederlands spreekt of kan lezen!!! en dan ook nog klagen dat ik aan het einde van de dag voor pampers lig op de bank en niet zoveel zin heb om gezellig te doen!!
Aja this meer ff een klaagzang geworden geloof ik!
Maar hij heeft wel momenten hoor dat hij zijn best doet.
Binnenkort vakantie, hopelijk hebben we dan wat meer tijd voor elkaar! dat gevoel heb ik nu niet zo!!

Groetjes Jolanda mv Francesco

Hoi Jolanda...

Vind jou verhaal best heftig klinken hoor!! Knap dat je zoveel alleen doet!
Ik kan me ook heel goed voorstellen dat je als hij zich ermee bemoeit het niet altijd kan hebben! Hmm hoop dat als jullie vakantie hebben het allemaal weer een beetje soepeler gaat! en jullie ietsjes meer tijd voor elkaar nemen...

Liefs lonneke

Ok, dus er zit wel veel verschil in de mannen
Ach elke man heeft zijn gebrek toch? Daarom is dit forum ook zo fijn, of een beetje herkenning of juist van hehe gelukkig heb ik dat niet (niet lullig bedoeld natuurlijk!)

Liefs Jenneke

Terug
Bovenaan