Partner achter de kont aan zitten

Nope mijn hubbie is niet weg te slaan bij Elisa. Ook het huishouden wilt hij het liefst uit mijn handen houden (misschien een hint dat ik toch niet zo goed scoor op de parttime huisvrouwen schaal?)

Maar goed mijn man doet alles net zo hard als ik dus ik heb echt geen klagen!

hoi,
ik werk 16 uur, en doe thuis alles zelf.
oke die ene keer in de twee maanden dat mijn man een stofzuiger door de benedenverdieping haalt tel ik dan niet mee.
hij vind het wel heel wat hoor.
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk ook de meeste (bijna alle) zorgtaken op me neem.
wanneer ik een keertje even zelf iets wil doen en aan hem vraag of hij haar naar bed wil brengen krijg ik een diepe zucht te horen. dan zeg ik vaak zelf al ik doe het wel. want anders wordt het allemaal snel snel gedaan.
wel zorgt mijn man voor der wanneer ik aan het werk ben.
ach ik vind het ook eigenlijk heerlijk om voor haar te zorgen.
en het huishouden dat vind ik eerlijk, ik werk maar 16 uur dus ja.
groetjes sylvana

Ik herken het heel erg ja!!
Ik ben dan fulltime huis mama.....
Als mijn man thuis komt staat meestal het eten klaar....
Dan eten we gezamelijk.....En daarna ruimt hij de tafel af....
En dan ga ik Senna omkleden....Dan heeft hij de fles voor haar gemaakt...
En dan geef ik...of hij de fles...
En dan stopt hij 9 van de 10x Senna naar bed....

Maar in het weekend.....
Dan vind ik het een drama....
Ik hoor Senna altijd....Dus ik ga er meestal sochtends uit...
En dan uiteindelijk ga ik met Senna vaderertjelief maar eens wakker maken...
En dan overdag gaat meestal hij wat voor zichzelf doen....
Dan denk ik ook ' Ja hallo ik doe het de hele week al '

Dan kan hij ook welleens geirriteerd raken als hij Senna even bezig moet houden ofzo....
Terwijl hij dus ook duidelijk andere plannen had...
Dan zegt ie soms gewoon is uit het niets....' Ik ga effe naar de bouwmarkt effe wat halen hoor'

Dan denk ik echt bijmezelf   '   Ja en je kind dan? '

Maarja daar denkt hij dan niet bij na.....En ja dan blijf ik maar bij Senna...

Maar ach....Voor de rest is het een top vent....Want hij doet heel veel in het huishouden....Hij kookt af en toe....als hij er zin in heeft....

Verder niks te klagen haha!

Hier is het ook een tijdje een irritatie geweest. Ik ben ook een thuismoeder en dan heb je nou eenmaal de meeste zorg, maar ja als hij thuis is mag hij ook wel wat doen vind ik. Hij had wel de neiging als ik 2 kids in bad deed en aankleden en naar bed bracht hij dan rustig dingen ging doen voor de volgende dag (klaar leggen voor zijn werk) ook belangrijk hoor maar ja dan heb ik echt 24 uurs zorg en hij allen 1 uur speeltijd.
Maar tegenwoordig helpt hij ook met 1 kind als hij optijd thuis is.

Hoe is het met de werkende moeders / vaders? Afgezien van mijn reactie heeft volgens mij nog maar 1 iemand gereageerd die ook werkt.

Ik ben er wel benieuwd naar. Als ik de verhalen zo lees heb ik in elk geval niets te klagen (heb ik ook niet). Maar dan werken wij ook ongeveer even veel.

Overigens vind ik ook als werkende papa's thuis komen dat zij meer met hun kind mogen doen dan alleen spelen. Een hele dag thuis zijn met je kleine en het huishouden is ook vermoeiend. En afgezien daarvan: Je hebt met zijn tweeen kinderen!

annemdieke

Nou Annemieke, hierbij nog een reactie van een werkende mama (mvelisa werkt ook, zo in de gauwigheid gezien)...

Ik werk drie dagen, mijn man de ene week 4 (dan is hij op donderdag thuis bij de kinderen), de andere week 5. Ik vind dat wij het goed geregeld hebben, redelijk traditioneel dat wel nu ik erover nadenk. Om te beginnen hebben wij een hulp (3 uur per week), dus ruzie maken over wie de badkuip moet schrobben hebben we niet. Boodschappen, was, koken, opruimen etc: dat doe ik. Administratie en klussen in en rond het huis: dat doet hij.

En de kinderen doen we samen: de een maakt ze wakker en kleed ze aan, de ander  maakt het ontbijt. Degene die naar het kdv brengt zorgt dat ze eten. Degene die ophaalt maakt het eten af en zorgt dat het klaarstaat als de ander rond 6 uur thuis komt. Dan gaan de  kinderen in bad en ruimt  er een beneden op. Tegen 7 uur zijn we dan allemaal klaar. Kindjes nog wat drinken en nog even tv kijken, tandenpoetsen, verhaaltje lezen en slapen. En dan is de avond verder voor ons. De dagen dat ze naar het kdv gaan,  heb ik wel al de dag van te voren gekookt... Dat scheelt wel een hele hoop die dagen  vind ik.

En op de dagen dat  er iemand thuis is, doet die natuurlijk het meest. Wel erg goed om er zo'n papadag in te hebben trouwens: hij is meestal bekaf na een dag met 2 kinderen en ziet zo pas echt hoeveel werk dat is haha.

En de weekenden doen we dan weer lekker samen. Goed geregeld dus wat  mij betreft. Maar ik moet zeggen dat ik bij Gijs (de eerste) er wel meer bovenop zat, nu denk ik al sneller: het komt wel goed en laat het  wat meer gaan. Dat maakt het voor hem ook veel makkelijker haha.

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie    

Ik werk 3 dagen en mijn man 5 dagen. Ik heb niet veel te klagen. Als ik werk haal ik Ilse altijd zelf op en geef haar te eten. Wanneer mijn man belt dat ie naar huis komt (dat is iedere dag verschillend, maar meestal tussen 18.15 en 19 uur) dan begin ik aan het eten. Ilse gaat dan lekker voor zichzelf spelen en zodra mijn man thuis is dan gaat ie eten en tegelijkertijd met Ilse spelen. hij is echt gek met onze kleine meid.
Na het eten heeft ie (zoals hij het zelf noemt) quality time. Ik ruim dan meestal af.
Wanneer het tijd is dat Ilse naar boven moet, dan is het 9 van de 10 keer mijn man die dat doet.

Ook in het weekend doen ze veel met z'n 2-en samen. Als Ilse slaapt doet hij eigen dingen, zoals pc, klussen ed. Maar zodra Ilse wakker is, zal hij de eerste zijn die aan haar bedje staat en laat hij haar de tuin met de bloemen zien en mag ze voelen, zooo schattig... of ze gaan samen in het grote zwembad... Tja, dan geniet je als moeder ook. We doen veel van de verzorging samen en in overleg.
Niet slecht dus!

Het huishouden komt veelal op mij neer, maar ik vind ook wel dat hij het niet goed genoeg doet, dus ja...Ik vind het ook niet erg.

Liefs Jeske mv Ilse

Terug
Bovenaan