Nou Annemieke, hierbij nog een reactie van een werkende mama (mvelisa werkt ook, zo in de gauwigheid gezien)...
Ik werk drie dagen, mijn man de ene week 4 (dan is hij op donderdag thuis bij de kinderen), de andere week 5. Ik vind dat wij het goed geregeld hebben, redelijk traditioneel dat wel nu ik erover nadenk. Om te beginnen hebben wij een hulp (3 uur per week), dus ruzie maken over wie de badkuip moet schrobben hebben we niet. Boodschappen, was, koken, opruimen etc: dat doe ik. Administratie en klussen in en rond het huis: dat doet hij.
En de kinderen doen we samen: de een maakt ze wakker en kleed ze aan, de ander maakt het ontbijt. Degene die naar het kdv brengt zorgt dat ze eten. Degene die ophaalt maakt het eten af en zorgt dat het klaarstaat als de ander rond 6 uur thuis komt. Dan gaan de kinderen in bad en ruimt er een beneden op. Tegen 7 uur zijn we dan allemaal klaar. Kindjes nog wat drinken en nog even tv kijken, tandenpoetsen, verhaaltje lezen en slapen. En dan is de avond verder voor ons. De dagen dat ze naar het kdv gaan, heb ik wel al de dag van te voren gekookt... Dat scheelt wel een hele hoop die dagen vind ik.
En op de dagen dat er iemand thuis is, doet die natuurlijk het meest. Wel erg goed om er zo'n papadag in te hebben trouwens: hij is meestal bekaf na een dag met 2 kinderen en ziet zo pas echt hoeveel werk dat is haha.
En de weekenden doen we dan weer lekker samen. Goed geregeld dus wat mij betreft. Maar ik moet zeggen dat ik bij Gijs (de eerste) er wel meer bovenop zat, nu denk ik al sneller: het komt wel goed en laat het wat meer gaan. Dat maakt het voor hem ook veel makkelijker haha.
Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie